سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

صفر تا صد استخراج مقاله از طرح های پژوهشی بصورت آنلاین و رایگان

انتشار 18 شهریور 1400
مطالعه 8 دقیقه

استخراج مقاله از پایان نامه روند و پروسه خاص خود را دارد و تنها کپی پست ساده از پایان نامه نمی باشد. برای بررسی صفر تا صد استخراج مقاله از طرح‌های پژوهشی به صورت آنلاین و رایگان در این مقاله با ما همراه باشید.

صفر تا صد استخراج مقاله از طرح های پژوهشی بصورت آنلاین و رایگان

استخراج مقاله از طرح‌های پژوهشی برای دانشجویان و پژوهشگران بسیار حائز اهمیت می باشد، دانشجویان با استخراج مقاله اقدام به چاپ آن در مجلات علمی معتبر داخلی و خارجی مثل ISI ، Scopus ، pubmed میکنند. در مقاطع تحصیلات تکمیلی بخشی از نمره پایان نامه به پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر خارجی مانند ISI، ISC، Scopus ، Pubmed ، medline و مجلات علمی و پژوهشی داخلی و یا کنفرانس های علمی اختصاص داده می شود.

قبل از استخراج مقاله باید بدانید

قبل از اقدام به استخراج مقاله باید با اصطلاح مقاله و طرح پژوهشی آشنا باشید. باید بدانیم مقاله به چه چیزی گفته می شود و چه تفاوتی بین یک مقاله و طرح پژوهشی وجود دارد؟ ساختار کلی یک مقاله به چه شکلی است؟ و چه استاندارهایی باید در استخراج مقاله رعایت شوند؟

پس قبل از توضیح درباره نحوه استخراج مقاله به موضوعات ذکر شده می‌پردازیم.

استخراج مقاله چیست؟

استخراج مقاله چیست؟

استخراج مقاله به معنای تبدیل طرح پژوهشی یا پایان‌نامه به مقاله بدون افزودن هیچ بخش دیگری به متن می‌باشد و درواقع به معنای خلاصه نویسی و جمع‌بندی مطالب در قالب استاندارد مقاله است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استخراج مقاله به معنی برداشت مفهومی از پایان‌نامه و افرودن مطالبی دیگر به متن میباشد ولی چنین نیست و استخراج یعنی بخش‌های پایان‌نامه تبدیل به مقاله شوند.

مزایای استخراج مقاله از طرح‌های پژوهشی برای دانشجویان

کسب امتیاز چاپ مقاله در مصاحبه دکتری

اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه های معتبر بین المللی

استخدام راحت‌تر در مراکز دولتی و خصوصی

فرصت‌های شغلی بهتر

عضویت در بنیاد ملی نخبگان

امکان اخذ پروژه های تحقیقاتی با درآمد بالا

مزایای استخراج مقاله از طرح‌های پژوهشی برای دانشجویان

تفاوت طرح پژوهشی با مقاله

هر پایان‌نامه‌ای حاصل مطالعات و پژوهش‌های دقیقی می‌باشد که برای اخذ مدرک مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه داده می‌شود. برای یک فرد مبتدی ممکن است اینطور تداعی شود که استخراج مقاله از پایان نامه، صرفا کپی پیست کردن برخی از مطالب آن است، اما قضیه به این سادگی نیست؛ برای این که بفهمیم چگونه از پایان نامه مقاله استخراج کنیم، باید بدانیم که مقاله با پایان نامه از نظر ساختاری چه تفاوت های اساسی دارد. برای استخراج مقاله ابتدا باید تفاوت‌های میان مقاله و پایان‌نامه را مشخص کنیم:

طرح پژوهشی

باید طبق فرمت بندی پایان‌نامه باشد.

دارای فصول مختلف است.

ادبیات تحقیق به طور مبسوط در آن شرح داده می‌شود.

باید به تمامی ابزارها وروشهای استفاده شده اشاره کرد.

دارای جداول محتوایی مختلف است که فهرست‌وار به شرح فصول و عناوین می‌پردازند.

باید تمام ابزارها، روش کار و یافته‌های پژوهشی شرح داده شوند.

مقاله

باید دارای استانداردهای مجلات علمی باشد.

به جای فصول دارای بخش‌های مختلف است.

دارای محدودیت از نظر تعداد لغات است.

فرم و ساختار مقالات با پایان‌نامه متفاوت است.

ادبیات تحقیق به طور مفصل در آن شرح داده نمی‌شود.

بخش‌هایی منتخب از کار پژوهشی در مقاله ارائه می‌شود.

همان‌طور که ملاحظه فرمودید، استخراج مقاله از طرح پژوهشی مستلزم شناخت ساختار و اهداف هر یک است. پس به راحتی و بدون شناخت نمی‌توانید اقدام به رونویسی از طرح پژوهشی و استخراج مقاله کنید. تبدیل طرح پژوهشی به مقاله دارای گام‌های متعددی است. مقالات بسیار کوتاه‌تر از پایان‌نامه‌ها هستند. در واقع، قوانین استخراج مقاله از طرح پژوهشی به شکلی است که به شما اجازه نمی‌دهد با یک کپی-پِیست ساده قضیه را به پایان برسانید.

اهمیت وجود ساختار استاندارد در فرآیند استخراج مقاله

چنانچه نوشتن مقاله از پایان نامه مطابق با استانداردهای ساختاری مقالات علمی نباشد، قابلیت چاپ در هیچ یک از مجلات معتبر علمی را نخواهد داشت. اگر به عنوان یک پژوهشگر، مقالات موجود در ژورنالهایی مانند Emerald, Tylor & Francis, Sage, Elsevier و غیره را مورد بررسی قرار دهید، متوجه خواهید شد که تمامی مقالات موجود در این ژورنالها توانسته اند اطلاعاتی بسیار تخصصی را بصورت کاملا سازمان یافته و استاندارد در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

اهمیت وجود ساختار استاندارد در فرآیند استخراج مقاله

ساختار استاندارد مقاله

ساختار استاندارد مقاله

توجه نکردن به استاندارهای مقاله و استخراج مقاله غیر استاندارد و غیر حرفه ای منجر به ریجکت شدن مقاله از مجلات معتبر می‌شود؛ حتی اگر طرح پژوهشی شما از نظر محتوایی کیفیت خیلی بالایی داشته باشد. بنابراین حتما در زمان استخراج مقاله باید به استانداردهای ساختاری مقاله دقت نمایید. یک مقاله استاندارد از نظر ساختاری شامل موارد زیر میشود:

  • عنوان

  • نام نویسندگان

  • چکیده

  • کلیدواژه ها

  • مقدمه

  • مرور پیشینه تحقیق و بررسی مبانی نظری

  • روش تحقیق

  • سوالات و فرضیات و مدل مفهومی

  • تحلیل و نتیجه گیری

  • فهرست منابع

روش تبدیل طرح پژوهشی به مقاله

اجازه بدهید که نحوه استخراج مقاله از طرح پژوهشی را در طی گام‌هایی دقیق شرح بدهیم. با مطالعه این مراحل دیگر استخراج مقاله از طرح‌های پژوهشی‌تان دشوار نخواهد بود.

گام اول:

مجله مناسب برای مقاله‌تان را پیدا کنید

مسلما هدف از استخراج مقاله ثبت آن در مجلات معتبر می‌باشد. باید ابتدا مجله‌ متناسب با مقاله‌تان را انتخاب کنید که اهداف و چشم اندازی هم‌سو با موضوع مقاله‌تان داشته باشید.

آشنایی با مجلات مناسب قبل از دست به کار شدن برای نگارش مقاله از روی پایان‌نامه دید خوبی برای پیش‌برد درست کار در مسیری مناسب به شما خواهد داد.

مجله مناسب برای مقاله‌تان را پیدا کنید

تبدیل مقدمه به چکیده

گام دوم:

تبدیل مقدمه به چکیده

چکیده‌ی مقالات در حدود 100 تا 250 کلمه می‌باشد، اما با این حال باید تمام اطلاعات مهم مقاله را دربر داشته باشد. از آن‌جایی که اطلاعات مهم مقاله معمولا در مقدمه پایان‌نامه و بخش بحث (discussion) آورده می‌شود، می‌توانید به راحتی با استفاده از این بخش‌ها چکیده‌ای مفید و مناسب بنویسید.

گام سوم:

استخراج بخش مقدمه مقاله

ممکن است طرح پژوهشی شما دارای بیش از یک فرضیه یا سوال باشد. در این صورت، میتوانید تمام پرسش‌ها را با هم ترکیب کنید و یک مقاله کامل استخراج کنید. یا هر یک از پرسش‌ها و فرضیات را به عنوان یک مقاله استخراج کنید.

به یاد داشته باشید مقدمه مقاله باید مختصر و مفید باشد و اگر می‌دانید که قرار است به چه ژورنالی اثرتان را ارسال کنید، حتما مقالات چاپ‌شده دیگر در آن را بررسی کنید و ببینید که به چه سبک و سیاقی بخش مقدمه‌شان را نوشته‌اند.

استخراج بخش مقدمه مقاله

خلاصه کردن بخش روش‌کار

گام چهارم:

خلاصه کردن بخش روش‌کار

قسمت روش‌کار در مقاله خلاصه‌تر از طرح پژوهشی نوشته می شود. درمقاله لزومی ندارد که شرحی مبسوط از رویکرد به کار رفته در کار پژوهشی‌تان داشته باشید. برای نگارش آسان‌تر این بخش پیشنهاد می‌شود مقالات دیگری که در مجله مورد نظرتان چاپ شدند را مطالعه کنید.

گام پنجم:

تنها نتایج اصلی را بنویسید

اگر شما برای استخراج مقاله‌تان تنها یک فرضیه‌ای از طرح پژوهشی‌تان را انتخاب کرده‌اید باید در قسمت نتایج تنها نتایج همان فرضیه انتخابی‌تان را مطرح نمایید.

تنها نتایج اصلی را بنویسید

قسمت بحث (discussion) را دقیق و واضح بنویسید.

گام ششم:

قسمت بحث (discussion) را دقیق و واضح بنویسید.

در مقاله باید شرحی از نتایج کارتان را ارائه دهید. لازم است به مخاطب بگویید که از خواندن مقاله، چه چیزهایی دستگیرش می‌شود. لزومی به نوشتن نتایج در این قسمت نیست.

در خش بحث باید چشم‌اندازی از کارهای پیش‌رو به مخاطبان ارائه دهید تا بتوانند در مسیر رشد طرح شما قدم بردارند و مقالات دیگری بنویسند. حتما به محدودیت‌هایی که در مسیر تحقیقتات بود اشاره بفرمایید.

گام هفتم:

منابع مربوطه را بنویسید.

در مقالات علمی معتبر نیازی به آوردن تعداد زیادی ارجاعات نمی‌باشد. تنها منابعی را در مقاله‌تان بیاورید که در درون متن به آن ارجاع داده باشید.

به یاد داشته باشید هر مجله‌ای برای نوشتن منابع فرمت خاص خود را دارد؛ پس به سیستم منبع‌دهی و شکل ارجاعات مجله مورد نظر دقت نمایید و بر اساس قانون آن عمل کنید.

منابع مربوطه را بنویسید.

نکاتی درباره استخراج مقاله

برای اینکه مقاله ای با کیفیت بالا بتوانید استخراج نمایید باید به نکات زیر توجه نمایید:

تکراری نبودن عنوان مقاله ( جستجو در گوگل اسکولار (Google Scholar) برای اطمینان از تکراری نبودن)

انتخاب موضوعی بروز و جذاب برای مقاله نویسی برای بالا بردن شانس اکسپت و چاپ شدن در مجلات ISI، مجلات ISC، مجلات اسکوپوس Scopus و یا پابمد pubmed و مدلاین medline

چکیده مقاله استخراج شده از پایان نامه باید شامل موضوع تحقیق، هدف تحقیق، مراحل انجام کار، نوآوری های مدنظر، نتایج کلیدی مقاله باشد.

منحصر به فرد بودن موضوع مقاله و روش تحقیق و نتیجه گیری آن

جمع بندی کلی مقاله در تعداد صفحات مشخص و به نسبت کم

مشاهده چند نمونه مقاله پژوهشی و مطالعه آن ها قبل از نگارش مقاله از طریق دانلود مقالات ISI یا منابع فارسی مثل پایگاه مقالات جهاد دانشگاهی www.sid.ir

شناسایی مجله مورد نظر جهت چاپ و گرفتن شیوه نامه آن مجله جهت رعایت استانداردهای نگارش مقاله و انتخاب نویسنده مسئول (اگر برای چاپ مقاله و صبرکردن برای آن زمان کافی ندارید، میتوانید با پرداخت هزینه در مجلات معتبر خارجی روند سابمیت و چاپ کردن مقاله تان را تسریع ببخشید.)

شناسایی همایش های داخلی و بین المللی به عنوان یکی راه میانبر جهت چاپ مقاله استخراج شده از پایان نامه

استخراج مقاله به صورت آنلاین

استخراج مقاله از طرح‌های پژوهشی طبق توضیحاتی که ارائه شد چندان سخت نمی‌باشد ولی اگر تخصص و تبحر کافی ندارید و اولین مقاله‌ای است که میخواهید استخارج آن را خودتان انجام دهید حتما از افراد متخصص و خبره در این زمینه کمک بگیرید. در این راستا می‌توانید از موسساتی که به صورت آنلاین خدمات استخراج مقاله انجام می‌دهند کمک بگیرید. البته دقت کنید که امروزه تعداد موسسات جعلی و غیرمتخصص زیادی وجود دارد که امکان سوءاستفاده از مقاله شما و طرح پژوهشی‌تان وجود دارد.

بهتر هست به دنبال موسسات معتبر و با سابقه‌ای باشید تا با خیال راحت برای استخراج مقاله‌تان اقدام نمایید.

ویژگی های یک موسسه معتبر

یک موسسه معتبر ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر موسسات مجزا می‌کند، از این ویژگی‌ها می‌توان به 3 مورد اصلی زیر اشاره کرد:

صداقت

در موسسه معتبر و حرفه‌ای حرف اول را صداقت می‌زند.

پشتیبانی قوی

یک موسسه معتبر دارای پشتیبانی قوی و 24ساعته می‌باشد که به تمام امورات مشتریان رسیدگی نماید.

تخصص

موسسه معتبر از متخصصین حرفه‌ای در تمامی گرایش‌ها و رشته‌ها تشکیل شده است تا هر متخصصی در زمینه تخصصی خود خدمات ارائه دهد.

موسسه سینا ترجمه

خدمات موسسه سینا برای استخراج مقاله

در موسسه سینا ترجمه خدمات مربوط به استخراج مقاله از طرح پژوهشی، پایان‌نامه و کتاب توسط محققان متخصص انجام می‌شود. موسسه سینا ترجمه خدمات‌رسانی خود را بر پایه صداقت بنا ساخته است. شما میتوایند فایل مورد نظر خود را از طریق لینک "ثبت سفارش" زیر برای کارشناسان موسسه سینا ترجمه ارسال نمایید تا بعد از بررسی طرح پژوهشی‌تان برای استخراج با گارانتی کیفی توسط محقق متخصص رشته‌تان اقدام گردد. موسسه سینا با پشتیبانی قوی و تیم متخصص آماده خدمت رسانی می‌باشد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

خیر. پایان‌نامه ها و طرح‌های پژوهشی به زبانهای دیگر نیز قابلیت استخراج مقاله را دارند.

بسته به تعداد فرضیه‌ها و نتایج پایان‌نامه ، تعداد مقالات قابل استخراج مشخص می‌شود.

بلی. با ارسال کتاب خود به کارشناسان موسسه سینا ترجمه میتوانید از تعداد و عناوین مقالات قابل استخراج مطلع شوید.

معمولا مجلات محدودیت تعداد صفحه و یا تعداد کلمه برای ارسال مقاله دارند که باید زمان استخراج مد نظر باشد. ولی به طور متوسط هر مقاله 4000 کلمه را شامل می2شود.

جواب این سوال بستگی به محتوای پایان‌نامه دارد. اگر بخواهید هر فرضیه‌ی پایان‌نامه‌تان را به یک مقاله تبدیل کنید برای هر مقاله عنوان متفاوتی بسته به محتوای مقاله نوشته می‌شود.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام