سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شیوه چاپ مقاله

انتشار 20 دی 1397
مطالعه 10 دقیقه

شیوه چاپ مقاله در ژورنالهای مختلف راه و روند خاصی دارد که در این بخش به بررسی این راه ها و روش ها خواهیم پرداخت.

شیوه چاپ مقاله

امروز مجلات زیادی برای چاپ مقاله وجود دارند و از طرفی طرفداران چاپ مقاله در بین دانشجویان و اساتید بسیار افزایش یافته است .شیوه چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی یکسان میباشد تنها تفاوتی که درشیوه چاپ این مجلات مشاهده خواهیم کرد زمان داوری میباشد.این زمان داوری در مجلات خارجی معتبر بسیار طولانی (نزدیک به 6 ماه) است اما در مجلات داخلی این فرآیند در طول دو هفته انجام خواهد گرفت.

مراحل چاپ مقالات در مجلات معتبر داخلی و خارجی

قبل از شروع به نوشتن مقاله باید روی هدف مورد نظرتان تحقیق و تمرکز کنید و نوشتن مقاله را با در نظر گرفتن و رعایت نظم خاصی که دارد بنویسید.هریک از اجزای اصلی مقاله را با شیوه های اصولی و صحیح بنویسید.

اجزای اصلی یک مقاله

عنوان(tittle)

اولین بخش از اجزای اصلی مقاله که بیشترین نقش را در جلب توجه و کسب امتیاز دارد بخش عنوان یک مقاله میباشد هرچقدر که عنوان جذاب و پرطرفدار باشد همانقدر بیشتر توجه اساتید را به خود جلب میکند و قابل توجه است.عنوان نباید تکراری باشد و در مورد یک موضوع کلی باشد سعی کنید موضوع را طوری انتخاب کنید که با محتوای اصلی نوشته مطابقت داشته باشد.

چکیده (Abstract)

چکیده مقاله باید یک خلاصه 200 کلمه ای از بخش های اصلی مقاله باشد.چکیده باید بسیار جذاب و پرطرفدار باشد .چکیده از اجزای زیر تشکیل شده است.1-تاریخچه 2-هدف مقاله3-روش مورد استفاده 4-یافته ها/نتایج 5-نتیجه گیری نوع چکیده ی مورد استفاده به رشته ی موردنظر بستگی دارد.

  • جهت نگارش چکیده از یک متن قابل مفهوم و خلاصه استفاده می شود و می توان از خود آن چکیده اطلاعاتی دریافت نمود.
  • تمام مولفه های آکادمیک لازم را از متن کامل انعکاس دهد که باید شامل هدف، تمرکز، روش ها، نتایج و استدلال ها باشد.
  • هیچ گونه اطلاعاتی خارج از مقاله در خود نداشته باشد.
  • به زبان روان و سلیس نوشته شده و برای گستره ی وسیعی از خوانندگان از جمله خوانندگان با رشته های علمی تخصصی قابل فهم باشد.
  • به زبان مجهول نوشته می شود تا به جای تمرکز بر اشخاص، بیشتر با تمرکز بر موارد مهم، یافته ها را گزارش دهد.
  • عموما هیچ مرجعی را شامل نمی شود.

کلمات کلیدی(KEYWORDS)

کلمات کلیدی آن دسته از کلماتی میباشند که اشاره به محتوای اصلی مقاله دارد این کلمات را سعی کنید نزدیک به موضوع و محتوای اصلی مقاله انتخاب کنید هر چه این کلمات نزدیک به موضوع اصلی و پر طرفدار باشند باعث میشود که مقاله تعداد دفعات بیشتری مورد استناد قرار گیرد.

مقدمه ( INTRODUCTION)

هر نوشته یا سخنرانی باید با یک مقدمه شروع شود مقدمه در واقع پیش گفتاری است در مورد محتوای اصلی نوشته باید یک مقدمه بنویسیم تا خواننده را جذب کند. مقدمه را باید از کلی به جزئی بنویسیم یعنی از موضوعات کلی شروع کنیم و به موضوعات جزئی برسیم.

مواد و روش‌های مقاله (MATERIALS AND METHODS)

برای رسیدن به اهداف هر مقاله مواد و روش هایی نیاز است تا به هدف مورد نظر نزدیک تر شویم.این مواد و روش ها ممکن است در آزمایشگاه باشد یا در کتابخانه به هر حال برای نوشتن این بخش نیاز به متد ها و اصول هایی داریم.

اگر مقاله تئوری یا شبیه سازی باشد بایستی روابط ریاضی، فرضیه‌ها، اثبات قضیه‌های ذکر شده، نرم افزارهای استفاده شده و مقادیر عددی پارامترها به طور کامل در جداول نوشته شود، به طوریکه خواننده با دنبال کردن مقاله بتواند به همان نتایج دست یابد.این مرحله اصطلاحا مرحله تحلیل و بررسی داده ها نیز محسوب میشود داده های به دست آمده باید تحلیل و بررسی شوند و در بخش نتیجه گیری نوشته شوند.

نتایج مقاله RESULTS

همه این مسیری که برای نگارش یک مقاله طی میشود برای رسیدن به یک سری اهداف میباشد که این اهداف همان نتایج مقاله محسوب میشوند.نتایج به دست آمده از تحلیل و بررسی داده های به دست آمده را باید در این بخش بنویسیم.

تقدیر و تشکر مقاله ACHNOWLEDGMENT

بخش تقدیر و تشکر مقاله لزوما در همه مقالات وجود ندارد در این بخش باید از تمام اشخاص و موسسات پژوهشی که شما را در این مسیر همراهی کرده اند تشکر و سپاسگذاری کنید.

مراجع مقاله REFERENCES

اگر در طول تحقیق از نوشته های یک کتاب یا مقاله دیگر استفاده کرده اید و یا به منابع معتبری استناد کرده اید در این بخش باید آنها را ذکر کنید اگر در بخش مراجع به نویسنده اثر اشاره نکنید این کار سرقت علمی و ادبی به حساب می آید و ممکن است مقاله رد شود.

گاهی اوقات مراجع به ترتیب حروف الفبا و بر اساس نام خانوادگی نویسنده اول مرتب می‌شوند.

در این حالت معمولا نام نویسندگان در متن مقاله و در پایان جمله/ عبارتی که مربوط به آن مرجع می‌باشد، نوشته می‌شود.

اگر مقاله یک، دو یا بیش از دو نویسنده داشته باشد، در متن مقاله به صورت زیر ارجاع داده می‌شود:

یک نویسنده: (Amiri, 2010)

دو نویسنده: (Amiri and Bahrami, 2011) یا (Amiri & Bahrami, 2011)

بیش از دو نویسنده: (Amiri et al., 2012)

برای بیش از یک مرجع، معمولا بین مراجع نقطه ویرگول گذاشته می‌شود. مانند مثال زیر:

(Amiri et al., 2012; Amiri and Bahrami, 2011; Amiri, 2010)

با اجزای اصلی یک مقاله آشنا شدید اما مرحله چاپ مقاله عموما پس از اتمام نگارش باید در پی چاپ مقاله باشید مراحل چاپ مقاله به شرح زیر میباشد:

مراحل چاپ مقاله

ابتدا شما طبق نیاز و کاربرد مقاله باید تصمیم بگیرید که میخواهید مقاله را در یک مجله داخلی چاپ کنید یا خارجی تمام مقالاتی که مینویسید عموما به زبان فارسی هستند اما اگر بخواهید مقاله را در یک مجله خارجی چاپ کنید ابتدا باید آنرا ترجمه به زبان انگلیسی کنید تا در مجلات خارجی پذیرفته شود برای این موحله میتوانید از موسسه سینا کمک بگیرید موسسه سینا با سابقه چندین ساله در زمینه ترجمه و چاپ مقالات مقاله فارسی را با بهترین کیفیت برای شما ترجمه به چندین زبان دنیا خواهد کرد.

بعد از مرحله ترجمه مقاله نوبت به انتخاب مجله خواهد رسید شما باید طبق عنوان مقاله در پی مجله ای باشید که متناسب با زمینه موضوعی مقاله شما باشد اگر مقاله ای که انتخاب کرده اید متناسب با موضوع مقاله شما نباشد حتما مقاله ریجکت خواهد شد پس در انتخاب مجله مناسب دقت کنید.

هر مجله ای یک ساختار و غالب برای خودش دارد ابتدا باید با این ساختار و غالب آشنا شوید و سپس مقاله ترجمه شده یا نشده را به این ساختار تبدیل کنید. در این مرحله به جز غالب و ساختار مقاله باید به ایرادات ترجمه و گرامری هم توجه داشته باشید ممکن است در یک بخش ضعف ترجمه وجود داشته باشد یا اشتباه املایی و تایپی صورت گرفته باشد تمامی این ایرادات از نظر داوران ایراد به حساب می آیند و عامل ریجکت مقاله میشوند.

بعد از اینکه مجله مد نظر خود را انتخاب کردید و ویرایشات لازم صورت گرفت اکنون میتوانید مقاله را به مجله مورد نظر ارسال(سابمیت)کنید. در این مرحله لازم است که با سردبیر در مورد نحوه داوری و مشخص شدن وضعیت مقاله سوال کنید.ممکن است سردبیر نیز سوالاتی از شما در خصوص مقاله بپرسد باید بتوانید با اعتماد به نفس و خونسردی کامل جواب سوالات پرسیده شده را بدهید.

بعد از رایزنی با سردبیر مقاله به بخش داوری ارسال خواهد شد در این بخش کاری از دست شما بر نخواهد آمد و باید منتظر باشید تا نتایج داوری را ببینید.نتیجه داوری ممکن است سه حالت داشته باشد:

مقاله قبول شود(accept):اگر مقاله در مرحله داوری پذیرفته شود که باید خوشحال باشید و نامه پذیرش را دریافت کنید و منتظر چاپ مقاله باشید.(توجه داشته باشید که نامه قبولی که مجله برایتان ارسال خواهد کرد رد حکم چاپ مقاله است و نیازی نیست که منتظر چاپ باشید برای هر اقدامی میتوانید از این نامه استفاده کنید.)

مقاله کلا رد شود(reject):در مرحله داوری ممکن است مقاله به دلیل تکراری بودن موضوع یا هرگونه ایارادات احتمالی که ممکن است رد ساختار و یا ترجمه مقاله وجود داشته باشد ریجکت شود و در این صورت اگر بتوانید داوران را از طریق ایمیل و با رایزنی راضی کنید که مشکل حل خواهد شد و دوباره مقاله به داوری ارسال خواهد شد ولی اگر نتوانید داوران را قانع کنید مقاله رد خواهد شد و چاره دیگری نخواهید داشت.

نه رد شود نه پذیرفته شود:ممکن است مقاله نه رد شده باشد و نه پذیرفته شده باشد فقط ایرادات جزئی پیش آمده باشد که  در این صورت داوران مقاله را به همراه ایرادات برای شما ارسال میکنند و شما باید در زمان معین و تعیین شده ایرادات را رفع کنید و دوباره مقاله را به سر دبیر ارسال کنید تا دوباره به داوری ارسال شده و نتیجه را دریافت کنید.

روند چاپ یک مقاله در هر مجله به این صورت میباشد و شما میتوانید با رعایت مراحل بالا مقاله را سابمیت کنید و پذیرش بگیرید اما اگر در هر مرحله احساس میکنید که شاید نتوانید از عهده اش بر آیید میتوانید از کارشناسان موسسه سینا کمک بخواهید کارشناسان این موسسه 24 ساعته آنلاین و آماده پاسخگویی و ارائه خدمات میباشند.

تصویر

خدمات موسسه سینا در زمنیه چاپ مقاله

موسسه سینا یکی از معتبر ترین و با سابقه ترین موسسات در زمینه ترجمه و چاپ مقاله میباشد این موسسه با همکاری مترجمین برتر و کارشناسان با سابقه مقاله شما را در اسرع وقت با رعایت تمام احتمالات ترجمه و ویرایش میکند.اگر زمان شما برای چاپ مقاله محدود است و هنوز شروع به ترجمه نکردید نگران نباشید موسسه سینا با همکاری چندین نفر در هر زمینه مقاله را سریعا و با بهترین کیفیت ترجمه خواهد کرد .این موسسه علاوه بر همکاران خبره در زمینه ترجمه مقاله از تمامی رشته ها چندین نفر کارشناسی خبره جهت ویرایش و رفع ایرادات مقاله نیز دارد و میتواند در اسرع وقت مقاهل را بازبینی و ویرایش کند و به قالب و ساختار مرتبط با مجله تبدیل نماید. شما میتونید بعد از به پایان رسیدن نگارش مقاله را از طریق آنلاین و یا شماره تماس و آدرس ایمیل های تلفن ثابت: ⌕ تلفن همراه: 09149724522 ایمیل: pub.sina@gmail.com در اختیار کارشناس ما قرار دهید تا مراحل  زیر صورت گیرد:

خدمات موسسه سینا در خصوص چاپ مقاله

موسسه سینا با سابقه چندین ساله در زمینه پذیرش و چاپ مقالات و با همکاری کادر مجرب و خبره در زمینه ویرایش ترجمه مقاله:

  • مقالات را در اسرع وقت و در سریع ترین زمان با بیشترین کیفیت ترجمه میکند.علاوه بر ترجمه حرفه ای و سطح بالا ترجمه توسط گروه کنترل کیفی بررسی میشود و تمام ایرادات احتمالی از بین میرود.نکته قابل توجه دیگر این که هر مقاله توسط کارشناس مرتبط در همان زمینه ترجمه میشود.
  • بعد از مرحله ترجمه مقاله به بخش ویراستاری واگذار میشود ت ساختار و قالب مقاله را تغییر دهند و به فرمت و ساختار قابل قبول آن مجله در آورند.
  • بعد از بخش ویراستاری مقاله باید به سردبیر ارسال گردد و سابمیت شود و در مرحله سابمیت باید با سردبیر در مورد زمان اعلام نتایج بحث و رایزنی کرد.که کارشناسان موسسه سینا با سابقه چندین ساله در زمنیه رایزنی با سردبیر میتوانند بهتر پاسخگوی پرسش های احتمالی سردبیر مجله باشند.
  • بعد از سابمیت مقاله از طرف مجله به داوری ارسال ارسال میشود و در مرحله داوری باید نتیجه پذیرش یا رد مقاله مشخص شود.چون مقاله در موسسه سینا به صورت صد در صد تضمینی ویرایش و ترجمه شده است در مرحله داوری به مشکلی برنخواهید خورد و حتما مقاله  پذیرفته خواهد شد.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در موسسه سینا :

  • گام اول: ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل  pub.sina@gmail.com 
  • گام دوم: بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی( تلفن ثابت: ⌕   تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲) برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان
  • گام سوممعرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما
  • گام چهارمتائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما
  • گام پنجم: ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری
  • گام ششمپیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسبت به ایمیل نویسندگان مقاله)

تصویر

 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام