سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شیوه نگارش مقاله

انتشار 22 اردیبهشت 1399
مطالعه 4 دقیقه

مقالات علمی تاثیر قابل توجهی بر روند رو به رشد علوم در حوزه های مختلف دارند. به همین دلیل لازم است کارشناسان و نیروهای فنی فعال در بخشهای تولیدی، به جهت درگیر بودن مستقیم با فعالیت های اجرایی، با انعکاس تجربیات و دانش خود در قالب مقالات علمی در این راستا به نحو موثری عمل کنند.

شیوه نگارش مقاله

مقالات علمی تاثیر قابل توجهی بر روند رو به رشد علوم در حوزه های مختلف دارند. به همین دلیل لازم است کارشناسان و نیروهای فنی فعال در بخشهای تولیدی، به جهت درگیر بودن مستقیم با فعالیت های اجرایی، با انعکاس تجربیات و دانش خود در قالب مقالات علمی در این راستا به نحو موثری عمل کنند. از طرفی، دانشجویان و محققینی که در مقاطع بالاتر مشغول به تحصیل هستند نیز لازم است با انجام فعالیتهای پژوهشی و ارائه نتایج مطالعات خود در قالب مقاله، برای ورود به عرصه های شغلی آمادگی و مهارت لازم را کسب کنند. بنابراین آشنایی با شیوه های صحیح و استاندارد نگارش مقاله، می تواند پایه های استواری جهت شکل گیری زنجیره انتقال دانش در جهان شود.

شیوه نگارش مقاله

قالب استاندارد یک مقاله علمی باید متشکل از بخشها و اجزای زیر باشد: 

1. عنوان مقالهعنوان انتخاب شده برای مقاله باید معرف کامل آن باشد. بارها مشاهده شده است که به جهت مغایرت عنوان، با موضوعات نوشته شده در مقاله، کلیات مقاله مردود اعلام شده است. 

2. چکیده مقاله: چکیده مقاله نگاهی کلی به موضوع مقاله، فعالیت انجام شده، نظرات نویسنده و نتیجه به دست آمده میباشد. بنابراین باید به گونه ای تنظیم شود كه خواننده را در تصمیم گیری برای مراجعه یا عدم مراجعه به اصل مقاله یاری کند. 

3. واژه های کلیدی: کلمات کلیدی در مقالات نماینده موضوعات مطرح شده در مقاله می باشد. لذا نیاز است تا کلماتی که اصل مقاله بر اساس آن نوشته شده است، در واژه های کلیدی آورده شوند.

4. مقدمه (طرح مسئله): مطالب نوشته شده در مقدمه باید کامل و جامع باشد. بررسی سوابق مطالعاتی دیگران، چگونگی شکل گیری ایده نگارنده جهت نگارش مقاله، تاریخچه موضوعی که نگارنده در خصوص آن اقدام به نگارش نموده است، مقایسه فعالیت های پیشین با موضوعی که در مقاله مطرح شده است، شرح مختصری از دلیل برتری موضوع پیشنهادی نگارنده و نهایتاً هدفی روشن از ارایه مقاله در قسمت مقدمه آورده شود.

5. مواد و روشها: روند کامل فعالیت انجام شده در دوره تحقیق می بایست در این قست آورده شود. خواننده باید بتواند تا با خواندن قسمت مواد و روشها، از کلیه فعالیت ها، تجربیات کسب شده و علوم جدید مطرح شده آگاهی یابد. نیاز است تا از کلی گویی در این قسمت خودداری شده و روند اعلام مطالب به صورت منطقی و کاملا علمی صورت گیرد. ارائه راهکارهای کاملاً علمی و استناد به تجربیات کسب شده از عوامل موفقیت نگارش بخش مواد و روش ها است.

 

6. تجزیه و تحلیل: برخی از مقالات به جهت بهره گیری از مستنداتی گوناگون و یا استفاده از فرمولهای مختلف ریاضی، نیاز به تحلیل و تجزیه نتایج کسب شده دارند. مطرح شدن این قسمت از مقاله، دلالت بر توان نگارنده جهت تکمیل علمی مقاله دارد.

7. نتیجه گیری: جمع بندی کل مقاله و اعلام نتیجه ای مشخص و شفاف از مواردی است که می بایست در قسمت نتیجه گیری مطرح شود. مطالب نوشته شده در قسمت نتیجه گیری، نمایانگر تلاش نگارنده مقاله در طول دوران تحقیق و فعالیت است لذا نیاز است تا از کلماتی کاملاً روشن و علمی جهت بیان نتایج به دست آمده استفاده شود.

8. منابعمنابع یعنی محلی که اطلاعات خود را از آن جا گرفته‌اید و شامل همه نوشته‌ها و حتی اطلاعات مربوط به افرادی است كه با آن‌ها مصاحبه كردید. برای مطالب نوشته شده از کتاب‌ها مشخصات کتاب را بنویسید. در مورد افراد، اسامی افرادی كه با آن‌ها مصاحبه كردید را به ترتیب حروف الفبا تك تك بنویسید.

9. سپاسگذاری: هیچ کس بدون کمک دیگران نمی تواند در مراحل مختلف زندگی خصوصاً فعالیت های علمی، موفق باشد. قدردانی نمودن از کسانی که نگارنده را به موفقیت رسانده است، بیانگر شخصیت نگارنده و قدرشناسی و معرفت اوست.

 

پس از اعمال این نکات در نگارش مقاله خود و اتمام کار نگارش، باید به فکر یافتن یک مجله مناسب جهت ارسال مقاله خود باشید. نکته مهم اینکه حتما باید به حوزه تخصصی مجله ای که انتخاب میکنید دقت داشته باشید تا در اسکوپ مقاله شما باشد. پس از انتخاب، مقاله خود را به فرمت درخواستی مجله درآورید و اگر قصد ارسال به یک مجله خارجی دارید، ترجمه مقاله را حتما به یک مترجم متخصص بسپارید. برای سابمیت مقاله توصیه میکنیم از موسساتی که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید. زیرا موسسات معتبر میتوانند به واسطه همکاری و ارتباطات خود با مجلات خصوصا مجلات تضمینی، پذیرش مقالات شما را برای چاپ تضمینی در مجلات بگیرند.

پذیرش و چاپ تضمینی مقاله در موسسه سینا

چنانچه مقالات نگارش شده ای دارید و یا پایان نامه ای پربار از لحاظ علمی دارید که بتوان از آن مقاله ای علمی استخراج کرده و در مجلات معتبر به چاپ رساند، اینکار را به اساتید و کارشناسان زبده موسسه سینا بسپارید و با اینکار در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید. در این موسسه تمام خدمات مربوط به چاپ مقاله اعم از استخراج مقاله، معرفی مجلات معتبر متناسب با اسکوپ مقاله، فرمت بندی و ویرایش مقاله در فرمت درخواستی مجله، ترجمه تخصصی مقاله توسط مترجمان حرفه ای موسسه، پارافریز و رفع موارد سرقت ادبی مقاله، سابمیت مقاله، انجام پیگیریهای لازم در مرحله داوری و رایزنی با مجله برای اکسپت تضمینی مقاله و در نهایت پذیرش و چاپ مقاله با بهترین کیفیت، در کمترین زمان ممکن و با مناسبترین قیمت به دانشجویان و محققین گرامی ارائه میگردد. با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

نگارش مقاله ISI

شیوه نامه نگارش مقاله علمی با مدل ای پی ای

پلاجیاریسم و نگارش مقاله

قیمت نگارش و چاپ مقاله

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام