سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شاخص های ارزیابی مقالات

انتشار 11 تیر 1399
مطالعه 4 دقیقه

برای ارزیابی اعتبار مجلات یکسری شاخص هایی وجود دارند که در این مطلب به آنها اشاره کرده ایم.

شاخص های ارزیابی مقالات

شاخص های ارزیابی مقالات

ضریب تأثیر مجله (Impact Factor): میزان استنادات به یک مجله مشخص در دوسال تقسیم بر تعداد مقالات منتشر شده در این مجله در طی دو سال JCR

تشخیص مجلات علمی معتبر و نامعتبر

شاخص فوری (Immediacy Index): میزان استنادات بک مجله مشخص در سال آخر تقسیم بر تعداد مقالات منتشر شده در این مجله در طی همان سال.

شاخصH نویسند(H-index) : اگر h مقاله از کل مقالات منتشر شده یک محقق طی n سال کار علمی، هرکدام حداقل h بار استناد دریافت کرده باشد، آن محقق دارای شاخص h است. این شاخص از scopus،JCR یا googlescholar قابل دریافت است.

عامل ویژه مجله(Eigen factor): وزن استنادهای یک مجله با رتبه بالاتر بیشتر از وزن استنادات یک مجله ضعیف تر است در حالیکه در ضریب تاثیر همه استنادها وزن مساوی دارند. در عامل ویژه مجلاتی مهم هستند که به تناوب توسط مجلات مهم به آنها ارجاع داده می شود.http://eigenfactor.org

شاخص نفوذ مقاله(Article Influence) : میانگین تاثیر هر مقاله در میان سایر مقالات یک نشریه است که میانگین تاثیر یک مقاله را (در 5 سال اول انتشارش) در اعتبار یک مجله مورد سنجش قرار می دهد. داده های مربوط از JCR استخراج می شود.

نیمه عمر مجله (Cited half-life): نیمه عمر ارجاعات یا نیمه عمر استناد، تعداد سال هایی است که از سال ارزیابی باید به عقب برگشت تا شاهد پنجاه درصد کل ارجاعات به مجله در سال مورد ارزیابی باشیم. به عبارت دیگر، این شاخص مدت زمانی که نیمی از کل استنادات به آن مجله صورت پذیرفته باشد را نشان می دهد و در حقیقت سرعت کاهش میزان ارجاعات به مجله را بیان می کند. بدیهی است که وقتی مقاله های یک مجله ارزش خود را برای ارجاعات، زود از دست بدهند (مقاله ها سطحی باشند و خیلی زود بی ارزش شوند)، تنها به مقاله های جدید مجله ارجاع داده می شود. این موضوع باعث می شود که نیمه عمر ارجاعات به مجله کاهش یابد. بنابراین هر چه نیمه عمر ارجاعات به مجله بیشتر باشد، نشان می دهد که ارزش مقاله های مجله در طول زمان بیشتر حفظ شده است و هنوز مورد ارجاع قرار می گیرند. در مجموع هرچه نیمه عمر ارجاعات به یک مجله بیشتر باشد، ارزش مجله بالاتر می رود.

شاخصSJR: شبیه ایگن فاکتور است اما در درون خود نرمال سازی بر اساس اندازه را بیشتر در نظر می گیرد و بیشتر به شاخص تاثیر مقاله شبیه است. این شاخص تنها به تعداد استنادات یک مجله اکتفا نمی کند و کلیه استنادات را داری یک وزن مساوی در نظر نمی گیرد، بلکه حوزه موضوعی، کیفیت ، پرستیژ و شهرت مجله استناد کننده می تواند تأثیر مستقیم بر ارزش استناد داشته باشد. در یک بازه زمانی 3 ساله محاسبه می شود. این شاخص در پایگاه scopus قابل مشاهده است. این شاخص تحت تاثیر 3 عامل پوشش پایگاه محاسبه کننده (میزان مجلات نمایه شده در scopus)، تعداد مقالات منتشره در این مجلات و تعداد استنادات دریافتی هر مقاله و پرستیژ و کیفیت مجلات می باشد.

http://www.scimagojr.com https://journalmetrics.scopus.com

ضریب تأثیر 5-ساله مجله یا 5Year Impact Factor: میزان استنادات به یک مجله مشخص در دوسال تقسیم بر تعداد مقالات منتشر شده در این مجله در طی پنج سال JCR

خدمات موسسه سینا

کارشنان موسسه سینا به محض دریافت فایل مقاله از شما عزیزان مراحل پیگیری را آغاز خواهد کرد و در اولین مرحله ابتدا میبایست مقاله را به مترجمین متخصص و خبره تحویل دهد تا به صورت کاملا تخصصی و با دقت بسیار بالا ترجمه کند ترجمه تخصصی تمامی مقالات در این موسسه توسط مترجم متخصص در حوزه مربوطه انجام میشود و بعد از ترجمه مناسب ترین مجله مرتبط با عنوان و زمینه نگارشی مقاله انتخاب میشود و باید مقاله طبق قواعد و ساختاری که از طرف مجله مورد نظر تعیین شده است ویرایش شود و به همان ساختار تبدیل گردد و سپس باید مقاله ویرایش شده را به مجله مورد نظر سابمیت کنیم تا به مرحله داوری ارسال شود و در این مرحله باید داوران تصمیمات نهایی در مورد مقاله را اتخاذ کنند که با توجه به سابقه بسیار زیاد کارشناسان و مترجمین موسسه پژوهش ی سینا حتما اکسپت خواهد شد.توجه داشته باشید که ارائه کلیه خدمات در این موسسه به صورت کاملا آنلاین و با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت وبیشترین سرعت ارائه می شود.

جهت تماس با موسسه سینا به ایمیل زیر مراجعه نمایید:

pub.sina@gmail.com

تلفن ثابت:

04133250787

تلفن همراه:

09149724522

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام