سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ثبت نام آزمون دکتری 99 شروع شد.

انتشار 7 آذر 1398
مطالعه 3 دقیقه

ثبت نام کنکور دکتری 99 سراسری و آزاد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

ثبت نام آزمون دکتری 99 شروع شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینا، داوطلبان آزمون دکتری 99 سراسری و نیز دانشگاه آزاد اسلامی تا 12 آذرماه فرصت دارند با توجه به مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور دکتری 99 و مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

گفتنی است اگر چه احتمال تمدید مهلت ثبت نام دکتری 99 وجود دارد، اما به داوطلبان عزیز توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

دفترچه ثبت نام دکتری 99

دفترچه ثبت نام دکتری 99 شامل اطلاعاتی همچون مقررات آموزشی دوره دکتری، شرایط ثبت نام دکتری 99، مقررات وظیفه عمومی جهت شرکت در آزمون دکتری، شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی، شرایط اختصاصی ویژه بورس دکتری خارج از کشور، مدارک ثبت نام آزمون دکتری 99، مراحل برگزاری آزمون دکتری 99، انواع سهمیه های آزمون دکتری، ضرایب دروس مواد آزمونی رشته های امتحانی در گروه های آزمایشی مربوط و مراحل ثبت نام دکتری 99 می باشد. 

البته سازمان سنجش، پیش از این، جداول رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دکتری 99 را منتشر نموده است.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری 99

داوطلبان آزمون دکتری 99 لازم است به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با پرداخت هزینه ثبت نام دکتری 99 و خریدکارت اعتباری ثبت نام دکتری نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

گفتنی است هر داوطلب پس از ثبت نام در کنکور دکتری 99 همزمان داوطلب آزمون دکتری سراسری و نیز دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود و برای شرکت در آزمون دکتری دانشگاه آزاد نیازی به پرداخت هزینه جداگانه نیست.

ثبت نام آزمون دکتری 99 از 6 آذر ماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز خواهد شد. کلیه داوطلبان آزمون دکتری 99 دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و نیز دانشگاه آزاد اسلامی در زمان ثبت نام آزمون دکتری لازم است با در نظر داشتن شرایط ثبت نام دکتری 99 نسبت به ثبت نام جهت شرکت در آزمون دکتری 99 اقدام نمایند.

با توجه به این که برگزاری کنکور دکتری 99 دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه با آزمون دکتری سراسری است، شرایط و ضوابطدفترچه ثبت نام دکتری شامل داوطلبان دکتری دانشگاه ازاد نیز می‌شود.

همچنین با توجه به موضوع یادشده، امکان شرکت در دو رشته در آزمون دکتری 99 وجود ندارد و رشته انتخابی برای آزمون دکتری برای هر دو دانشگاه سراسری و آزاد یکسان خواهد بود.

به گزارش سینا، بنا بر اعلام سازمان سنجش، پذیرش دانشجوی دکتری در سال 1399 بر اساس قانون “سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی” مصوب 18 اسفند 94 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات “شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی” به شرح ذیل انجام خواهد شد. لذا ضرورت دارد متقاضیان ورود به دوره دکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های مصوب دفتر گسترش آموزش عالی در آزمون ورودی دوره‌های دکتری (Ph.D) ثبت‌ نام و شرکت نمایند. لازم به ذکر است پذیرش بر اساس قانون مذکور و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش آزمون مذکور (که در زمان ثبت نام توسط این سازمان منتشر می‌شود)، صورت خواهد گرفت.

با توجه به اطلاعیه فوق دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 99 به صورت مستقل منتشر نخواهد شد و داوطلبان آزمون دکترا آزاد 99 نیز لازم است همانند داوطلبان کنکور دکتری سراسری 99 نسبت به ثبت نام در سایت سازمان سنجش اقدام نمایند. زمان آزمون دکتری 99 دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی به صورت یکپارچه نهم اسفند ماه سال جاری خواهد بود.

جزئیات برگزاری آزمون دکتری 99

تاریخ برگزاری آزمون دکتری 1399 روز جمعه 9 اسفندماه سال جاری است. این آزمون در هفت گروه آزمایشی و 245 کد رشته امتحانی برگزار خواهد شد.

در پذیرش از طریق آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری، داوطلبان پس از ثبت‌نام در کنکور، در آزمون کتبی شرکت می‌کنند. آزمون کتبی شامل دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و دروس عمومی (متشکل از زبان عمومی واستعداد تحصیلی) است.

عناوین دروس امتحانی تخصصی هر رشته در دفترچه ثبت نام دکتری 99 درج می‎گردد. ضرایب این دروس در سال‌های اخیر تغییراتی داشته است، اما در آزمون دکتری سال 99 همانند آزمون پنج سال گذشته، ضریب ۴ برای دروس تخصصی و ضریب ۱ برای هر یک از دروس عمومی درنظر گرفته شده است.

با توجه به شرایط محرومیت ثبت نام آزمون دکتری، پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه دکتری 98 از شرکت در آزمون دکتری امسال محروم هستند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام