سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شیوه نگارش پایان نامه دانشگاه آزاد

انتشار 23 دی 1397
مطالعه 6 دقیقه

دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه پایاننامه میتوانند نحوه نگارش اصولی را از این بخش مطالعه کنند.

شیوه نگارش پایان نامه دانشگاه آزاد

نحوه نگارش اصولی پروپوزال دانشگاه آزاد اسلامی

برای نگارش اصولی یک پایاننامه در دوره کارشناسی ارشد یا دکتری دانشگاه آزاد اسلامی باید اصول و قواعدی که توسط این دانشگاه مشخص شده است را رعایت کنید و یک پایاننامه اصولی با رعایت جزئیات بنویسید تا پذیرفته شود.اولین بخش هر پایاننامه جلد میباشد که باید بعد از طراحی صحافی شود اما نحوه طراحی چگونه باید باشد و چه مشخصاتی در صفحه پایاننامه باید وجود داشته باشد:

روی جلد پایاننامه باید مشخصات ابتدا آرم و عنوان دانشگاهی که پایاننامه در آن نگارش شده است نوشته شود بعد از آرم و نام دانشگاه میبایست نام دانشکده و گروه تحصیلی و نام رشته و نام دوره نوشته شود و سپس عنوان پایاننامه نام نویسنده و بعد نام استاد راهنما و مشاور راهنما نوشته شود و سپس باید سال نگارش پایاننامه نوشته شود تمامی نوشته ها باید به صورت فارسی باشند و در پایان جلد پایانی را دقیقا در همین ساختار و فرمت ولی به زبان انگلیسی باید نوشته شود.به تصویر زیر توجه کنید نمونه آماده از یک جلد پایاننامه است.در بخش عطف پایاننامه هم باید نام اثر و مام نویسنده و سال انتشار نوشته شود.

تصویر

بعد از طراحی جلد پایاننامه سراغ صفحه اول خواهیم رفت صفحه اول متعلق به کلمه بسم الله الرحمن الرحیم میباشد که باید نوشته شود در یک صفحه مجزا باید این کلمه را بنویسیم.

تصویر

بعد از صفحه بسم الله الرحمن الرحیم باید یک صفحه با عنوان تعهد نامه دانشجو قرار دهیم مبنی بر اصالت پایانامه محتوای این صفحه باید همانند زیر باشد.

                                                      

azad

 

تعهد نامه اصالت رساله یا پایان نامه

اینجانب ............................... دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته/دکترای تخصصی در رشته ........................... که در تاریخ ........................ از پایان نامه/ رساله خود تحتعنوان"..............................................................................................................................................................................................................." با کسب نمره ............ و درجه ................... دفاع نموده ام بدینوسیله متعهد می شوم:

  1. این پایان نامه/ رساله حاصل تحقیق و پژوهش انجام شده توسط اینجانب بوده و در مواردی که از دستاوردهای علمی و پژوهشی دیگران(اعم از پایان نامه، کتاب،مقاله و....) استفاده نموده ام، مطابق ضوابط و رویه موجود،نام منبع مورد استفاده و سایر مشخصات آن را در فهرست مربوطه ذکر و درج کرده ام.
  2. این پایان نامه/ رساله قبلا برای دریافت هیچ مدرک تحصیلی(هم سطح،پایین تر یا بالاتر) در سایر دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی ارائه نشده است.
  3. چنانچه بعد از فراغت تحصیل، قصد استفاده و هرگونه بهره برداری اعم از چاپ کتاب،ثبت اختراع و... از این پایان نامه داشته باشم،از حوزه معاونت پژوهشی واحد مجوزهای مربوطه را اخذ نمایم.
  4. چنانچه در هر مقطعی زمانی خلاف موارد فوق ثابت شود،عواقب ناشی از آن را می پذیرم و واحد دانشگاهی مجاز است با اینجانب مطابق ضوابط و مقررات رفتار نموده و در صورت ابطال مدرک تحصیلی ام هیچگونه ادعایی نخواهم داشت.

نام و نام خانوادگی:

بعد از صفحه تعهد نامه باید یک صفحه را به منشور اخلاقی دانشگاه مربوطه اختصاص دهیم منشور اخلاقی دانشگاهی که در آن تحصیل میکنید از طرف آموزش دانشگاه در اختیار شما قرار خواهد گرفت و در صورتی که دسترسی نداشته باشید میتوانید از طریق وب سایت رسمی دانشگاهتان فرم را دریافت و مطالعه نمایید.

تصویر

سپس نوبت به صفحه تقدیم میرسد در یک صفحه نام کسانی که میخواهید پایاننامه را به آنان تقدیم کنید را بنویسید.
و در صفحه بعدی میتوانید از تمام کسانی که شمارا در این مسیر یاری کرده اند در قالب یک متن ادبی یا جزوه سپاس گذاری کنید.
ابتدایی ترین مسائلی که قبل از شروع نگارش پایاننامه باید با آن آشنا باشید به شرح زیر میباشد:
  • تمام محتوای پایاننامه باید در برنامه ورد نوشته و حروف چینی شده باشد.و در قالب یک صفحه A4باشد.
  •  شماره صفحات فرعي الف .ب . ج و....اصلي .....و3 -2-1 است که بايد 1 سانتي متر بالاتر از انتهاي صفحه و کاملا در وسط صفحه قرار گيرد.
  • فونت متن با قلم بی لوتوس نازک 14  ، تيترهاي اصلي با ياقوت 16 و تيترهاي کوچکتر با قلم لوتوس سياه 14 ،تايپ شود هر صفحه شامل 22سطروطول هر سطر 15 سانتيمتر باشد.فاصله حاشيه از راست 5/3 سانتيمتر واز چپ 5/2 سانتي متر باشد فاصله بالاي صفحه5/3 سانتي متر و پايين 3سانتيمتر باشد.
  •  در مورد چکيده انگليسي فونت آن با قلم تايمز 14 و فونت متن با قلم تايمز 12 باشد.
  • فونت مراجع انگليسي با قلم تايمز 10 و مراجع فارسي با بی لوتوس نازک 11 و ترتيب آن مطابق فرمهاي پيوست باشد.
  •  جلد پايان نامه گالينگور و متن روي جلد و پشت جلد زرکوب چاپ شود صفحه ب اين مجموعه نمونه اي از صفحه روي جلداست.
  • رنگ هاي يکسان براي جلد پايان نامه در نظر گرفته شود تا هماهنگي بيشتري داشته باشد جلد پايان نامه هاي کارشناسي زرشکي و کارشناسي ارشد سرمه اي باشد.
  • شکل و اندازه مطالب در صفحه هاي گوناگون؛ مطابق بااندازه هاي تعيين شده در فرمهاي پيوست باشد.

فصل اول : کليات

  • هدف
  • پيشينه تحقيق
  • روش کار و تحقيق

فصول پايان نامه

فصل پنجم : بحث و نتيجه گيري

  • پيشنهادات
  • پيوستها
  • فهرست منابع ( فارسي و غير فارسي )
  • فهرست نامها (براي رشته هاي علوم انساني)
  • چکيد ه انگليسي
  • عنوان انگلیسی پایان نامه(همان طرح روی جلد)

توجه : تعداد فصول پايان نامه متناسب با گستردگي موضوع مي تواند متغير باشد.اما لازم به ذکر است که آخرين فصل پايان نامه بايد به نتيجه گيري و پيشنهادات اختصاص داده شود.

تصویر

فهرست نام ها 

از آنجا که ماخذ پاياني ، طبق مصوبات سازمان مرکزي ، بر اساس نام نويسنده و به ترتيب حروف الفبا ، تنظيم مي گردد لازم است پانوشت ها نيز بر اساس نام مشهور تاليف ارائه شود ، سپس به جلد وصفحه کتاب اشاره گردد.

مانند : طباطبائي : 1/78

اگر در قسمتي به نام نويسنده ، اشاره شده باشد در پانوشت ها ذکر نام ضرورتي ندارد ، بنابراين ارجاع قبلي به اين شکل خواهد شد :1/78 اين در حالي است که تنها از يک کتاب نويسنده استفاده شده باشد.اما اگر از بيش از يک کتاب از آثار نويسنده بهره برده باشيم بدين حالت ، ذکر نام کتاب ضرورت تام ميابد :

1- طباطبائي الميزان ، 1/78

2-طباطبائي شناخت قرآن ، ص 33

در صورتيکه ارجاع به مقاله هاي مجلات و ژورنالهاي علمي باشد ، ذکر نام نويسنده مقاله در پا ورقي ، ضروري است.در اينجا جلد وصفحه مجله نيز ذکر مي گردد ، در ماخذ پاياني علاوه بر نام نويسنده ، مقاله و عنوان مقاله ، نام مجله و شماره وسال چاپ آن بايد ارائه شود و نمونه براي پانوشت در داخل متن : آرين ،26 و 25 ،1884 – 1873

نمونه براي ماخذ پاياني:آرين محمدعلي،"کانه ها و کانيهاي باطله..."،مجله علمي علوم پايه ، سال هفتم ، پاييز و زمستان 1376

چنانچه از سايت و يا CD استفاده شده باشد در فهرست منابع ، به سايت مورد نظر ، ويا نام CD اشاره مي گردد. براي ارجاع به آيات شريفه قرآن بدين شکل عمل شود : بقره 13 . در ارجاع به لغتنامه ها جلد و صفحه ضرورتي ندارد.

اجزای اصلی پایاننامه دانشگاه آزاد اسلامی را مطالعه فرمودید میتوانید با توجه به اصول ذکر شده پایاننامه را بنویسید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام