سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شیوه نگارش پایان نامه دانشگاه فردوسی مشهد

انتشار 26 دی 1397
مطالعه 4 دقیقه

دانشگاه فردوسی مشهد یکی از معتبر ترین دانشگاه های کشور میباشد این دانشگاه هر ساله در رشته های مختلف در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش میکند شیوه نگارش پایاننامه در این دانشگاه به صورت زیر میباشد.

شیوه نگارش پایان نامه دانشگاه فردوسی مشهد

با توجه به اهمیت بسیار زیاد ارائه پایاننامه در دوره های تحصیلی در این بخش شیوه نگارش و ساختار پایاننامه را در دانشگاه فردوسی برای مطالعه شما قرار داده ایم توجه داشته باشید که ترتیب قرار گیری صفحات باید به شکل زیر باشند:

ابتدا از جلد پایاننامه شروع میکنیم.همانطور که میدانید بعد از اتمام نگارش پایاننامه باید آنرا صحافی کنیم و چاپ کنیم اطلاعاتی که در جلد پایاننامه باید نوشته شود به شرح زیر است:

تصویر

  • همین اطلاعاتی که در جلد به صورت فارسی نوشته میشود در آخر پایاننامه نیز باید به زبان انگلیسی نوشته شوند.یعنی جلد اول پایاننامه به صورت فارسی و جلد انتهایی آن به صورت انگلیسی میباشد.
  • بعد از جلد یک صفحه سفید باقی میماند و بعد از صفحه سفید باید در یک صفحه دیگر در وسط صفحه کلمه بسم الله الرحمن الرحیم بنویسیم.
  • برگ سوم صفحه عنوان پایاننامه میباشد که اطلاعات این صفحه دقیقا همانند اطلاعات موجود در جلد پایاننامه باید باشد.
  • چهارمین برگ تصویب نامه با امضاء اساتید راهنما. مشاور ، داور خارجی و داور داخلی و نماینده تحصیلات تکمیلی گروه مطابق این برگ ها را باید از آموزش دانشگاه تحویل بگیرید و پر کنید و در پایاننامه قرار دهید.
  • برگ بعد از این نامه ها باید تشکر و قدردانی باشد اگر میخواهید پایاننامه خود را به کسی تقدیم کنید در این بخش میتوانید در قالب یک متن یا جمله پایاننامه را به هر کس که بخواهید تقدیم کنید و بعد از صفحه تقدیم صفحه سپاس گذاری میباشد در این صفحه نیز میتوانید از تمام کسانی که شما را در این مسیر همراهی کردند تشکر و قدرانی نمایید.البته توجه داشته باشید که این دو صفحه کاملا اختیاری میباشند و اجباری در کار نیست.
  • بعد از این بخش ها فهرست نویسی را شروع کنید تقریبا همه دانشجویان با نحوه نوشتن فهرست آشنا هستند چون در همه کتاب ها و نوشته ها فهرست وجود دارد.البته در پایاننامه علاوه بر فهرستی که برای صفحه گذاری و فهرست کردن عنوانین و صفحات استفاده میشود فهرست های دیگری نیز وجود دارد.در ادامه فهرست اشکال، جداول و نمادها به تشخیص استاد راهنما و به شرط آنکه تعداد هر مورد کمتر از 10 نباشد اختیاري است.
  • تبصره 1 :توجه شود که شماره صفحات از اول تا آخرین صفحه مربوط به فهرست مطالب و احتمالا نمادها در وسط و به فاصله 1cm از حاشیه پایین متن و با حروف (پنج، شش و ....) نوشته شود.
  • متن اصلی پایان نامه یا رساله مطابق با ساختار ارائه شده در بند ب. تبصره 2 :صفحات متن با اعداد 1و2و 3و ... در سمت چپ بالاي صفحه و به فاصله 2cm از بالی کاغذ و 5cm.2 از سمت چپ کاغذ شماره گذاري گردد. توجه شود که بر روي صفحه اول هر فصل، شماره صفحه ذکر نمی شود، لیکن به حساب می آید.
  • و بعد از اتمام فصول و محتوای اصلی پایاننامه باید یک قسمت پیوست بنویسید در بخش پیوست باید اگر در طول تحقیق اشاره به یک نامه اداری یا یک تصویر کرده اید در بخش پیوست باید نامه ها و نوشته ها را منطبق کنید و شماره هر نامه را در بخشی که استفاده کرده اید بنویسید.
  • واژه نامه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی در انتهای پایاننامه میتوانید یک بخش را به واژه نامه اختصاص دهید.و این واژه نامه را هم به انگلیسی بنویسید و هم به فارسی.
  • منابع پیایاننامه اگر از تحقیق یا کاب یا نوشته افراد دیگری استناد نمونده اید در این بخش باید نام آثار را با نویسینده بنویسید.

چکیده: در این قسمت کارهاي انجام شده و نتایج بدست آمده در تحقیق بطور مختصر ارائه شود ( حداکثر یک صفحه و بدون ذکر فرمول، شکل و مرجع).

مقدمه (فصل اول): می تواند شامل مطالب زیر باشد: - تاریخچه کارهاي انجام شده - ارتباط موضوع تحقیق با کارهاي قبلی - اهمیت موضوع و هدف - محتواي فصل هاي بعدي

 فصل هاي متن: (در ...... فصل ) می تواند شامل مطالب زیر باشد: - موضوعات و مفاهیم علمی مرتبط با موضوع تحقیق - روش هاي انجام کار - نتایج بدست آمده و تجزیه و تحلیل آنها

جمع بندي و پیشنهادات:می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • جمع بندي کلی نتایج
  • رزیابی روش و یا کار انجام شده نسبت به روش یا کار سایر محققین
  •  پیشنهادات

 پیوست ها: توضیحات و اثبات هایی که حذف آنها به انسجام مطالب لطمه اي وارد نمی کند، اما نویسنده براي تکمیل پایان نامه و یا رساله ذکر آنها را ضروري می داند، باید به شکل پیوست ارائه گردد.

 مراجع : مطابق الگوي پیوست

در نهایت تصمیم گیري نهایی بر عهده استاد راهنما می باشد.

ج- نحوه نگارش 1 -متن چکیده بایستی روي یک صفحه و با قلم زر نازك 12 و با فاصله خطوط7cm.0 باشد ( به نحوي که آخرین سطر متن در حاشیه پایین صفحه قرار گیرد - آخرین سطر شامل کلمات کلیدي است.)

2 -متن اصلی پایان نامه باید روي یک طرف کاغذ A4 با قلم زرنازك 14 و با فاصله 9cm.0 تایپ شده و حواشی صفحات مطابق نمونه زیر رعایت گردد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام