سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

سفارش چاپ کتاب

انتشار 4 دی 1397
مطالعه 4 دقیقه

همه اساتید و دانشجویان در دوره های تحصیلات تکمیلی اقدام به چاپ مقاله و کتاب کرده اند اما کیفیت چاپ کتاب موضوع بسیار مهمی است در این بخش در مورد نحوه چاپ کتاب و مقاله اطلاعاتی برای شما گرد آوری کرده ایم.

سفارش چاپ کتاب

چاپ کتاب

در طول تاریخ و در همه زمان ها بشر به دنبال یافته های جدید و گسترش دادن به علم بود دانشمندان و نخبگان زیادی از گذشته تا به امروز میشناسیم که به کشفیات بزرگی دست یافته اند و نتایج کشفیات خود را مکتوب کرده اند تا در اختیار همه نسل ها قرار گیرد.اگر اکتشافات آها به صورت مکتوب نبود و فقط به صورت گفتاری و داستان از زبان اساتید نقل میشود ممکن بود در زمان هایی از بین برود و یا کم و کاستی در آن وارد شود پس مکتوب کردن نوشته ها از گذشته تا به امروز مورد توجه بشر بود.امروزه نیز با پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش سواد علمی مردم نیاز به کتاب بیش از پیش احساس میشود.تمام دانشمندان و محققین میبایست یافته های خود را ثبت کنند امرزوه این ثبت و نگه داری شیوه گذشته خود را از دست داده و به صورت و شیوه ای مدرن و جدید تبدیل شده است به صورتی که برای چاپ یک کتاب باید مدت ها صبر کنیم و یک روند بسیار طولانی را پشت سر بگذاریم.چاپ کتاب برای محققین  اساتید و گاها برای دانشجویان بسیار ضروری به حساب می آید چون چاپ کتاب امتیاز های ویژه ای دارد.

مراحل چاپ کتاب

صفحه آرایی

کتابی را که یک دانشجو یا یک استاد مینویسد واضح است که زمان کافی برای نوشتن کتاب در فرمت مورد تاییدش ندارد بنابر این اولین قدم این است که کتاب را ابتدا صفحه آرایی کنیم و فرمت آنرا تغییر دهیم تغییر فرمت فایل ورد ارسالی از طرف مشتری به فرمت مورد تایید صفحه آرایی میباشد.

طراحی جلد

طراحی جلد کتاب توسط نرم افزار های فتوشاپ انجام میشود و ممکن است که نویسندگان کتاب ها تسلط خوبی به کار با این نرم افزار ها نداشته باشند در این صورت کتاب را به موسسه تحویل میدهند و کارشناسان موسسه میبایست جلد کتاب را طراحی کنند طراحی جلد کتاب با دقت و ظرافت هر چه تمام انجام میشود.

دریافت شابک:

اولین گام در مراحل چاپ کتاب دریافت شابک میباشد که کاملا هم ضروری است اگر کتابی که چاپ کرده اید شابک نداشته باشد کل زحماتی که برای چاپ کشیده اید از بین خواهد رفت و کتاب باطل خواهد شد هر کتابی که به چاپ میرسد شابک منحصر به فردی دارد و شما نمیتوانید از یک شابک برای چندین کتاب استفاده کنید در تعرفی کلی شابک میتوان گفت که یک عدد 13 رقمی است که به یک کتاب خاص تعلق دارد واین عدد برای درج امتیازات دانشگاهی مانند مصاحبه دکتری، ارتقا از استادیاری به دانشیاری، ارتقا از دانشیاری به پروفسوری و … خیلی اهمیت دارد.

دریافت فیپا:

گام بعدی دریافت فیپا میباشد که از طرف کتابخانه ملی ایران دریافت میشود.مدت زمانی که باید به دریافت فیپا منتظر بمانید بستگی به ترافیک کاری کتابخانه ملی ایران دارد که از زمان 1الی 8 روز متغیر است ولی بنابر تجربه این مدت زمان 5 روز کاری خواهد بود.

دریافت مجوز چاپ کتاب:

مجوز چاپ کتاب به وسیله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود. مدت زمان صدور مجوز چاپ بستگی به موضوع کتاب دارد.

دریافت مجوز پخش:

دریافت مجوز پخش از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت میپذیرد در طی زمان 2 روزه صادر میشود پخش کتاب بدون مجوز کاری غیر اخلاقی و غیر قانونی محصوب میشود و به محض مشاهده از کتابفروشی ها جمع میگردد و هم امتیازات دانشگاهی آن بدون دریافت اعلام وصول فاقد اعتبار قانونی می باشد.متاسفانه چون مجوز پخش برای ناشر از اهمیت پایینی برخوردار است تعداد کمی از ناشران مبادرت به دریافت مجوز پخش نمی‌ کنند و تعداد زیادی هم با تاخیر چند ماهه اقدام به دریافت این مجوز می نمایند.

از مزایای انتخاب موسسه سینا برای سفارش چاپ کتاب

  • اگر کتابی دارید اما نحوه ی دریافت مجوزهای لازم را نمی دانید و زمانتان هم محدود است؛
  • اگر کتابی تالیف یا ترجمه کرده اید اما می خواهید با پایین ترین هزینه و در تیراژ محدودی چاپ نمایید؛
  • اگر پایان نامه دارید و می خواهید آن را تبدیل به کتاب کنید؛
  • اگر می خواهید به عنوان مترجم شناخته شوید اما وقت کافی و زمان لازم را ندارید؛
  • موسسه سینا برای همه ی این درخواست های شما راه حل دارد لذا نگران نباشید. کافیست از طریق ایمیل درخواست خود را ارسال نمایید تا کارشناسان موسسه ظرف کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ تمامی درخواست های شما را ارسال نمایند.

سفارش چاپ کتاب در موسسه سینا

برای سفارش چاپ کتاب در موسسه سینا میتوانید از طریق راههای ارتباطی آنلاین اقدام فرمایید در موسسه سینا مراحل چاپ کتاب در کمترین زمان و با کمترین هزینه انجام میشود.جهت ارتباط با مشاورین برای دریافت مشاوره و پرسیدن سوال در هر یک از زمینه های خدمات دانشگاهی میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر اقدام فرمایید.

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: 09149724522

pub.sina@gmail.com

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام