سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شیوه نگارش پایاننامه دانشگاه اهواز

انتشار 2 بهمن 1397
مطالعه 3 دقیقه

شیوه نگارش پایان نامه برای هر دانشگاه منحصر همان دانشگاه میباشد و دانشجویان ترم اخر کارشناسی ارشد و دکتری برای ارائه پایان نامه در آن دانشگاه باید با آیین نامه های نگارشی آشنا باشند در این بخش میتوانید شیوه نگارش پایاننامه داشنگاه اهواز را مطالعه فرمایید.

شیوه نگارش پایاننامه دانشگاه اهواز
از ابتدایی ترین بخش هر پایاننامه که جلد میباشد شروع میکنیم.میدانید که بعد از اتمام نگارش باید پایاننامه را صحافی کنید و برای صحافی باید اطلاعاتی در جلد نوشته شوند که این اطلاعات عبارتند از آرم دانشگاه مربوطه نام دانشگاه و نام دانشکده عنوان پایاننامه و دوره تحصیلی (کارشناسی ارشد/دکتری)رشته تحصیلی.نام نویسنده و سال نگارش پایاننامه را نیز در بخش آخر بنویسید.تصویر زیر یک نمونه از جلد پایان نامه میباشد توجه داشته باشید که جلد انتهای پایاننامه نیز باید همین اطلاعات به زبان انگلیسی نوشته شوند.جلد پاياننامه هاي دوره تحصيلات تكميلي دانشكده مهندسي جهت كارشناسي ارشد به رنگ سورمه اي و دكتري به رنگ زرشكي انتخاب شود. قطع جلد بايد 21×30 سانتي متر باشد.
عطف پايان نامه اين قسمت متشكل است از عنوان پايان نامه، نام و نام خانوادگي دانشجو، سال و ماه فارغ التحصيلي كه بايد به صورت زركوب و پر رنگ با فونت زر به صورت پررنگ و اندازة 18باشد.

و اما بخش های داخلی پایاننامه که شامل موارد زیر میباشند

  • بخشهاي پايان نامه و ترتيب آنها 
  • عنوان (جلد داخلي پايان نامه) 
  • صفحه به نام خدا 
  • فرم ارزشيابي پايان نامه
  •  صفحه اهدا يا تقديم
  • صفحه تقدير و تشكر
  •  چكيده پايان نامه به زبان فارسي در يك صفحه 
  •  فهرست مطالب
  • فهرست شكلها
  • فهرست جدولها
  •  اختصارات و معرفي كميت ها و علامت ها
  • متن اصلي پايان نامه
  • فهرست مراجع فارسي و خارجي
  • پيوستها
  • چكيده پايان نامه به زبان انگليسي
  •  صفحه عنوان انگليسي

صفحه عنوان پایاننامه اطلاعات این صفحه همانند اطلاعاتی میباشد که در جلد اصلی پایاننامه نوشته شده است و این صفحه به زبان فارسی در ابتدای پایاننامه میباشد که در انتها نیز همین صفحه باید به انگلیسی نوشته شود پس ابتدایی ترین صفحه صفحه عنوان فارسی میباشد و آخرین صفحه نیز صفحه عنوان انگلیسی.

صفحه بعدی صفحه نام خدا میباشد که باید در یک صفحه مجزا کلمه بسم الله الرحمن الرحیم بنویسیم بنویسیم.

و سپس در صفحه دیگر باید فرم ارزشیابی پایاننامه را قرار دهیم که این برگه را باید از آموزش دانشگاه تحویل بگیرید و پر کنید و در این بخش قرار دهید.

تصویر

صفحه بعدی صفحه اهدا یا تقدیم پایاننامه میباشد که باید در قالب یک جمله پایاننامه را به کسانی که میخواهید تقدیم کنید.

و بعد از صفحه تقدیم صفحه سپاس گذاری میباشد که در این صفحه میتوانید از تمام کسانی که شما را در این مسیر همراهی کرده اند تقدیر و تشکر کنید توجه داشته باشید که این دو صفحه اصلا اجباری نمیباشند و کاملا اختیاری هستند.

صفحه بعد چکیده پایاننامه میباشد چکیده خلاصه از بخش تجزیه و تحلیل داده ها میباشد.این متن باید در حدود 200 کلمه یا یک صفحه باشد و در این بخش باید علاوه بر چکیده کلمات کلیدی نیز قرار دهید کلمات کلیدی پایاننامه مرتبط با موضوع و عنوان پایاننامه میباشند .

تصویر

صفحه فهرست مطالب یعنی صفحه گذاری مطالب پایاننامه و تصاویر و جداول و همچنین علایم اختصاری که در متن پایاننامه استفاده شده است در این بخش باید به صورت فهرست وار بنویسیم.
بعد از فهرست مطالب اصلی پایاننامه شروع خواهند شد و این بخش باید طبق اصول خاصی نوشته شوند.تصویر زیر طیقه نوشتن فصل ها را نشان میدهد.

تصویر

 

بخش بعدی بخش فهرست مراجع فارسی و انگلیسی میباشد که باید در صورتی که از سایر منابع و یا کتاب ها استفاده کرده اید باید در بخش فهرست مراجع آنها را بنویسید و به آنها اشاره کنید.بخش فهرست هم به صورت فارسی میباشد و هم به صورت انگلیسی .

بخش بعدی بخش پیوست های پایاننامه میباشند که اگر استناد به یک نامه یا تصویر کرده اید در بخش پیوست باید آنرا بیاورید و ذکر کنید که این مطلب طبق پیوست نوشته شده است.

در قسمت بعد چکیده را به انگلیسی باید بنویسیم دقیقا همان چکیده ای که در بخش قبل به فارسی نوشته شد در این بخش باید انگلیسی نوشته شود.

و  بخش پایانی نیز همان طور که اشاره کردیم متعلق به صفحه عنوان انگلیسی میباشد و باید همان صفحه عنوان را دوباره به انگلیسی بنویسیم.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام