سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شرایط چاپ مقاله در مجلات داخلی

انتشار 13 آذر 1397
مطالعه 3 دقیقه

مجلات داخلی با اینکه اعتباری در حد مجلات بین المللی ندارند ولی در داخل کشور بسیار حائز اهمیت میباشند و اعتبار خوبی به رزومه کاری و تحصیلی میدهند چاپ این مقالات نیازمند زمان طولانی میباشند و قالب های به خصوصی دارند در این بخش در مورد چگونگی چاپ مجلات داخلی اطلاعاتی برای شما گرد آوری کرده ایم.

شرایط چاپ مقاله در مجلات داخلی

مجلاتی در داخل کشور داریم که بسیار معتبر و حائز اهمیت هستند و چاپ مقاله در این مجلات نیز موجب تقویت رزومه میشود همانطور که مستحضر هستید برای قبولی در مقطع دکتری و اخذ نمره کامل در پایاننامه دوره کارشناسی ارشد شما نیاز به ارائه مقاله دارید و یا برای استخدام در ادارات و سازمان های دولتی. مجلات خارجی و isi تنها در صورتی کاربردی تر هستند که فرد قصد تحصیل در خارج از کشور را داشته باشد و گرنه مجلات داخلی برای داخل کشور بسیار حائز اهمیت هستند و جای نگرانی نیست.اما توجه کنید که چاپ مقاله در مجلات داخلی فرمت و قالب خاصی دارد طبق قوانین همه مجلات مقاله را ابتدا به سردبیر ارسال میکنید و پس از بررسی داوران ایرادات مقاله را برای شما ارسال میکنند ایراداتی از قبیل غلط املايی، اصلاح علائم نقطه گذاری، روان سازی متن و جمله، برطرف کردن ابهامات گـرامری و ... است.پس از اصلاح مقاله را دوباره به سردبیر ارسال میکنید تا برای آخرین بار آن را بررسی کرده و نتیجه نهایی را اعلام کند.پس از آن، نسخه آماده برای چاپ مقاله برایتان ارسال می گردد تا برای آخرين بار آن را بررسی و تأييد كنيد. مقاله شما به لحاظ صفحه آرايی، مانند نسخه ای است كه در مجله چاپ می گردد. شما می بایست لغات را آرام و دقيق و شمرده بخوانيد تا کليه غلط های تايپی که احتمال وجود آنها زیاد است را پيدا کنيد. اگر اشتباهی در نسخه چاپ شده در مجله يافت گردد، مسئوليت آن بر عهده شماست. در اين مرحله نمی توانید تغييرات عمده ايجاد کنيد. نهایتا می توانيد يک يا دو کلمه را تغيير دهيد. بعضی مجلات دستورالعمل های خاصی برای اصلاح نسخه دارند که بايد به آن ها به دقت عمل گردد.

دلیل رد شدن مقاله و اقدامات لازم

در برخی موارد پیش می اید که مقاله شما سریعا توسط سردبیر مجله رد شود و اصلا به مرحله داوری ارسال نشود البته این کار به این معنی نیست که مقاله شما کم ارزش است گاها امکان دارد که اصلا مقاله در حیطه علمی قابل قبول برای آن مجله نمیباشد این کار ممکن است در مجلات تخصصی و فوق تخصصی زیاد پیش بیاید علاوه بر این احتمال اینکه موضوع مقاله تکراری بوده و توسط سردبیر رد شده نیز وجود دارد از دیگر عوامل رد شدن مقاله رعايت نكردن نكاتی است كه هنگام تنظيم نامه همراه و قسمت های متعدد مقاله گفته شده است.

امکان اینکه مجله توسط داوران رد شود نیز وجود دارد یعنی داوران پس از تحلیل و بررسی مقاله شما را رد کنند البته قابل ذکر است که داوران مقاله شما را مطالعه میکنند و ایرادات را یادداشت میکنند و به شما گزارش میدهند و این کار باعث میشود که اگر مقاله را به مجلات دیگر بفرستید دیگر این مشکلات پیش نمی آیند و شانس قبولی افزایش میابد پیشنهاد می ‌شود اگر فرصت دارید، ابتدا مقاله خود را برای مجله‌ ای كه عامل تأثير بالايی دارد بفرستيد تا از طرف داوران بررسی شود، سپس با اعمال نظرات ارائه شده از طرف داوران، مقاله‌ خود را برای مجله‌ ای با عامل تأثير کم ارسال کنید، با اين كار شانس پذيرش چاپ مقاله خود را افزايش خواهید داد. عموما مشکل با نوشتن نامه به سردبير با هدف عوض كردن تصميم او يا اعتراض حل نمی شود بلکه حتی به اعتبار شما نيز ضربه وارد می کند، تنها در صورتی که حس می کنید داور مربوطه در چندين مورد دچار اشتباه شده است، می ‌توانيد نامه محترمانه ‌ای به سردبير ارسال و مساله خود را مطرح کنید. شما حتی مجاز هستيد هر زمان كه می خواهید، مقاله ‌ای را كه ارسال کردید، با ارسال يك نامه به سردبير پس بگيريد، اما اين کار اعتبار شما را نزد مجله خدشه دار خواهد کرد.پس از طی همه این مراحل بالاخره مقاله شما چاپ خواهد شد و میتوانید از مزایای آن استفاده کنید. توجه کنید که روند چاپ مقاله در تمامی مجلات یکسان نیست و هر مجله فرمت و قالب به خصوصی دارد و داوری هر کدام از آنها نیز با هم متفاوت است باید دقت کنید که اولا مجله انتخابی شما در حیطه موضوعی مقاله باشد و باتوجه به محتوای علمی مقاله مجله را انتخاب کنید رعایت همه ی این موضوعات شما را در ارائه یک مقاله قابل قبول یاری خواهد کرد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام