سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مجارستان

انتشار 4 مهر 1397
مطالعه 4 دقیقه

در این مقاله شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مجارستان را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

شرایط و مدارک مورد نیاز  برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مجارستان

کشور مجارستان، دارای تاریخ دیرینه با پایتخت زیبا، شهر بوداپست، که اصلاحا “مروارید دانوب” نامیده می شود، در قلب اروپا قرار دارد. مجارستان عضو کشورهای حوزه شنگن بوده و با داشتن ویزای تحصیلی مجارستان متقاضی می تواند به تمام کشور های حوزه شنگن در اروپا مسافرت کند. از بوداپست تا شهر وین کمتر از سه ساعت با قطار و اتومبیل می توان سفر کرد. بیش از ٢٠ هزار دانشجو از ١٠٠ کشور دنیا در مجارستان تحصیل می کنند، برخی به خاطر بورسیه ای که دولت مجارستان ارایه می کند برای تحصیل به مجارستان می آیند و برخی دیگر به دلیل شرایط نسبتا ساده تر دانشگاه در صدور پذیرش و هم چنین شرایط نسبتا ساده تر سفارت مجارستان در صدور ویزای دانشجویی کشور مجارستان راهی این کشور می شوند. هزینه پایین زندگی در مجارستان نیز یکی از دلایل مهم جذب دانشجوی خارجی در این کشور است.

تحصیلات در کشور مجارستان در کلیه رشته های پزشکی و فنی مهندسی برای دانشجویان خارجی ارائه میگردد.دانشجویان خارجی متقاصی تحصیل در مجارستان پس از گذراندن دوره های پری پارتیکورس و آموزش زبان انگلیسی وارد دانشگاههای مجارستان میشوند.

شرایط مورد نیاز  برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مجارستان 

  • یک گواهی ثبت نام و پذیرش شما در یکی از دانشگاههای مجارستان.که امکان حضور در دوره ها را فراهم می کند
  • مدارک سفر و بلیط شما به منظور تحصیل در مجارستان

برای شروع، دو فرم درخواست باید پر شوند.

  • نامه پذیرش دانشگاه
  • اثبات این که یک فرد قادر است در طول اقامت خود در این کشور از پس مخارج زندگی و تحصیل خود بر بیاید(تمکن مالی)

دانشجویان بین المللی که می خواهند  بیش از ۹۰ روز متوالی در مجارستان اقامت کنند و از شهروندان اتحادیه اروپا نیستند، مجبورند برای گرفتن ویزای طولانی مدت تحصیلی برای اقامت در کشور مجارستان درخواست دهند.

الزامات ویزای دانشجویی برای مجارستان متفاوت است، بنابراین مهم است که در مورد مقررات ورود به کشور مجارستان از سفارت این کشور در کشور خود استعلامات کافی را دریافت نمایید.. برای دریافت یک ویزای دانشجویی برای مجارستان، ابتدا باید یک پیشنهاد از یک دانشگاه مجارستانی دریافت کنید.و بتوانید پذیرش خود را از ان دریافت نمایید. شما فقط می توانید درخواست ویزای دانشجویی خود را قبل از خروج خود از کشورتان به سفارت مجارستان تحویل دهید.. پردازش ویزا معمولا حدود یک ماه طول می کشد، اما می تواند طولانی تر باشد.

مدارک مورد نیاز  برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مجارستان

تصویر

 

تهیه 6 قطعه عکس رنگی در سایز 4*6
- ارائه گواهی تعهد پرداخت تمامی هزینه های تحصیلی، بلیط هواپیما وبیمه دانشجویی توسط پدر یا قیم وی درسربرگ محل اشتغال پدر و یا قیم به همراه مهر وامضاء
- پرداخت هزینه ای معادل با 60 یورو بابت هزینه ویزای تحصیلی در سفارت مجارستان
- تهیه گواهی تعهد ضمانت و موافقت پدر دانشجو جهت خروج فرزند زیر 18 سال
- ترجمه سند ملکی پدر و یا قیم به صورت رسمی (در صورت عدم وجود سند ملکی؛ ترجمه مبایعه نامه ملک پدر یا قیم قابل قبول می باشد).
- ترجمه تمامی صفحات شناسنامه مادر شخص متقاضی؛ در صورتی که مادر قیم دانشجو باشد و متعهد به پرداخت هزینه های تحصیلی وی شده باشد. 
- ارائه قبض پرداخت شهریه سال اول تحصیلی (کلیه شهریه های اعلام شده برای یکسال تحصیلی بایستی پیش از ورود به کالج و یا دانشگاه پرداخت گردد.)
- رزرو کردن بلیط رفت و برگشت (هماهنگ شدن با تاریخ ارسال مدارک به سفارت)
- حضور به موقع در سفارت مجارستان (ناگفته نماند که در اختیار داشتن وقت قبلی برای رفتن به سفارت ضروری است.)
- تکمیل فرم مربوط به سفارت که با امضا فرد متقاضی ضمیمه شده باشد. 
- تهیه گواهی بانکی (فرد متقاضی بایستی حساب ارزی سپرده خود را طبق مبلغ مشخص شده ارائه نماید.)
- ارائه پرینت حساب بانکی که موجودی حساب قیم در سه ماه گذشته به میزان حداقل 20 میلیون تومان را مشخص نماید. 
- ارائه گواهی اشتغال به کار پدر و یا شخص قیم به همراه مهر و امضا 

نکات مهم برای ویزای تحصیلی مجارستان

سفارت مجارستان از دانشجویان مصاحبه انگلیسی به عمل می آورد، فردی که تصمیم به اخذ ویزای تحصیلی مجارستان دارد می بایست قبل از اقدام به این کار در کلاس های آمادگی زبان انگلیسی شرکت نماید. این دوره ها اغلب به صورت فشرده بوده و دارای آزمون تعیین سطح است و نیاز به زمان زیادی برای یادگیری حداقل های تعیین شده ندارید.

دانشجویان بعد از ورود به مجارستان باید طی ۱۵ روز آدرس دقیق محل زندگی خود را اعلام نمایند، پس از اعلام این آدرس می توانند از پلیس مجارستان کارتی دریافت کنند که بتوانند بدون مشکل در این منطقه زندگی نمایند. در صورت تغییر آدرس محل زندگی باید به سرعت برای اعلام آدرس جدید اقدام شود. دانشجو باید توجه نماید که ۲ ماه قبل از پایان ویزای تحصیلی مجارستان اقدام به تمدید آن نماید، این روال در اداره مهاجرت و طبق قوانین خاصی صورت می گیرد. زمان مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی ۲ تا ۱۴ روز اعلام شده است که تغییرپذیر است. برای اخذ ویزای مجارستان دانشجویان به دو دسته دیپلم و فوق لیسانس تقسیم می شوند که گروه اول نیاز به زمان حداقل یک ماه و گروه دوم نیاز به زمان ۲ ماهه دارند. البته اگر قرار بر اخذ ویزا برای خانواده است زمان تعیین شده متفاوت می باشد.

هزینه ویزای تحصیلی مجارستان

هزینه های تعیین شده برای ویزای تحصیلی مجارستان عموما ارزان تر از سایر ویزاها بوده و فقط می بایست طبق تعرفه های تعیین شده برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان اقدام نمایید. سایر هزینه ها پس از ورود شما به مجارستان برآورد می شود که قابل جایگزینی با کار بوده و به شما اجازه می دهد که با کمترین دغدغه به تحصیل مشغول شوید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام