سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ایرلند

انتشار 8 مهر 1397
مطالعه 3 دقیقه

در این مقاله شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ایرلند را مورد بررسی قرار می دهیم.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ایرلند

بسیاری از دانشجويان متقاضی مهاجرت تحصيلي به ايرلند در دانشگاه های ایرلند تحصیل می کنند. پذیرش دانشجو بستگی به دستیابی دانشجويان به استانداردهای مورد نیاز از جمله داشتن مدرک زبان انگلیسی دارد .تعداد زیادی از متقاضیان مهاجرت تحصيلي به ايرلند از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه هاى ایرلند وجود دارد و ظرفیت دانشگاه ها  بر اساس تاريخ درخواست و ثبت نام دانشگاه است. از این رو پذیرش تا حد زیادی بر اساس زمان ثبت درخواست ها صورت می گیرد. شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس هیچ شرایط خاصی برای ورود به ایرلند و تحصیل در این کشور ندارند.

شهروندان کشورهای دیگر نیز در صورتی که بر اساس قانون مهاجرت سال ۲۰۱۴ از گرفتن ویزا معاف باشند، می توانند بدون داشتن ویزا وارد ایرلند شوند. شهروندان سایر کشورها برای سفر به ایرلند و تحصیل در این کشور نیاز به ویزا دارند.

روند مهاجرت برای کسانی که نیاز به ویزا ندارند

اگر شما متقاضی مهاجرت تحصيلي به ايرلند قبلاً هزینه واحدهای درسی خود را پرداخت کرده باشید، باید نامه پذیرش خود از طرف دانشکده، کالج یا دانشگاه را در اداره مهاجرت در ایرلند ارائه دهید. حتی در غیر این صورت، حتماً به افسر مهاجرت اطلاع دهید که شما به عنوان دانشجوی متقاضی مهاجرت تحصيلي به ايرلند  و اخذ ویزای تحصیلی ایرلند وارد ایرلند می شوید تا در گذرنامه شما مهر تایید مهاجرت درج شود. (نکته مهم: اگر در هنگام ورود در گذرنامه شما مهر گردشگری درج شود، امکان تغییر آن به وضعیت دانشجویی وجود ندارد).

اگر بعد از ورود به ایرلند بیش از ۹۰ روز (و یا قبل از تاریخ درج شده در گذرنامه خود) اقامت داشته باشید، پس از ورود باید در اداره مهاجرت ثبت نام کنید. شرایط خاصی برای ثبت نام وجود دارد، از جمله تأیید اینکه شما موجودی کافی در حساب بانکی خود برای تامین مخارج زندگی در طول تحصیل در ایرلند را دارید.

روند مهاجرت تحصيلي به ايرلند برای دانشجویان از کشورهایی که نیاز به ویزا دارند

شما باید قبل از ورود به ایرلند باید برای اخذ ویزای دانشجویی ایرلند خود درخواست مهاجرت تحصيلي به ايرلند دهید. با تکمیل فرم اینترنتی یک شماره مرجع انحصاری به شما داده می شود که می توانید برای پیگیری درخواست استفاده کنید. در پایان ثبت نام آنلاین، فهرستی از مدارک مورد نیاز، هزینه لازم و محل ارسال درخواست (اغلب نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ایرلند)، در اختیار شما قرار می گیرد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در ایرلند:

تصویر
 

۱: ارائه فرم پذیرش اصلی از طرف دانشگاه یا کالج مورد نظر.

۲: عکس با ابعاد و کیفیت گذرنامه.

۳: اعتبار گذرنامه شما حداقل به مدت ۱۲ ماه.

۴: اطمینان از پرداخت هزینه های دانشگاه.

۵: ثبت نام در یک کالج و یا دانشگاه این ثبت نام حداقل باید ۱۵ ساعت در هفته باشد.

۶: ارائه انگیزه نامه جهت ورود به کشور ایرلند.

۷: ارائه حساب بانکی کافی ( حساب بانکی افراد باید برای یک دوره ۶ ماهه باشد در صورتی که افراد نشان دهند که توان مالی کافی برای گذراندن زندگی و همچنین تامین مالی برای تحصیل در یک دوره یکساله را دارند.)

افرادی که در کشور ایرلند هستند به طور قطع به دنبال اخذ اقامت در این کشور هستند، به طور کلی این افراد می توانند به طور کاملا قانونی بعد از ۵ سال برای اخذ اقامت اقدام نمایند. این مورد بیشتر به افرادی شامل خواهد شد که بتوانند در این کشور کار پیدا نمایند و مشغول کار شوند. همینطور بعد از ۵ سال اقامت قانونی می توانید برای اخذ تابعیت اقدام نمایید، البته در شرایطی که شما هیچ تخلفی را در کشور انجام نداده باشید و به آن کشور ثابت کنید واجد شرایط بوده اید، می توانید برای اخذ تابعیت اقدام نمایید.

در نهایت می توان گفت که تحصیل در ایرلند دارای شرایط بسیار مناسب و عالی می باشد و افراد براحتی می توانند به تحصیل در ایرلند بپردازند و مدرک تحصیلی خود را اخذ نمایند. افرادی که قصد تحصیل در ایرلند را دارند اجازه کار در ایرلند را هم دارند و می توانند در حین تحصیل به کار هم مشغول شوند. ایرلند دارای شرایط تحصیلی مناسب می باشد و دانشگاههای ایرلند از مدرک تحصیلی معتبری برخوردار می باشند. همچنین هزینه زندگی در ایرلند نسبت به کشورهای دیگر اروپایی  بسیار مناسب بوده و افراد به راحتی می توانند به کار و تحصیل در ایرلند بپردازند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام