سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شیوه نگارش پایان نامه دانشگاه شیراز

انتشار 1 بهمن 1397
مطالعه 6 دقیقه

شیوه نگارش پایاننامه در دانشگاه شیراز قواعد و اصول نگارشی خاصی دارد که باید قبل از شروع به نگارش پایاننامه در مورد آن تحقیق کنید و شیوه نگارش کامل را یاد بگیرید در غیر اینصورت دچار مشکل خواهید شد.

شیوه نگارش پایان نامه دانشگاه شیراز

دانشجویانی که با یاری خداوند توانسته اند دوره تحصیلات تکمیلی خود را به پایان برسانند و آماده نگارش پایاننامه هستند باید قبل از شروع به نگارش تمامی آیین نامه هایی که از طرف دانشگاه ارائه میشود را مطالعه کنند  و همچنین باید شیوه ها و روش های اصولی پایاننامه نویسی را یاد بگیرند این بخش از مطالب در مورد شیوه های اصولی نگارش پایاننامه در دانشگاه شیراز میباشد.شیوه قرار گیری صفحات پایاننامه باید عینا مشابه همین ردیف هایی که در این بخش گفته خواهد باشد.

ابتدایی ترین بخش که بخش جلد میباشد بعد از اتمام نگارش باید صحافی شود و رنگ جلد پایاننامه باید به این صورت باشد:

طبق مصوبه ي شوراي تحصيلات تكميلي دانشگاه براي جلد رساله/ پاياننامه دانشكده ها، رنگهاي زير در نظر گرفته شده است:

  •  ادبيات و علوم انساني و اقتصاد، مديريت و علوم اجتماعي: آبي نفتي
  • حقوق و علوم سياسي و علوم تربيتي و روان شناسي: سرمهاي
  •  دامپزشكي: قرمز
  •  علوم: قهوه اي
  •  كشاورزي: سبز
  • مهندسي: طوسي
  • هنر و معماري: سفيد

 آموزش هاي الكترونيكي و پرديس بين الملل: به تناسب رشته دانشجو مطابق رنگ هر دانشكده قابل ذكر است كه رساله ها و پايان نامه هايي كه از استانداردهاي تعيين شده برخوردار نباشند و يا موازين اسالمي براي مثال در تصاوير در آنها رعايت نشده باشد، مورد پذيرش دانشگاه قرار نخواهد گرفت.

ترتیب قرار گیری صفحات پایاننامه به صورت زیر میباشد:

صفحات ابتدایی پایاننامه که بدون شماره هستند به ترتیب زیر میباشند:

صفحه عنوان فارسی پایاننامه که اطلاعات موجود روی جلد پایاننامه در این صفحات نوشته میشوند :

سطر اول، نشان دانشگاه شيراز  با فرمت عكس، مطابق قالب وسطچين.

سطر دوم با يك فاصله از سطر اول نام دانشكده، قلم: 04 Nazanin Bold وسطچين.

سطر سوم بدون فاصله از سطر قبل عنوان " پاياننامه كارشناسي ارشد يا رساله دكتري در رشته ي" .وسطچينBold B Nazanin 04 :قلم

سطر چهارم بدون فاصله از سطر قبل و مساوي يك Enter است عنوان كامل رشته

گرايش تحصيلي وسطچين Bold B Nazanin 04 :قلم

 سطر پنجم با سه فاصله از سطر قبل عنوان "پاياننامه يا رساله" قلم: 06 Nazanin B Bold وسطچين

سطر ششم با سه فاصله از سطر قبل عنوان "به كوشش" قلم: 04 Nazanin B Bold وسطچين

 سطر هفتم بدون فاصله از سطر قبل نام و نامخانوادگي دانشجو، قلم: 04 Nazanin B Bold وسطچين

سطر هشتم با دو فاصله از سطر قبل نام و نام خانوادگي استاد يا استادان راهنمادر صورت داشتن دو استاد راهنما، نام و نام خانوادگي استاد راهنماي دوم در سطر بعد و بدون فاصله از سطر قبلي ذكر ميشود وسطچينBold B Nazanin 04 :قلم

 سطر نهم با دو فاصله از سطر قبل ماه و سال دفاع از پاياننامه، قلم: 04 Nazanin B  Bold وسطچين.

صفحه ي سفيد

صفحه بعد از صفحه عنوان صفحه بسم الله ارحمن الرحیم میباشد که در وسط صفحه نوشته میشود.

صفحه بعدی فرم تعد نامه میباشد که دانشجو موظف است این فرم را از آموزش دانشگاه تحویل بگیرد و پر کند و در این بخش قرار دهد.

صفحه امضا ها صفحه بعد میباشد امضاها باید به صورت فارسی در این بخش نوشته شود و صفحه امضا ها باید توسط اساتید راهنما و مدیر گروه امضا شود و در این بخش از پایاننامه قرار بگیرد.

صفحه بعدی صفحه تقدیم پایاننامه میباشد اگر میخواهید پایاننامه خود را به کسی تقدیم کنید دراین صفحه در قالب یک جمله میتوانید این کار را انجام دهید.البته این صفحه کاملا اختیاری میباشد و اجباری نیست در نوشتن این صفحه.

صفحه بعدی هم صفحه سپاسگذاری میباشد در این صفحه و در قالب یک متن ادبی میتوانید از تمامی کسانی که شما را در ایین مسیر همراهی کردند تشکر و قدر دانی کنید.مانند متن اصلي پاياننامه، قلم:04 Nazanin B است و متن با سه سطر فاصله از عنوان نوشته ميشود.صفحه گذاری با حروف ابجد در این بخش به پایان رسید و از این صفحه به بعد شما میتوانید پایاننامه را شماره گذاری کنید.

صفحه اول شماره گذاری چکیده میباشد.حداكثر در دو صفحه، به صورت مختصر شامل خالص هاي از مسأله ي تحقيق، روش تحقيق، ابزار، مواد، نتايج حاصل شده و پيشنهادهاي احتمالي است.در چكيده بايد از ارجاع به مرجع و ذكر روابط رياضي، بيان تاريخچه و تعريف مسئله خودداري شود، اين موضوعات بايد در "مقدمه" پاياننامه نوشته شود. واژگان کليدي بين 9 تا 7 واژه در پايان چكيده آورده ميشوند. ترتيب قرار گرفتن واژگان كليدي بهتر است بر اساس حروف الفبا باشد.

صفحه بعدی فهرست مطالب میباشند با فهرست مطالب که تقریبا همه آشنایی دارد و شیوه نوشتن و کاربرد آنرا میدانند.البته در پایاننامه علاوه بر فهرست مطالب فهرست های دیگری نیز وجود دارند که فهرست علایم اختصاری و فهرست نمودار ها و تصاویر میباشند.اگر در طول تحقیق از علایم اختصاری و نمودار ها و تصاویر استفاده کرده اید میتوانید در این بخش به آنها اشاره کنید و به صورت فهرست وار بنویسید.

فصلهاي پاياننامه

فصل اول، دوم، سوم، چهارم و ...(: اين قسمت از پاياننامه با شمارهي صفحه يك شروع ميشود. فصل اول، اولين شماره شماره يك را به خود اختصاص ميدهد. عنوان هر فصل فصل اول، دوم، سوم و ...يك صفحهي جداگانه داشته كه با قلم: 48 Nazanin B Bold و با دو فاصله با اندازه 48 از باالي صفحه نوشته ميشود. در صفحه بعد از هر شماره فصل مطابق قالب با سه فاصله از باالي صفحه ابتدا عنوان فصل مثالً مقدمه با قلم: 01 Nazanin B Bold نوشته شده و در سطر بعد با دو فاصله از سطر قبل عنوان اصلي با ذكر شماره قبل از آن مانند توضيحات قبل با قلم B : 06 Nazanin Bold نوشته ميشود. سطر بعد متن مربوط به عنوان اصلي است كه با يك فاصله از عنوان اصلي و با قلم: 04 Nazanin B نوشته ميشود. كلمه ها و عبارتهاي انگليسي موجود در متن فارسي با قلم: Roman New Times نوشته ميشود )شماره قلم انگليسي هميشه دو شماره از قلم فارسي کوچکتر است.در صورت داشتن عنوان فرعي، اين عنوان با دو فاصله برابر با دو Enter از متن اصلي و با قلم: 04 Nazanin B Bold نوشته ميشود. به همين ترتيب فصلهاي ديگر نيز نوشته ميشوند. اندازهي زيرنويس فارسي: 01 Nazanin B و زيرنويس انگليسي: 8 Roman New Times است.

بخش منابع بخش بعدی بخش منابع پایاننامه میباشد اگر در طول تحقیقات از اثرات نویسندگان دیگری استفاده کرده اید در این بخش باید به آنها اشاره کنید و منابع و نام اثر را به همراه نام نویسنده در این بخش بنویسید.منابع به ترتيب الفبا و به روش 0 APA نمونه هايي از اين روش در فايل قالب، قسمت منابع وجود دارد نوشته ميشود. ابتدا منابع فارسي و با قلم: 04 Nazanin B و سپس با دو فاصله بعد از آن منابع انگليسي با قلم: 00 Roman New Times نوشته ميشود

پيوستهادرصورت وجود: مطابق قالب و توضيحات داده شده در مطالب قبل اگر در طول نوشته بخشی را از یک نامه یا یک نوشته به صورت مستقیم نوشته اید در این بخش باید نامه را قرار دهید و اشاره کنید که این متن طبق پیوست نوشته شده است.

و سپس باید چکیده ای که در ابتدا به فارسی نوشتید را در این بخش دوباره به انگلیسی بنویسید.صفحه امضاها نیز باید به انگلیسی دوباره نوشته شودو صفحه عنوان را هم به انگلیسی باید در این بخش قرار داد.و صفحه سفید آخرین برگ میباشد و به این ترتیب نگارش صفحات پایاننامه به اتمام رسید.

جلد پایانی پایاننامه نیز همان طور که میتوانید باید اطلاعات فارسی جلد اول را به انگلیسی در جلد پایانی نیز بنویسیم.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام