سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شیوه نگارش پایان نامه دانشگاه غیر انتفاعی

انتشار 24 دی 1397
مطالعه 3 دقیقه

برای تدوین یک پایاننامه خوب و بدون ایراد در دانشگاه های غیر انتفاعی کشور مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.

شیوه نگارش پایان نامه دانشگاه غیر انتفاعی

یکی از اهداف ارائه پایاننامه در دانشگاه ها آشنایی هر چه بیشتر دانشجو با روش تدوین و نگارش میباشد دانشجویان باید در طول دوره تحصیلیشان بتوانند روش های تحقیقی را یاد بگیرند و همچننین با شیوه های نگارشی پایاننامه آشنا شوند هدف از این بخش آموزش هر چه بهتر نگارش پایاننامه میباشد طریقه نوشتن هر یک از بخش های پایاننامه را مطالعه فرمایید.

طرز قرار گیری صفحات پایاننامه

قرار گیری صفحات پایاننامه باید به ترتیب زیر باشد:

صفحه بسم الله الرحمن الرحیم:ابتدایی ترین صفحه صفحه بسم الله الرحمن الرحیم میباشد که باید در یک صفحه جداگانه نوشته شود.

بعد از صفحه بسم الله الرحمن الرحیم صفحه عنوان پایاننامه قرار داده میشود صفحه عنوان باید به صورتی نوشته شود که ابتدا آرم و نام دانشگاه قرار داده میشود و سپس نام دانشکده و سپس عنوان رشته و گروه تحصیلی بعد از تکمیل این اطلاعات نوبت به عنوان پایاننامه میرسد و نام نویسنده استاد راهنما و سال نگارش مقاله نیز جز محتویات صفحه عنوان مقاله میباشد.به تصویر زیر توجه فرمایید.

صفحه بعد صفحه مالکیت پایاننامه میباشد.یک فرم دریافتی از طرف آموزش دانشگاه میباشد که باید آنرا پر کنیم.اصولا در مورد اطلاعات شخصی دانشجو میباشد که باید این برگه را پر کند و امضا کند و در این بخش از پایاننامه قرار دهد.

صفحه بعدی صفحه گواهی دفاع پایاننامه میباشد که این برگه نیز از طرف واحد پژوهشی دریافت میشود و در این بخش قرار داده میشود.

صفحات بعدی صفحه تقدیم و سپاسگذاری میباشد که باید به ترتیب قرار داده شوند البته این صفحات کاملا اختیاری میباشند و اجباری وجود ندارد.اگر میخواهید پایاننامه خود را به کسی تقدیم کنید باید در این بخش در قالب یک جمله پایاننامه را به شخص دلخواه تقدیم نمایید. و اگر میخواهید از کسی سپاس گذاری کنید باید در صفحه بعد در قالب یک متن کوتاه بنویسید. 

صفحه بعدی صفحه چکیده میباشد که همه با نحوه چکیده نویسی آشنا هستند.

صفحاتي كه با حروف الفبا شماره گذاري ميشوند:

  • فهرست مطالب :فهرست مطالب که برای همه آشنا میباشد زیرا در تمامی کتاب ها مقالات و ... بخش فهرست را مشاهده کرده اند و میدانند که باید شماره صفحات و مطالب را بنویسید.
  • فهرست جداول در صورت نياز:اگر در طول پایاننامه از جدول استفاده کرده اید باید در این بخش به آنها اشاره کنید فهرستی از شماره جداول و عنوان را بنویسید.
  •   فهرست نمودارها، عکسها و نقشه هادر صورت نياز:بعد از صفحه جدول صفحه عکس ها و نمودار ها و نقشه ها میباشد اگر در طول نوشته از عکس ها و نمودار ها استفاده کرده اید در این بخش به آنها اشاره کنید.

صفحاتي كه با عدد شماره گذاري مي شوند:

  • از صفحه مقدمه شماره گذاري با اعداد شروع ميشود:مقدمه نوشته باید یک متن کوتاه در مورد موضوع اصلی مقاله باشد و قبل از شروع به مطالعه در خواننده یک دید کلی ایجاد نماید.

صفحاتي كه بدون شماره در انتهاي پاياننامه قرار ميگيرند:

  •  ضمائم
  •  چکيده انگليسي به همراه کليد واژه
  •  صفحه عنوان انگليسي صفحات انگليسي بايد به گونه اي قرار داده شوند که هنگام باز کردن پايان نامه از سمت چپ قابل ملاحظه باشند

صحافي پاياننامه

  • دانشجويان موظف هستند که به هنگام تسويه حساب با موسسه، علاوه بر نسخه هايي که به اساتيد راهنما و مشاور تحويل ميدهند، تعداد 2 نسخه پاياننامه صحافي شده، که کاملا منطبق با فرمت اين دستورالعمل تهيه شده اند، به همراه 2 لوح فشرده حاوي فايلهاي Word و Pdf پاياننامه تحويل کتابخانه نماييد. 1 لوح فشرده نيز به همين صورت آماده شده و تحويل واحد پژوهش ميگردد.
  • مطالب پايان نامه از ابتداي پايان نامه تا انتها بايد به صورت يک رو کپي گردد.
  •  تعداد صفحات پيوستهادر صورت وجود اگر زياد باشد مي تواند به صورت دورو کپي گردد.
  •  روي جلد صحافي شده پاياننامه مانند سومين صفحه، عطف آن مانند نمونه زير زرکوبي مي شود.

برای هر یک از دانشگاه های غیر انتفاعی اصول نگارشی یکسان میباشد اما تفاوت هایی که دارند در این است که باید از سایت رسمی هر دانشگاه برگه معرفی پایاننامه و برگه دفاع میباشد که باید از طرف بخش آموزشی دانشگاه تحویل گرفته شود.

نمونه از هر یک از فرم های لازم برای نگارش و دفاع از پایاننامه را در این بخش قرار داده ایم البته این بخش فقط جهت آشنایی میباشد و شما بادی تمام فرم های مربوطه را از آموزش دانشگاه یا از وب سایت رسمی دانشگاه خودتان دانلود نمایید.
 

نمونه فرم آمادگی دفاع از پایاننامه

نمونه فرم ارزشیابی پایاننامه

نمونه فرم داوری پایاننامه

دانلود پايان نامه

 
 
 
 
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام