سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شیوه نگارش پایان نامه دانشگاه ارومیه

انتشار 30 دی 1397
مطالعه 3 دقیقه

شیوه نگارش پایاننامه برای هر دانشگاه منحصر به فرد همان دانشگاه میباشد.در این بخش شیوه نگارشی کامل پایاننامه دانشگاه ارومیه را مطالعه فرمایید.

شیوه نگارش پایان نامه دانشگاه ارومیه

ترتیب صفحات پایاننامه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ارومیه 

صفحات پایاننامه باید مرتب قرار بگیرند و بر اساس یک اصول مرتب گردند اگر یک صفحه را جابه جا کنید باعث میشود نظم صفحات به هم بخورد و یک پایاننامه اصولی نباشد و همین موجب میشود که نمره پایاننامه بسیار پایین باشد و یا اصلا پذیرفته نشود.پس ترتیب صفحات یک اصل اساسی در پایان نامه به حساب می آید:

صفحه بعد از جلد پایاننامه باید یک صفحه خالی باشد که اصطلاحا آستر بدرقه میگویند و صفحه بعد از این صفحه خالی صفحه بسم الله الرحمن الرحیم میباشد که باید در یک صفحه سفید و جداگانه نوشته شود.

صفحه بعد از بسم الله الرحمن الرحیم صفحه عنوان پایان نامه میباشد این صفحه هماند جلد پایاننامه میباشد و طلاعاتی که در روی جلد نوشته میشود در این بخش نیز باید نوشته شود.(آرم دانشگاه.نام دانشگاه رشته تحصیلی و پایه نگارشی پایاننامه و  استاد راهنمای پایاننامه و نویسنده و در آخر سال نگارش پایاننامه نوشته میشود.)همه این عبارات باید به همین ترتیبی که نوشته شد باشند و حق جابه جایی هیچ یک را ندارید.

صفحه بعد صفحه عنوان صفحه تقدیم میباشد اگر تصمیم دارید پایاننامه را به کسی تقدیم کنید در این بخش میتوانید در قالب یک جمله پایاننامه را به کسانی که میخواهید تقدیم کنید.

صفحه سپاسگذاری ممکن است در طول پایاننامه اشخاص زیادی شما را کمک کرده باشند در این صفحه در قالب یک جمله یا یک متن ادبی بسیار کوتاه میتوانید از کسانی که شما را در این راه کمک کردند تشکر و قدردانی کنید.

بعداز صفحه سپاسگذاری صفحات اصلی پایانامه نویسی شروع خواهد شد و اولین بخش چکیده است چکیده یک متن حدودا 300 کلمه ای میباشد که در واقع خلاصه ای از بخش های اصلی پایاننامه است.

فهرست مطالب با کاربرد بخش فهرست که آشنا هستید اما در پایاننامه علاوه بر بخش فهرست مطالب که صفحه گذاری هم میباشد فهرست های دیگری نیز وجود دارند فهرست علایم اختصاری و فهرست جداول و تصاویر اگر در حین تحقیق از علایم اختصاری یا جدول و تصویر استفاده کرده اید در این بخش باید یک فهرست از آنها تهیه فرمایید.

بعد از فهرست ها فصل های پایاننامه شروع میشوند و به ترتیب محتوا پشت سر هم قرار میگیرند حداقل در 4 یا 5 فصل میباشد.

بعد از اینکه فصول اصلی به پایان رسید اگر در طول تحقیق از مقاله یا کتاب نویسینده دیگری استفاده کرده اید باید در این بخش به آنها اشاره کنید.بخش منابع و ماخذ میباشد باید به تمامی منابعی که به آنها استناد کرده اید اشاره کنید در غیر اینصورت کار شما یک سرقت علمی به حساب خواهید آمد.

اگر اشاره به محتوای یک نامه اداری کرده اید در این بخش باید نامه را به طور کامل قرار دهید و اصطلاحا پیوست میگویند. در طول نامه نیز باید اشاره کنید که این نامه طبق پیوست شماره (n) نوشته شده است و نامه را با همین شماره پیوست قرار دهید.

صفحه عنوانی که در ابتدا استفاده کنید در این بخش باید به انگلیسی بنویسید همین صفحه را دقیقا همان مشخصات را به انگلیسی بنویسید.

و در پایان یک صفحه خالی سفید قرار دهید.

و به این ترتیب با ساختار یک پایاننامه برای رشته های دانشگاه ارومیه آشنا شدید و حال چند نکته اساسی که رعایت هر یک ضروری میباشد.

باید کاغذی که برای صفحات پایاننامه استفاده میکنید کاغذ a4 سفید و مرغوب باشد و همه صفحات باید یک دست باشند.

بعد از اتمام نگارش باید پایاننامه را صحافی کنید و رنگ جلد پایاننامه برای هر رشته به صورت زیر میباشد :

  • مهندسی مکانیک:رنگ سیاه
  • مهندسی صنایع: رنگ زرشکی
  • مهندسی عمران: رنگ سبز سیر
  • رشته فناوری اطلاعات: سبز روشن
  • رشته فیزیک: رنگ سورمه ای سیر
  • رشته ریاضی: آبی روشن

توجه در عطف پایاننامه فقط قسمتی از عنوان پروژه و نام نویسنده و سال نگارش را بنویسید.

صحافی پایاننامه صحافی با کیفیت مطلوب انجام شود و زرکوب باشد.

چاپ پایاننامه را پررنگ و واضح و تمیز انجام دهید مخصوصا جدول ها باید تمیز و مرتب چاپ شوند.

رعایت تمام این اصول الزامی میباشند و در صورت عدم رعایت هر یک دچار دردسر خواهید شد.پس توصیه ما این است که قبل از شروع به نوشتن پایاننامه ابتدا این بخش را مطالعه فرماید و با اصول نگارشی به صورت کامل آشنا شوید و سپس اقدام به نگارش و چاپ نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام