سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شرایط چاپ مقاله در isi

انتشار 18 اردیبهشت 1398
مطالعه 4 دقیقه

برای این که یک مقاله شرایط چاپ شدن در مجلات isi داشته باشد میبایست در شرایط و متد های خاصی نوشته شود این مجلات به دلیل اعتبار بسیار بالایی که دارند شرایط خاصی را برای پذیرش مقالات در نظر میگیرند.

شرایط چاپ مقاله در isi

چاپ مقاله در مجلات معتبر یک اقدام پژوهشی بسیار بزرگی میباشد اما در صورتی که این مقالات در مجلات بسیار معتبر چاپ شوند و برای اینکه یک مقاله در مجلات معتبر چاپ شود میبایست از لحاظ درجه و رتبه علمی بسیار بالا باشد هر مقاله از بخش ها و قسمت های مشخصی تشکیل شده است که باید هر بخش را در محل مخصوص خود به کار ببریم در صورتی که مقاله در هر بخشی ایرادی داشته باشد و یا طبق اصول نوشته نشود در این صورت احتمال دارد که ریجکت شود بنابر این باید به نوشتن بخش های مختلف مقاله حتما دقت و توجه کافی را داشته باشم.

یک مقاله علمی از بخش های زیر تشکیل شده است:

عنوان مقاله:عنوان مقاله میبایست تا حد امکان ناب و جدید باشد و  بیشتر از 15 واژه نباشد.

افلیشن مقاله:قسمت بعد از عنوان که باید به ترتیب و با رعایت جزئیات نوشته شود بخش افلیش میباشد این قسمت که همان اسامی و مشخصات نویسندگان مقاله میباشد و باید نام و نام خانوادگی نویسنده دانشگاه و شهر و رشته تحصیلی اش نوشته شود.همه مشخصات باید به دقت نوشته شود.

چکیده مقاله:قسمت بعدی در مقاله باید چکیده باشد چکیده یعنی این که توضیح مختصری در مورد بخش های مختلف مقاله عصاره اصلی تحقیق را میبایست در بخش چکیده اشاره کنید که در حدود 300 واژه خواهد بود.

کلمات کلیدی:بخش بعد از چکیده یک قسمت کوتاه است که باید در این بخش چند کلمه را به عنوان کلمات کلیدی انتخاب کنیم تعداد کلمات میتواند بین 3 تا 5 واژه باشد.

مقدمه مقاله:مقدمه بايد شامل طرح مسئله، سوابق كار و توجيه اهميت تحقيق باشد. اهداف مطالعه به طور شفاف در انتهاي مقدمـه ذكر گردد.

روش های تحقیق در مقاله:در این بخش میبایست سعی کنید تمام متد هایی که برای نوشتن مقاله به کار گرفته اید و تمام کارهای تحقیقاتی که انجام داده اید را بنویسید.

نتایج و بخش های تحقیق در مقاله:درج يافته هاي تحقيق، بحث مستدل (با مرجع) و نتيجه گيري خواهد بود. نتايج و بحث را ميتوان با هم يا جداگانه تدوين كرد. شكلها و جدولها در نتايج و بحث نبايد داراي اطلاعات مشابه يا تكراري باشند، داده هـاي جدول نبايد به صورت منحني يا نمودار (به استثناي نقشه) تكرار شوند.

سپاسگذاری و قدردانی مقاله:در این بخش میتوانید از تمامی کسانی که شما را در این راه راهنمایی کرده اند تشکر و قدر دانی نمایید البته نوشتن این بخش کاملا به صورت اختیاری میباشد.

منابع و ماخذ:در این بخش میبایست به تمامی منابعی که استناد نموده اید برای تکمیل تحقیقاتتان اشاره نمایید و نام کتاب را به همراه نام نویسنده در این بخش بنویسید.اگر این قسمت ار به صورت کامل ننویسید ممکن است مقاله دچار سرقت ادبی شود بنابر این حتما توجه داشته باشید که این بخش را به صورت دقیق بنویسید.

عناوين جدولها در بالا و عناوين شكلها در زير آنها نوشته شود. از بهكار بردن عنوان هـايي ماننـد نمـودار، عكـس و نقشه، خودداري و آنها با عنوان ”شكل“ درج شوند. همه اعداد، واحدها و مقياس ها در جـدول هـا و شـكل هـا و سـاير قسمت هاي مقاله بايد به فارسي باشند. واحدهاي استفاده شده در مقاله بايد در سيستم متريك باشد.

متن مقاله بايد بر روي كاغذ سفيد A4 به صورت يكرو باشد. در ضمن از فونـت Lotus B اسـتفاده شـده و انـدازه فونت هاي فارسي 12 و فونت هاي لاتين Roman New Times و اندازه فونت هاي لاتين 11 باشند. فاصله خطوط از يكديگر به اندازه يك خط باشد و با رعايت حاشيه چپ و راست 4 سانتيمتر و بالا و پـايين 6/5 سـانتيمتـر، تايـپ شود. متن ذكر شده حداكثر در 12 صفحه و در چهار نسخه به دفتـر مجلـه ارسـال شـود. تايـپ مقـالات در نـرم افـزار 2003 Word يا نسخه هاي بالاتر ميكروسافت توصيه ميشود.

نسخه اصل شكل ها پس از داوري اوليه به همراه مقاله اصلاح شده ارسال گردد. ممكن اسـت بـراي چـاپ، شـكلهـا كوچكتر شوتد، بنابراين نوشته ها و اعداد روي شكلها بايد درشت و كاملاًَ خوانا باشد.

عكسها بايد داراي مقياس باشند و در صورت اقتباس از منبع ديگر بايد ذكر گردد.

به نويسندگان توصيه ميشود براي تسريع چاپ مقاله خود و بهبود كيفـي مقالـه چـاپ شـده (بـه علـت جلـوگيري از اشتباهات احتمالي به هنگام تايپ و تصحيح مجدد مقاله در مجله) به همراه ”مقاله اصـلاح شـده“ لـوح فـشرده CD (تايپ شده در 2003 Word يا نسخههاي بالاتر ميكروسافت) آن را نيز ارسال كنند.

ساختار مقاله به این ترتیب میباشد و اکنون میبایست و اما نحوه سابمیت مقاله به مجلات مورد نظر که با اعتبار ترین مجلات isi میباشد و در این بخش نحوه چاپ مقاله در مجلات isi را بررسی خواهیم کرد.

مراحل چاپ مقاله در مجلات isi

  • ارسال درخواست خود به ادرس ایمیل   pub.sina@gmail.com
  • بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان
  • معرفی مجلات مناسب در اسکوپ مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما
  • تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما
  • ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری
  • پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسپت به ایمیل نویسندگان مقاله)

در صورت نیاز به مشاوره و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان هزینه و نحوه چاپ مقالات میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر اقدام فرمایید.

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: 09149724522

pub.sina@gmail.com

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام