سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

سفارش چاپ مقاله علمی ترویجی

انتشار 28 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

انواع مختلفی از مقالات توسط محققین نوشته میشوند که متناسب با موضوع و حوزه تخصصی و ماهیت پژوهش، در مجلات علمی معتبر به چاپ میرسند و در دسترس سایرین قرار میگیرند.

سفارش چاپ مقاله علمی ترویجی

انواع مختلفی از مقالات توسط محققین نوشته میشوند که متناسب با موضوع و حوزه تخصصی و ماهیت پژوهش، در مجلات علمی معتبر به چاپ میرسند و در دسترس سایرین قرار میگیرند. بنابراین لازم است در شروع کار پژوهشی خود برای نگارش مقاله، علاوه بر اشراف به حیطه موضوعی مورد نظر، بایستی مشخص کنید که مقاله شما قرار است در کدام دسته از مقالات علمی قرار گیرد تا بر این اساس، پژوهش و پروسه های آتی مرتبط با آن را برنامه ریزی و ساماندهی کنید. از نظر موضوعی و سبک، مقالات انواع مختلفی دارند که یکی از آنها مقالات علمی ترویجی میباشد و ما در این گفتار، میخواهیم به پروسه نگارش و چاپ این نوع از مقالات بپردازیم. 

یک مقاله علمی ترویجی با مرور  ادبیات و سوابق پژوهشی در خصوص یک موضوع علمی مشخص، اطلاعات و دست آوردها و پژوهش های انجام شده در آن موضوع علمی را در بازه زمانی معینی مورد بررسی قرار می دهد. چنین مقاله ای با هدف معرفی یک شاخه خاصی از دانش نوشته می شود و در اغلب موارد تحقیق دستاورد جدیدی به همراه ندارد. مقالات علمی ترویجی می توانند از مقالات و پژوهش های گذشته تفسیر و دیدگاهی جدید ارائه دهند و یا دستاوردهای جدید را با تحقیق های گذشته پیوند داده و تفسیر خاص خود را ارائه کنند. در مقاله علمی ترویجی معمولا جمع آوری اطلاعات به صورتی منظم و طبقه بندی شده انجام می گیرد تا به روشن شدن مسئله ای علمی در موضوعی خاص منجر شود. بنابراین در مقاله علمی ترویجی تحقیق جدیدی انجام نمی گیرد و فقط جمع بندی از اطلاعات موجود صورت می گیرد. جامعه هدف مقالات علمی ترویجی افراد عادی و کسانی هستند که ممکن است از لحاظ فنی در شاخه علمی مورد نظر مقاله تخصص کافی نداشته باشند.

ساختار مقاله علمی ترویجی

بخش های اصلی یک مقاله علمی به ترتیب عبارتند از: عنوان، اسامی نویسندگان، چکیده، مقدمه، تعاریف، اصل مقاله، نتایج و یافته ها، جمع بندی شامل بحث و مقایسه، کاربرد نتایج در دنیای واقعی، پیشنهاد تحقیقات آینده، سپاسگزاری و منابع.

عنوان: عنوان مقاله باید متناسب با موضوع، اهداف و نتایج پژوهش باشد و بتواند موضوع پژوهش را به طور خلاصه برای خواننده ارائه کند. 

اسامی نویسندگان: اسامی نویسندگان معمولاً در زیر عنوان مقاله درج می شود. مشخصات، مرتبه علمی، آدرس، تلفن، فاکس و Email نویسنده(نویسندگان) به دو زبان فارسی و انگلیسی آورده می شود.

چکیده: در چکیده مقاله، حدود (۱۵- ۵) سطر با گفتمانی گذشته نگر، اشاره می شود که در متن مقاله چه مطالبی ارائه شده. چکیده مقاله، ضمن کوتاه بودن، باید گویا و روان بوده و کلیت متن مقاله را منعکس نماید.

واژگان کلیدی: کلیدواژه‎ها، مفاهیم اصلی یک مقاله هستند که بیشترین تکرار را دارند و می توانند از عنوان مقاله استخراج شوند. واژگان کلیدی می تواند بین ۳ تا ۶ کلمه را در بر گیرد.

مقدمه: مقدمه شامل دو قسمت است: ابتدا معرفی موضوع مقاله در حدود (۱۵- ۵) سطر بمنظور آشنایی و نفوذ در خواننده، سپس حدود پنج سطر با گفتمانی آینده نگر، به مطالبی که در ادامه مقاله خواهد آمد اشاره می شود.

تعاریف: بر اساس عنوان مقاله، ممکن است دارای چند پاراگراف باشد. در هر پاراگراف به یک موضوع اشاره و بصورتی مستند (نام خانوادگی، سال، صفحه) از قول دیگر نویسندگان نقل قول می شود. این تیتر بهتر است بین ۳۰-۱۰ سطر باشد.

بدنه مقاله: این قسمت به اصل مقاله میپردازد. بر حسب عنوان و محتوای مقاله، ممکن است این قسمت بنا به ضرورت شامل چند پاراگراف و چند تیتر باشد. لازم است تیترهای مناسب و جذابی برای هر بخش انتخاب شود. اصل مقاله بهتر است بین (۱۰- ۵) صفحه A4 باشد.

نتایج و یافته ها: در این بخش اشاره میشود که در متن مقاله چه مطالبی ارائه شده و نوآوری مقاله چه بوده است. در حقیقت، گفته نویسنده در این تیتر باید با گفته او در پاراگراف دوم مقدمه سازگار و همخوان باشد. این تیتر اصولا باید حدود یک صفحه A4 بوده و در قالب یک جدول، نمودار، شکل، عکس، فرمول، و یا حداقل جملاتی زیبا، نوآوری (Contribution) مقاله را نشان دهد.

جمع بندی: این تیتر حداقل شامل سه تیتر فرعیست. در این تیتر به خواننده گفته می شود که نظر و برداشت نویسنده از محتوای مقاله چیست، فواید خواندن این مقاله چیست، بعبارت دیگر مشروعیت و موجه بودن زحمات خود در نگارش مقاله را به خواننده میگوید. و اما تیترهای فرعی: بحث و مقایسه، نتیجه گیری و کاربردهای دنیای واقعی، پیشنهادات برای تحقیقات آینده.

سپاسگزاری

منابع و مأخذ: فقط منابعی که در متن مقاله مورد استناد قرار گرفته اند در این قسمت طبق الگوی مشخص ذکر می شوند. ابتدا منابع فارسی و بعد منابع انگلیسی.

دانشجویان و محققینی که قصد چاپ مقاله علمی ترویجی دارند اما در خصوص چاپ مقالات خود با مشکل مواجه هستند، میتوانند با کمک کارشناسان موسسه سینا مراحل چاپ مقاله علمی ترویجی خود را طی کنند. در این موسسه چاپ مقالات علمی ترویجی با کمترین هزینه و با بهترین کیفیت انجام میپذیرد. کافیست فایل مقاله خود را بعد از نگارش به کارشناسان موسسه سینا تحویل دهید تا در اسرع وقت مراحل ترجمه و ویرایش مقاله انجام گیرد و سابمیت به مجله مورد نظر انجام شود.

بیشتر بخوانید:

امتیازات چاپ مقاله علمی ترویجی در مصاحبه دکتری

چاپ مقالات علمی ترویجی در مجلات معتبر خارجی

ھزینه چاپ مقاله علمی ترویجی

اکسپت مقاله علمی ترویجی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
باسلام درخواست اکسپت و چاپ مقاله با موضوع (نقش در حال تغییر مدیریت منابع انسانی در عصر دگرگونی دیجیتال (مطالعه موردی: سازمان تأمین اجتماعی) در یک مجله علمی- ترویجی
سلام و عرض ادب ابتدا نهایت تشکر را داریم که ما را برای همکاری برگزیده اید. احتراما برای پذیرش و چاپ مقاله در خدمت هستیم. برای شروع کار رشته و گرایش را از طریق تلگرام، ایمیل، واتس اپ و یا سایت ارسال بفرمایید تا مجلات را همراه با شرایط تقدیم نماییم هر کدام مورد تایید بود جهت پذیرش و چاپ مقاله اقدام شود. با تشکر
1 سال پیش
بازدیدکننده

محمود بیگدلی
باسلام درخواست اکسپت و چاپ مقاله با موضوع (نقش در حال تغییر مدیریت منابع انسانی در عصر دگرگونی دیجیتال (مطالعه موردی: سازمان تأمین اجتماعی) در یک مجله علمی- ترویجی
1 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام