سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ساختار و فصل بندی پایاننامه دانشگاه تربیت مدرس

انتشار 26 دی 1397
مطالعه 4 دقیقه

دانشگاه تربیت مدرس یکی از دانشگاه های برتر در کشور میباشد شیوه تدوین و نگارش پایاننامه را در این بخش مطالعه فرمایید.

ساختار و فصل بندی پایاننامه دانشگاه تربیت مدرس

شیوه تدوین پایاننامه دوره کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه مراحل خاصی دارد و باید به ترتیب زیر باشد:

پایاننامه باید به صورت صحافی شده باشد و روی جلد پایاننامه اطلاعاتی از قبیل آرم دانشگاه نام دانشگاه نام دانشکده و عنوان تحقیق و نام نویسنده و سال نگارشی آورده میشود.در آخرین جلد پایاننامه نیز همین اطلاعات را باید به صورت انگلیسی بنویسیم.بعد از جلد یک صفحه کامل به کلمه بسم الله ارحمن الرحیم تعلق میگیرد و بعد از این صفحه صفحه عنوان پایاننامه میباشد.صفحه عنوان پایاننامه باید دارای اطلاعاتی شامل عنوان پایاننامه نام دانشگاه نام دانشکده رشته تحصیلی عنوان پایاننامه نام نویسنده نام استاد راهنما باشد و همچنین سال نگارش پایاننامه نیز نوشته میشود.

صفحه بعدی یک فرم است که از طرف آموزش دریافت میشود و باید این برگه را پر کنید و در این قسمت قرار دهید فرم به صورت زیر میباشد:

logofarsi.jpg

بسمه تعالي

تاييديه اعضاي هيات داوران حاضر در جلسه دفاع از رساله دكتري

 

خانم / آقاي ......... رساله ......... واحدي خود را با عنوان ............................................................................................................................ در تاريخ .../.../... ارائه كردند.

اعضاي هيات داوران نسخه نهايي اين رساله را از نظر فرم و محتوا تاييد كرده است و پذيرش آنرا براي تكميل درجه دكتري پيشنهاد مي‌كنند.

اعضاي هيات داوران

نام و نام خانوادگي

رتبه علمي

امضاء

استاد راهنماي اصلي

 

 

 

استاد راهنماي دوم

 

 

 

استاد مشاور اول

 

 

 

استاد مشاور دوم

 

 

 

استاد ناظر

 

 

 

استاد ناظر

 

 

 

استاد ناظر

 

 

 

استاد ناظر

 

 

 

نماينده شوراي تحصيلات تكميلي

 

 

 

 

بعد از این فرم باید یک نامه از طرف آموزش دریافت و پرکنید که حق مالکیت اطلاعات پایاننامه را نشان میدهد.محتویات نامه به شرح زیر میباشد:

آيين نامه چاپ پايان‌نامه (رساله‌)هاي دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس‌

نظر به اينكه چاپ و انتشار پايان نامه (رساله‌)هاي تحصيلي دانشجويان دانشگاه تربيت مدرس‌، مبين ‌بخشي از فعاليتهاي علمي - پژوهشي دانشگاه است بنابراين به منظور آگاهي و رعايت حقوق دانشگاه‌،دانش آموختگان اين دانشگاه نسبت به رعايت موارد ذيل متعهد مي‌شوند:

ماده 1: در صورت اقدام به چاپ پايان نامه (رساله‌)ي خود، مراتب را قبلاً به طور كتبي به «دفتر نشر آثارعلمي‌» دانشگاه اطلاع دهد.

ماده 2: در صفحه سوم كتاب (پس از برگ شناسنامه‌) عبارت ذيل را چاپ كند:

«كتاب حاضر، حاصل پايان نامه كارشناسي ارشد/ رساله دكتري نگارنده در رشته‌ ...........است‌ كه در سال ............ در دانشكده‌................... دانشگاه تربيت مدرس به راهنمايي سركار خانم‌/جناب ‌آقاي دكتر ................  ، مشاوره سركار خانم‌/جناب آقاي دكتر ............ و مشاوره ‌سركار خانم‌/جناب آقاي دكتر .......... از آن دفاع شده است‌.»

ماده 3: به منظور جبران بخشي از هزينه‌هاي انتشارات دانشگاه‌، تعداد يك درصد شمارگان كتاب (در هر نوبت‌چاپ‌) را به «دفتر نشر آثارعلمي‌» دانشگاه اهدا كند. دانشگاه مي‌تواند مازاد نياز خود را به نفع مركز نشر درمعرض فروش قرار دهد.

ماده 4: در صورت عدم رعايت ماده 3، 50% بهاي شمارگان چاپ شده را به عنوان خسارت به دانشگاه تربيت‌مدرس‌، تأديه كند.

ماده 5: دانشجو تعهد و قبول مي كند در صورت خودداري از پرداخت بهاي خسارت‌، دانشگاه مي‌تواند خسارت مذكور را از طريق مراجع قضايي مطالبه و وصول كند؛ به علاوه به دانشگاه حق مي‌دهد به منظور استيفاي حقوق خود، از طريق دادگاه‌، معادل وجه مذكور در ماده 4 را از محل توقيف كتابهاي عرضه شده ‌نگارنده براي فروش‌، تامين نمايد.

ماده 6: اينجانب‌ .........دانشجوي رشته‌ ............مقطع‌.......تعهد فوق وضمانت اجرايي آن را قبول كرده‌، به آن ملتزم مي شوم‌.

 

نام و نام خانوادگي‌:

تاريخ و امضا:

بعد از این صفحه صفحه عنوان میباشد که اطلاعات صفحه عنوان طبق تصویر میباشد:

تصویر

بعد از صفحه عنوان در یک صفحه اگر تصمیم داریم پایاننامه را به کسی تقدیم کنیم باید در این بخش بنویسیم در قالب یک جمله میتوانیم به کسانی که میخواهیم پایاننامه را تقدیم کنیم البته این صفحه کاملا اختیاری میباشد و اجباری در کار نیست اما اگر میخواهید پایاننامه را تقدیم کنید در این صفحه بنویسید.
بعد از این صفحه صفحه سپاسگذاری میباشد که این صفحه نیز اختیاری است اجباری در کار نیست اگر خواستید میتوانید این بخش را بنویسید.
و بعد از سپاسگذاری باید صفحه چکیده و کلمات کلیدی آورده شود چکیده یک بخش حدود 300 کلمه ای است در مورد اجزای اصلی مقاله و بعد از آن کلمات کلیدی را مینویسیم.
بعد از اتمام این مراحل سراغ فهرست نویسی خواهیم رفت فهرست بخشی است که تقریبا همه با آن آشنا هستند و کاربرد آنرا میدانند.
بعد از فهرست بخش فهرست شکل ها و جدول ها است.اگر در طول تحقیق از جدول یا شکل استفاده کرده اید در این بخش باید آنها را به صورت فهرست شده بنویسید.

تصویر

بعد از بخش فهرست سراغ بخش های اصلی میرویم قسمت مقدمه یکی از این بخش های اصلی میباشد.مقدمه یک پیشگفتار از مباحث اصلی تحقیق است و باید طوری نوشته شود که خواننده را با بخش های اصلی آشنا کند.
و بعد از مقدمه سراغ فصل های اصلی نوشته میرویم هر پایاننامه از 5 فصل تشکیل شده است.که مطالب هر فصل طبق اصول رشته تحصیلی خودتان تعیین میشود.
و بعد از اینکه نگارش فصل ها تمام شد باید یک بخش را به فهرست منابع و ماخذ اختصاص دهید یعنی اگر از نوشته کتاب یا مقاله فرد دیگری در دوره تحقیقاتی خود استفاده کرده اید باید در این قسمت آنها را مشخص سازید.
و یک بخش منابع و پیوست ها را بنویسید و بعد از آن باید صفحه عنوان پایاننامه را به صورت انگلیسی در این بخش  بنویسید.و به این صورت صفحات پایاننامه به اتمام میرسد و نگارش مقاله تمامی میشود و حالا میتوانید پایاننامه را مرور کنید و تحویل دهید.
 
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام