سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی به صورت تضمینی

انتشار 16 شهریور 1399
مطالعه 13 دقیقه

همانطورکه می دانید چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی از جمله پر اعتبار ترین مجلات در سطح کشور می باشد. از این رو چگونگی چاپ در این مجلات و تضمین برای چاپ از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در این قسمت از سینا ترجمه با ما همراه باشید تا چگونگی چاپ در این مجلات را برای شما عزیزان بازگو نماییم.

چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی به صورت تضمینی

همانطورکه بر کسی پوشیده نیست چاپ در مجلات مختلف دارای شرایط و امتیازات متفاوتی می باشد که نویسنده برای اینکه بتواند مقاله خود را به چاپ برساند باید با توجه به نوع مقاله نگارش شده مجله مورد نظر را انتخاب نماید. که در ادامه ابتدا به انواع روش های نگارش مقاله و سپس پر امتیاز ترین مجلات داخلی که مجلات علمی پژوهشی می باشد اشاره خواهیم کرد.

انواع مقالات علمی داخلی

مقالات علمی به چند نوع مختلف تقسیم می شوند که هر کدام از آنها شیوه نگارشی خاصی دارد در این مطلب هدف بیان تفاوت مقالات مختلف و تفاوت نحوه نگارش آنها می باشد و همچنین کدام یک از مقالات اولویت بیشتری در پذیرش و چاپ مقاله دارند.

مقالات علمی پژوهشی

مقالات علمی پژوهشی

مقاله علمی پژوهشی، مقاله است که نوآوری داشته باشد و جستجوی یه بحث جدید در تاریخ علم که قبلا در مورد آن کاری نشده است، دشوار است. این نوآوری نباید فقط در روش جدید، تعریف جدید، مساله جدید و ... در تاریخ علم باشد. هدف اصلی مقاله علمی پژوهشی ایجاد یک استدلال است. یکی از بخش های چنین مقاله ای مرور ادبیات است. در یک مقاله علمی پژوهشی، ادبیات به عنوان اساس وبنیان کار ارائه می شود و بینش جدیدی را که محقق به دنبال ایجاد آن است، پشتیبانی می کند. این مقالات برخلاف مقالات علمی ترویجی که هدف آن خلاصه کردن و استنتاج مباحث و ایده های دیگران است، این مقالات در پی ایجاد و ترویج موضوع جدیدی هستند.

مقالات علمی ترویجی

مقالات علمی ترویجی

یک مقاله علمی–ترویجی برای ارتقای سطح اطلاعات خواننده موضوعی علمی را ترویج می کند. اصولاً این مقالات جز آشنا سازی هدفی ندارند و می توانند ترجمه با تألیف باشند. مخاطب این نشریات، افراد دارای تحصیلات دانشگاهی، دانش آموزان دبیرستان، صنعت گران، مخترعان، افراد دارای تحصیلات غیر رسمی هستند.

مقالات مروری

مقالات مروری

مقالات مروری شامل خلاصه ­ای از تحقیقات و پژوهش­ های انجام شده پیرامون یک موضوع خاص می­ شوند و جایگاه فعلی موضوع و آینده آن را به تصویر می کشند. در این نوع مقالات به تجزیه و تحلیل موضوع، تفاوت ­ها و اغلب مشکلاتی اشاره می شود که سد راه بحث قرار گرفته­ اند. برای نوشتن یک مقاله مروری باید از سوی مجله مورد نظر دعوت نامه ­ای دریافت کنید. اگر می­ خواهید یک مقاله مروری بنویسید پیش از شروع کار به ادیتور مجله مورد نظرتان ایمیل بزنید و پیش نویسی از موضوع برای او ارسال کنید. تعداد کلمات مقاله مروری وابسته به موضوع و مجله ­ای که قرار است در آن چاپ شود متفاوت است و برای مقالات مختلف می تواند بین 8 تا 40هزار کلمه باشد. بنابراین بسیار مهم است که درباره این موضوع نیز از مجله مورد نظرتان اطلاعات کامل بگیرید. مقالات مروری قصد دارند تا اطلاعات جامعی درباره آنچه قبلا پژوهش شده، جمع آوری کنند و در اختیار مخاطبان قرار بدهند.

از بین انواع مقالات فوق مقالات علمی پژوهشی با توجه به اینکه موضوع و نتایج جدید معرفی می کنند معتبرتر هستند و اغلب این مقالات در مجلاتی منتشر می شوند که بالاترین سطح علمی را دارا هستند. به طور کلی می توان گفت از بین مقالات داخلی مقالات علمی پژوهشی در ایران بیشترین امتیازات علمی را برای تقویت رزومه در بر می گیرند.

مجلات علمی داخلی شامل چه مجلاتی هستند؟

مجلات داخلی، مجلاتی هستند که مقالات خود را در داخل کشور به چاپ می‌رسانند. در حالت کلی در ایران سه نوع مجله داریم که اعتبار و درجه علمی این مجلات از سوی یکی از سه ارگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و حوزه علمیه تعیین می شود. به صورت کلی مجلاتی که به تایید کمسیون نشریات وزارت علوم و وزارت بهداشت رسیده اند جزو مجلات علمی پژوهشی محسوب می شوند. دانشگاه آزاد نیز لیستی از مجلات علمی پژوهشی خود را منتشر می کند که بخش زیادی از آن ها در لیست مجلات وزارت علوم نیز دیده می شود اما برای افرادی که در دانشگاه های سراسری تحصیل یا تدریس می کنند معیار اصلی سایت وزارت علوم و وزارت بهداشت می باشد. همچنین وزارت علوم لیستی از مجلات علمی ترویجی را نیز منتشر می کند که آن ها نیز دارای اعتبار هستند اما امتیاز تعلق گرفته به آن ها در مصاحبه دکتری، ارتقاء هیئت علمی و دفاع از پایان نامه در مقایسه با مجلات علمی پژوهشی پایین تر است. دانشجویان، اساتید و پژوهشگران باید توجه نمایند که مجلاتی که با عنوان علمی تخصصی منتشر می شوند عموماً امتیازی ندارند و چاپ مقاله در آن ها امتیازی در موارد ذکر شده ندارد. البته با توجه به اینکه برخی از این مجلات در پایگاه هایی مانند گوگل اسکولار و ابسکو نمایه می شوند، چاپ مقاله در آن ها برای افزایش تعداد استنادات و افزایش تعداد مقالات توصیه می گردد.

مجلات علمی داخلی

مزایای پذیرش مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

از آنجا که مجلات علمی پژوهشی در بین مجلات داخلی پر اعتبار ترین مجلات هستد در ادامه به بررسی این مجلات و مزایای پذیرش و چاپ مقاله در این مجلات خواهیم پرداخت.

مزایا

کسری از مدت سربازی برای نخبگانی که اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی دارند.

با اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی اساتید می توانند رزومه خود را ارتقا داده و در دانشگاه های مطرح جزء هیئت علمی شوند.

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی وزارتین به منزله ی نخبه بودن محقق می باشد.

دانشجویان و داوطلبان کنکور دکتری با اخذ پذیرش از مجلات داخلی می توانند نمره کامل چاپ مقاله در مصاحبه دکتری را دریافت کنند.

با داشتن اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی مورد تایید وزارت علوم می توان در برخی از رشته ها بدون کنکور به مصاحبه دعوت شد

ساختار یک مقاله علمی پژوهشی داخلی

برای اینکه مقاله شما در مجلات علمی پژوهشی داخلی پذیرش و چاپ شود باید دارای ساختار استانداردی باشد که در زیر به این ساختار اشاره شده است:

  1. عنوان

  2. چکیده

  3. کلمات کلیدی

  4. مقدمه

  5. مواد و روش ها

  6. نتایج

  7. بحث

  8. نتیجه گیری

  9. تقدیروتشکر

  10. منابع

  11. ضمیمه

ساختار یک مقاله علمی پژوهشی داخلی

لازم به ذکر است که ممکن است بخش های 6 و 7 با هم ادغام شده و با عنوان بحث و نتایج نگارش شوند. همچنین توجه شود که بعضی از بخش های گفته شده مثل قسمت های 9و11 لزوما در همه مقالات وجود ندارند و وجود آنها به نوع مقاله و ژورنال مورد نظر بستگی دارد.

نکات کلیدی برای نگارش مقاله علمی پژوهشی داخلی

در نگارش مقالات باید یکسری نکات کلیدی را رعایت نمایید تا مقاله شما بتواند در مجلات علمی پژوهشی پذیرش را اخذ نماید. که در زیر به سه نکته کلیدی برای نگارش مقاله علمی پژوهشی اشاره شده است:

تحقیقات علمی پژوهشی از نظر روش های مختلف جمع آوری اطلاعات به انواع مختلفی تقسیم می شوند. از جمله این روش ها می توان به مصاحبه، مشاهده، پرسش نامه، تحقیقات و آزمایشات اشاره کرد. بسته به فرضیات و هدف تحقیق، مدت زمان مورد نیاز برای گردآوری یک مقاله علمی پژوهشی می تواند بین 1 روز تا چند سال متفاوت باشد.

معمولاً مقالات علمی پژوهشی با کیفیت دارای تعداد صفحات بالایی هستند. این تعداد می تواند از 10 صفحه تا چند صد صفحه متغیر باشد. داشتن یک مقاله با تعداد صفحات کمتر از 10، با توجه بخش های مختلف و قسمت های اصلی تحقیق که در بالا ذکر شد، منطقی به نظر نمی رسد.

در گردآوری یک مقاله علمی پژوهشی می توان از اطلاعات به دست آمده در طول سال های اخیر که به شکل کتاب یا مقاله در مجلات مختلف به نگارش در آمده اند استفاده کرد. با این وجود برای این که مقاله ما از نوع علمی پژوهشی باشد، بایستی به یک مشکل اصلی که امروزه با در تحقیقات پیشین مطرح شده است، اشاره کنیم و از مطالب یا مقالات پیشین تنها در راستای استفاده از روش ها، آنالیز اطلاعات و یا گردآوری اطلاعات کمک بگیریم.

مراحل چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی

از آنجا که چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی شرایط سخت و متفاوتی دارد باید هر کدام از مراحل که در ذیل به آن ها اشاره شده با بالاترین کیفیت ممکن انجام شوند.

ویراستاری مقاله

ویراستاری مقاله

اکثرا نویسنده های مقاله سعی دارند مقاله را سریع نگارش کرده و به اتمام برسانند که معمولا در چنین موردی که مقاله به قصد تمام شدن نگارش می شود می تواند از نظر ویراستاری نیاز به بررسی داشته باشد تا از نظر غلط املایی و ادبی و ویگول و ... مجددا بررسی شود. چون هر گونه ایراد در این زمینه هر چند ساده باشد از نظر ادیتور های مجلات خیلی مهم می باشد از این رو پیشنهاد می شود بعد از نگارش مقاله ویراستاری مقاله حتما انجام شود.

رفع هر گونه تشابه و سرقت ادبی

رفع هر گونه تشابه و سرقت ادبی

امروزه بررسی سرقت ادبی مقاله از جمله مواردی می باشد که در مرحله اولیه داوری انجام می شود و حتی برخی از مجلات در مرحله سابمیت مقاله به مجله گزارش پلاجیاریسم را از نویسنده درخواست می کنند از این رو پارافریز مقاله دارای اهمیت بسیار بالایی می‌باشد. چراکه اگر مشخص شود نوشته و یا مقاله شما کپی از منبعی است که از آن نامی نبرده‌اید، متهم به سرقت ادبی و کپی‌برداری خواهید شد.

انتخاب ژورنال معتبر

انتخاب ژورنال معتبر

پیداکردن یک مجله مناسب برای مقاله از جمله موارد تاثیرگذار در پذیرش مقاله می باشد. اکثر نویسندگان بعد از نگارش مقاله خود به دنبال بهترین مجله برای چاپ اثر علمی خود می‌گردند.

فرمت بندی مقاله

فرمت بندی مقاله

بعد از اینکه مجله خود را انتخاب کردید نوبت آن است که مقاله شما طبق فرمت مجله فرمت بندی شود. از آنجا که هر مجله برای فرمت بندی مقاله دارای شرایط و ساختار متفاوت می باشد بنابراین باید از قسمت راهنمای نویسندگان مجله این مورد را بررسی کرده و طبق آن فرمت تنظیم نمایید.

سابمیت مقاله

سابمیت مقاله

بعد از اینکه فرمت بندی مقاله به اتمام رسید نوبت به سابمیت مقاله به مجله مورد نظر می رسد. سابمیت مقاله همان ارسال مقاله به مجله جهت وارد شدن به پروسه داوری می باشد. که می توان گفت هر مجله راه های مشخص شده ای برای سابمیت دارد برخی از مجلات فایل را از طریق ایمیل و برخی دیگر از طریق پنل فایل را دریافت و وارد پروسه داوری می کنند.

نتیجه داوری مقالات علمی پژوهشی داخلی

پس از سابمیت مقاله به مجلات مرتبط و مورد تایید ادیتور مجله مقاله را به صورت مختصر مورد بررسی قرار می‌دهد تا ببیند آیا مقاله ارسال شده کیفیت اولیه لازم را برای ارسال به داوری دارد یا خیر. صرفاً بعد از تایید بررسی اولیه ادیتور است که مقاله برای داوران ارسال می‌گردد که بعد از بررسی داوری، هیئت تحریریه می فرماید مقاله پذیرفته شده، مقاله ریجکت شده و یا مقاله نیاز به بررسی و بازبینی دارد که در مورد اخر باید اصلاحات لازم در زمان مورد نظر انجام شده و مجددا برای مجله سابمیت شود.

نتیجه داوری

چگونه می توان پذیرش و چاپ در مجلات علمی پژوهشی داخلی را تضمین نماییم؟

چگونه می توان پذیرش و چاپ در مجلات علمی پژوهشی داخلی را تضمین نماییم؟

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی زمانی تضمین می شود که علاوه بر نگارش اصولی یک مقاله با بار علمی بالا تمامی مواردی که در مراحل پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی ذکر شد را با بالاترین کیفیت انجام دهیم. برای این منظور بعد از نگارش مقاله برای ویرایش مقاله، انتخاب مجله و فرمت بندی مقاله طبق فرمت مجله و سابمیت و پیگیری لازم تا حصول نتیجه می توانید از موسساتی که در این زمینه فعالیت دارند بهره مند شوید. زیرا این موسسات به علت حجم بالای اقدام به مجلات تا حدودی می توانند پذیرش شما در مجلات علمی پژوهشی را تضمین نمایند.

هزینه های چاپ مقاله در مجلات داخلی چقدر است؟

بیشتر افراد فکر می کنند چاپ مقاله در مجلات داخلی نسبت به مجلات بین المللی اعتبار پایین تری دارد اما این یک اشتباهی بیش نیست چون در بین مجلات داخلی مجلات علمی پژوهشی در سطح کشور در بیشتر اوقات از مجلات خارجی اعتبار بالاتری دارد و اکثرا برای دفاع از پایان نامه و یا رساله دکتری و حتی ارتقا رزومه اساتید این مجلات پیشنهاد شده و مورد تایید دانشگاه ها می باشد. علاوه بر اعتبار بالا هزینه ی چاپ مقاله در نشریات علمی پژوهشی داخلی بسیار پایین می باشد حتی می توان گفت در اکثر مواقع این مجلات رایگان بوده و اگر هزینه ای هم داشته باشد بسار ناچیز می باشد. در کل می توان بیان کرد به علت اعتبار بالا و هزینه پایین چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی، رقابت بین مقالات ارسالی زیاد بوده و حتما باید بار علمی مقاله بالا باشد تا مقاله ارسالی شما از بین مقالات ارسالی نظر داوران را به خود جلب کرده و مورد پذیرش واقع شود.

هزینه چاپ مقاله داخلی

چگونه بهترین موسسه چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی را بیابیم؟

امروزه موسسات زیادی در امر پذیرش و چاپ مقاله خدمات دارند ولی متاسفانه اعتماد کردن و سپردن مقاله ای که برای آن زحمت زیادی کشیده اید شاید ساده نباشد و نیاز به بررسی اولیه موسسه داشته باشید ما در ادامه برای سهولت در انتخاب شما عزیزان فاکتورهایی که می توانید بهترین موسسه را برگزینید یاد اور می شویم.

بهتری موسسه چاپ مقاله

چرا سینا ترجمه را برای چاپ مقاله

چرا سینا ترجمه را برای چاپ مقاله خود انتخاب کنیم؟

سینا ترجمه علاوه بر ویژگی بهترین سایت چاپ مقاله که در قسمت قبل اشاره شد، دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. این موسسه همواره در تلاش است مجلاتی را شناسایی نماید که سخت گیری کمتر و درصد بالایی در پذیرش مقاله دارند. همچنین این موسسه به علت بررسی فایل مقاله قبل از سابمیت و طی هر یک از مراحل پذیرش و چاپ مقاله و استاندارد سازی طبق فرمت مجله یکی از موسساتی می باشد که بیشترین درصد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی را دارد. اگر شما هم مد نظر دارید مقاله چاپ شده در مجلات علمی پژوهشی داشته باشید با ما همراه باشید تا راهنمایی های لازم توسط کارشناسان مرتبط انجام شود.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی

شما عزیزان می توانید برای ثبت سفارش پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی در سینا ترجمه طی گام هایی که در زیر به آن ها اشاره شده است اقدام نمایید:

مراحل انجام کار

ارسال درخواست خود از طریق سایت( چاپ مقاله) و یا راه های ارتباطی آنلاین (واتس آپ، ایمیل، تلگرام ، اینستا گرام)

بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی با شما

معرفی مجله مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما

تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما

ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری

پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله

چاپ مقاله

خدمات سینا ترجمه برای چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

اگر شما هم برای اخذ مجوز دفاع، تسویه حساب از دانشگاه و اخذ مدرک دکتری، ارئقاء رتبه علمی و … نیاز به پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی با کمترین هزینه را دارید کافی است درخواست خود را برای ما ارسال نمایید. سینا ترجمه به کمک کارشناسان مرتبط در این زمینه پس از بررسی مقاله شما، مجلات علمی پژوهشی داخلی مرتبط با زمینه تخصصی شما را پیشنهاد می دهد و یا اگر شما مجله خاصی مد نظر داشته باشید ارسال می فرمایید تا از نظر اعتبار بررسی شده و اگر مورد تایید بود طبق استاندارد مجله فرمت بندی و در نهایت برای مجله سابمیت شود. یکی از مهم ترین فاکتور هایی که سینا ترجمه را از سایر موسسات برتر می سازد و درصد تضمین پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی را بالا می برد بررسی فایل به صورت کامل قبل از سابمیت توسط متخصصان و پیگیری مستمر و لازم بعد از سابمیت مقاله تا حصول نتیجه می باشد.

جهت ثبت سفارش پذیرش و چاپ در مجلات علمی پژوهشی داخلی می‌توانید از طریق لینک‌های مربوطه که در زیر همین مطلب آورده شده است اقدام نمایید و یا از طریق تماس و یا ایمیل و همچنین از طریق شبکه‌های مجازی (واتساپ، اینستاگرام، تلگرام) با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

بسته به نوع مجله، زمان پذیرش از 2 هفته تا یک سال می تواند متغیر باشد.

فاصله بین پذیرش مقاله و چاپ مقاله عمدتاً از سوی سردبیر بر روی نامه پذیرش قید می­‌شود. این زمان ممکن است از چند روز تا حتی دو سال متغیر باشد

مقاله‌­ای که پذیرش شده است به‌احتمال بسیار پایین در مراحل بعدی ریجکت می­‌شود مگر اینکه سردبیر در مراحل بعدی متوجه مسئله خاصی در محتوای مقاله شده باشد

شما می توانید با ارسال فایل مقاله خودتان از طریق ثبت سفارش چاپ مقاله در مجلات معتبر از طرف کارشناسان سینا ترجمه هزینه نهایی را دریافت کنید

مدت زمان لازم برای چاپ مقاله با توجه به مجلات مختلف می تواند متفاوت باشد و بستگی به خود مجلات دارد ولی کارشناسان سینا ترجمه با استفاده از تجربه کاری تمام تلاش خود را می کنند تا مقاله شما در کمترین زمان ممکن چاپ شود.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام من یک مقاله مدیریتی نوشتم،برای ویراستاری و چاپ چه باید بکنم ۰۹۱۲۳۲۴۹۶۴۷
سلام و عرض ادب احتراما برای چاپ مقاله در خدمت هستیم. درخواست را از طریق شبکه های مجازی و یا ایمیل ارسال بفرمایید تا مجلات تقدیم شود هر کدام مورد تایید بود جهت پذیرش و چاپ اقدام شود. با تشکر
8 ماه پیش
بازدیدکننده

کاوه امیری
سلام من یک مقاله مدیریتی نوشتم،برای ویراستاری و چاپ چه باید بکنم ۰۹۱۲۳۲۴۹۶۴۷
8 ماه پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام