سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

سفارش نگارش مقاله

انتشار 21 اردیبهشت 1399
مطالعه 3 دقیقه

مقالات علمی که توسط محققین و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاهها نگارش میشوند، در واقع بیانگر تخصص، توانایی و مهارت آنها در رشته و زمینه فعالیتشان و چاپ آنها در مجلات علمی، به نسبت درجه اعتبار ژورنالها که بر اساس شاخص های استاندارد جهانی سنجش و تعیین میشوند، بیانگر صحت و اعتبار محتوای این مقالات میباشد.

سفارش نگارش مقاله

مقالات علمی که توسط محققین و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاهها نگارش میشوند، در واقع بیانگر تخصص، توانایی و مهارت آنها در رشته و زمینه فعالیتشان و چاپ آنها در مجلات علمی، به نسبت درجه اعتبار ژورنالها که بر اساس شاخص های استاندارد جهانی سنجش و تعیین میشوند، بیانگر صحت و اعتبار محتوای این مقالات میباشد. از این رو تمرکز مجامع علمی دنیا روی این مقالات است. پس، دریافتن این موضوع چندان سخت نیست که اساسا سفارش نگارش مقاله در هر زمینه و موضوعی برای هر محققی تحت هر عنوان و دلیلی، کاری غیرقانونی و به دور از اخلاق پژوهشی است. چرا که یک محقق قرار است با این مقاله مورد محک جامعه علمی قرار گیرد و در صورت تایید، بر این اساس به جامعه بشری ارائه خدمت کند. البته چنین مبحث حساسی نیازمند نظارت دقیق ارگانهای مسئول  برای ارتقاء سلامت هر چه بیشتر فضای علمی کشور است تا شاهد فعالیتهای غیرقانونی موسساتی که در این خصوص تبلیغ و فعالیت میکنند، نباشیم.

با توجه به اهمیت این مسئله، ما نیز در موسسه سینا همواره بر آن بوده ایم تا به سهم خود اطلاعات  لازم در خصوص نگارش مقالات را به محققین عزیز ارائه کنیم و برای تسهیل چاپ مقالات این قشر فرهیخته، خدمات ارزنده ای در زمینه پذیرش و چاپ مقالات در مجلات و ژورنالهای معتبر علمی داخلی و خارجی ارائه دهیم تا گامی برای اعتلای علمی کشور برداریم. نگارش مقاله فرایندی است که برای شروع آن نیاز به دانش کافی و هدف مشخص خواهید داشت. در صورت تامین این دو شرط، میتوانید با دید بازتری در این مسیر قدم بردارید. در حالت کلی، نگارش بخش های مختلف مقاله به ترتیب زیر می‌باشد:

موضوع مقالههر تحقیق باید یک عنوان ناب و جدید داشته و دارای کلمات کلیدی باشد. این عنوان باید مرتبط با محتوای تحقیق باشد. در مقالاتی که از پایان‌نامه استخراج می‌شوند عنوان باید با عنوان پایان‌نامه متفاوت باشد. معمولا عناوین مقالات مشابه به شما کمک می‌کند تا در انتخاب موضوع و عنوان سنجیده تر عمل کنید. 

چکیده: چکیده مختصر و خلاصه ای از محتوای بخش های اصلی مقاله است که تعداد کلمات آن با توجه به نوع مجلات متفاوت می‌باشد. چکیده بایستی در حدود 250 کلمه را در خود بگنجاند که شامل اهداف تحقیق، مواد عمومی، روش تحقیق، نتایج خلاصه شده و نتیجه گیری نهایی است. در متن چکیده نباید اطلاعاتی اضافه بر اطلاعات متن اصلی تحقیق آورده شود.

مقدمه: مقدمه شاید اولین بخشی باشد که توسط داوران مجلات مطالعه می‌شود. بهتر است با دقت زیادی آنرا بنویسید و اشاره دقیق و مختصر به محتوای اصلی آن داشته باشید. مقدمه نویسی را از موضوعات کلی در رابطه با تحقیق آغاز کنید و سپس به موضوعات جزئی تر برسید.

روش تحقیق: این بخش مربوط به زمان، مکان و چگونگی انجام تحقیقات است. محقق در این بخش، طرح تحقیقاتی، لوازم مورد نیاز، روش جمع‌آوری اطلاعات و کنترل نتایج را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. 

نتایج: در این بخش نویسنده به کمک جدول‌ها، تصاویر و نمودارهای مختلف نتایج کسب شده از هر آزمایش را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و توضیحی در رابطه با معنی این نمودارها و تجزیه و تحلیل نتایج ارائه نمی‌دهد. معمولا این بخش بیشترین تعداد صفحات مقاله را شامل می‌شود. گسترده و وسیع بودن این بخش به چاپ شدن مقاله کمک می‌کند.

بحث و تجزیه و تحلیل: در این قسمت نویسنده توضیحات بیشتری در رابطه با نتایج به دست آمده، همبستگی متغیرها و تفسیر آن‌ها در اختیار خواننده قرار می‌دهد. در این قسمت نویسنده بایستی علت هرگونه انحراف از نتایج مورد انتظار و یا نتایج تحقیقات پیشین را برای مخاطب توضیح دهد.

منابعنویسنده باید به تمامی منابعی که به آنها استناد کرده است، در این بخش اشاره کند. اشاره به منابع دقیق استنادی کاملا ضروری می‌باشد و نویسنده باید تمام منابع را به ترتیب ذکر و به آنها اشاره کند.

چاپ مقالات علمی شما در موسسه سینا

برای چاپ مقالات علمی خود در هر مجله و پایگاه علمی ای که مد نظر شما باشد میتوانید از خدمات موسسه سینا در این زمینه استفاده کنید. کارشناسان موسسه از اولین قدم فرایند اکسپت مقاله همراه شما بوده و بهترین خدمات را در قالب ترجمه تخصصی مقالات، استخراج مقاله از پایان نامه، ویراستاری، پارافریز، معرفی مجلات معتبر متناسب با حوزه تخصصی مقاله، سابمیت مقاله و در نهایت دریافت اکسپت و چاپ تضمینی مقاله در مجله مورد نظر ارائه خواهد داد. کافیست با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

چاپ مقاله بدون هزینه

چاپ مقاله isi در بهترین مجلات دنیا

قیمت چاپ مقاله در مجلات JCR

پذیرش مقاله در کمترین زمان

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام