سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ساختار و فصل بندی پایان نامه در رشته زبان انگلیسی

انتشار 17 دی 1397
مطالعه 6 دقیقه

نگارش مقالات و پایان نامه های فارسی برای همه داوطلبان تقریبا آشنا است چون با فونت و سایز های نگارشی در زبان فارسی آشنا هستند. در این بخش میخواهیم نگارش مقالات انگلیسی را به صورت جز به جز آموزش دهیم.برای آشنایی بیشتر با نگارش پایان نامه انگلیسی ادامه مطلب را مطالعه کنید.

ساختار و فصل بندی پایان نامه در رشته زبان انگلیسی

از معروف ترین رشته های زبان های خارجی در کشور که علاقه مندان و طرفداران زیادی دارد رشته زبان انگلیسی میباشد این رشته در چند گرایش در حال حاضر در کشور ما در اکثر دانشگاه ها تدریس میشود و امکان ادامه تحصیل در این رشته در تمامی مقاطع تحصیلی وجود دارد دانشجو باید در اتمام دوره کارشناسی ارشد و دکتری پایان نامه ارائه کند ولی متاسفانه برخی از دانشجویان با اینکه کاملا مسلط به زبان انگلیسی هستند اما ممکن است در شیوه نگارش پایاننامه دچار دردسر شوند و چندان مسلط نباشند در این بخش شیوه نگارش یک پایاننامه انگلیسی برای شما ارائه کرده ایم در هر دوره ای که میخواهید پایاننامه ارائه کنید با مطالعه ی محتوای این قسمت حتما موفق خواهید شد.

باید برای نوشتن بخش های انگلیسی پایاننامه از فونتRoman New Times استفاده کنید. و برای  کلیه متون فارسی از فونت Lotus استفاده کنید.و بعد از اتمام نگارش هر بند تمام متن را انتخاب کنید و در حالت Justified قرار دهید اینکار باعث میشود سطر های نوشته شما در یک ردیف و به صورت مرتب باشند.

اولین بخش پایان نامه باید صفحه مشخصات باشد.صفحه مشخصات شامل اطلاعاتی از قبیل آرم دانشگاه و نام دانشگاه میباشد که با قلم 14 Bold نوشته میشود.جمله نشان دهنده مقطع پایان نامه با قلم 14 ساده، عنوان پایان نامه با قلم 14 Bold ،عبارات: Supervisor ،Advisor ، By ،و تاریخ با قلم 41 ساده و نیز نام استاد راهنما، مشاور و دانشجو با قلم 14 Bold توجه داشته باشید که این صفحه شماره گذاری نخواهد داشت و در فهرست مطالب به این صفحه اشاره نخواهد شد.به نمونه زیر توجه فرمایید:

 

تصویر

صفحه بعدی صفحه امضاها میباشد در این صفحه باید جمله آغازین را با قلم 41 ساده بنویسید و همه حروف را به صورت Capital بنویسید. عنوان پایاننامه در این صفحه باید باید با قلم 14 نوشته شود و همه حروف به صورت Capital باشند.جمله پایانی با قلم 14 ساده و همه حروف بصورت Capital ،عبارات: Supervisor ،Advisor ،و Examiner بصورت شماره دار با قلم 14 ساده و نیز نام استاد راهنما، مشاور و داور همراه با واژه Signature هم از سمت چپ کاغذ با قلم 14 ساده، و عبارت President Vice Research و در زیر آن نام کامل معاون پژوهشی دانشگاه بهمراه واژگان Signature و Date همراه با نقطه چین همانند نمونه در سمت راست کاغذ نوشته شوند.

تصویر

صفحه تقدیم

در این صفحه باید نام کسی که میخواهید پایان نامه را تقدیم کنید.آورده شود شیوه نگارش آن بدین صورت است: در وسط صفحه با قلم درشت بالای 16 واژه :To یا :For نوشته می شود سپس در زیر آن نام شخص یا اشخاص نوشته می شود. نوشتار این صفحه معمولا کوتاه و در حد عبارت است. بهتر است از نوشتن جمله یا پاراگراف در این صفحه خودداری گردد. از این صفحه به بعد شماره صفحه یونانی رومی استفاده می شود. شماره هر صفحه در قسمت پایین و وسط آن صفحه درج گردد.

صفحه سپاسگزاری

در این صفحه، از زحمات کسانی که در تهیه و تدوین پایان نامه دانشجو را یاری نموده اند تشکر می شود. این صفحه دارای عنوان Acknowledgement در ابتدا و وسط صفحه با قلم 13 Bold می باشد. متن سپاسگزاری باید منحصرا به صورت یک پاراگراف معموال بین 150 تا 300کلمه( با قلم 13 ساده بدون تورفتگی اولین جمله آن نوشته شود؛ حاشیه های چپ، بالا و پایین 3 سانتی متر و راست 2 سانتی متر و فاصله خطوط 1/5 Space است. رایج است که در طول متن، ابتدا از زحمات استاد راهنما بعد مشاور و در انتها افراد دیگر تشکر شود.

فهرست مطالب

این صفحه دارای عنوان Contents of Table با قلم 13 Bold در ابتدا و وسط صفحه می باشد. به اندازه یک خط پایین تر، دو کلمه Title و Page همانند نمونه زیر با قلم 13 Bold نوشته شود. زیر آنها، عنوان ها با قلم 13 ساده در چپ نوشته می شوند و بعد آنها نقطه چین قرار می گیرد که تا زیر عبارت Page ادامه پیدا می کند و بعد شماره صفحات درج می گردد. صفحات قبل از فصل اول از Dedication به بعد( شماره صفحه یونانی )رومی می گیرند. عنوان فصل ها از سمت چپ با قلم 13 Bold بدون نقطه چین و شماره صفحه نوشته می شود و در زیر آن، زیر عنوان های فصل مربوطه با قلم 13 ساده همراه با نقطه چین و شماره صفحه درج می گردد. شماره های پیش از عناوین در هر فصل را باید با نقطه از خود عناوین جدا کرد. در ضمن، عناوین با رده پایین تر با تورفتگی مشخص می شوند مانند 1.3.2.2و 3.2.2 در زیر فاصله خطوط در فهرست 5/6 Space است. حاشیه های چپ، بالا و پایین 3 سانتی متر و راست 2 سانتی متر است.

فهرست جداول

این صفحه دارای عنوان Tables of List با قلم 13 Bold در ابتدا و وسط صفحه است. در زیر آن، فهرست جداول بکار رفته در تمامی فصول پایان نامه به ترتیب شماره جدول با قلم 13 ساده و طبق قوانین فهرست مطالب آورده می شود. حاشیه های این صفحه در چپ، بالا و پایین 3 سانتی متر و راست 2 سانتی متر است.

فهرست اَشکال

این صفحه دارای عنوان Figures of List با قلم 13 Bold در ابتدا و وسط صفحه است. در زیر آن، فهرست شکل های بکار رفته در تمامی فصول پایان نامه به ترتیب شماره شکل با قلم 13 ساده طبق قوانین فهرست مطالب آورده می شود. حاشیه های این صفحه در چپ، بالا و پایین 3 سانتی متر و راست 2 سانتی متر است.

فهرست حروف اختصاری

این صفحه دارای عنوان Clippings, Blendings, Acronyms, Abbreviations of List با قلم 13 Bold در ابتدا و وسط صفحه است. در زیر آن حروف اختصاری و ... به کار رفته در تمامی فصول پایان نامه به همراه شکل کامل آنها به ترتیب حروف الفبا آورده می شود. حاشیه های این صفحه در چپ، بالا و پایین 3 سانتی متر و راست 2 سانتی متر است.

چکیده انگلیسی (Abstract)

این صفحه دارای واژه Abstract با قلم 63 Bold است که در ابتدا و سمت چپ صفحه نوشته می شود. متن چکیده انگلیسی باید با قلم 13 ساده بصورت یک پاراگراف 150 تا 200 کلمه بدون تورفتگی در ابتدا نوشته شود؛ حاشیه های چپ، بالا و پایین 3 سانتی متر و راست 2 سانتی متر و فاصله خطوط در چکیده انگلیسی 1.5 Space است. چکیده انگلیسی فاقد عنوان پایان نامه و نام های استاد راهنما، مشاور و دانشجو است. این صفحه آخرین صفحه ای است که شماره صفحه یونانی رومیمیگیرد. در چکیده انگلیسی نیازی به عنوان پایان نامه یا واژه های کلیدی نیست.

فصل های پایان نامه

فصل اول پایان نامه عنوان تمامی فصول وسط چین و با حرف بزرگ میباشد. فصل اول پایان نامه دارای عنوان INTRODUCTION ،حداقل 8 صفحه و شامل زیرعنوان های صفحه بعد است.

فصل دوم پایان نامه فصل دوم پایان نامه دارای عنوان REVIEW LITERATURE و شامل .1.2 Framework Theoretical و زیرعنوان های مرتبط به موضوع پایان نامه است. این فصل باید بین حداقل10000 کلمه حدود 30 صفحه و حداکثر13000 کلمه حدود 40صفحه باشد.

فصل سوم پایان نامه فصل سوم پایان نامه دارای عنوان METHOD ،حداقل 5 صفحه و شامل زیرعنوان های صفحه بعد است.

فصل چهارم پایان نامه فصل چهارم پایان نامه دارای عنوان RESULTS ،حداقل 7 صفحه و شامل زیرعنوان های صفحه بعد است.

فصل پنجم پایان نامه فصل پنجم پایان نامه دارای عنوان PEDAGOGICSAL AND DISCUSSION IMPLICATIONS ،حداقل 10 صفحه و شامل زیرعنوان های صفحه بعد است:

تصویر

 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
با سلام و احترام شما پایان نامه فارسی رو هم به انگلیسی ترجمه میکنید؟ هزینه اش چقدره؟
سلام و عرض ادب ابتدا نهایت تشکر را داریم که سینا ترجمه را برای همکاری برگزیده اید. احتراما بله برای ترجمه به صورت کاملا تخصصی در خدمت هستیم تعداد کلمات فایل و تخصص متن خود را از طریق واتس آپ ارسال بفرماییدو یا اگر مایل بود فایل پایان نامه را ارسال بفرمایید تا براورد هزینه شده و اقدام شود. با تشکر
2 سال پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
با سلام و احترام شما پایان نامه فارسی رو هم به انگلیسی ترجمه میکنید؟ هزینه اش چقدره؟
2 سال پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام رشته زبانم می خواستم list of figureباlist of obriviation بنویسم لطفا راهنمایی کنید
باسلام وعرض ادب احتراما درزمینه نگارش فعالیتی نداریم. باتشکر
2 سال پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام رشته زبانم می خواستم list of figureباlist of obriviation بنویسم لطفا راهنمایی کنید
2 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام