سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شیوه نگارش پایاننامه دانشگاه تبریز

انتشار 27 دی 1397
مطالعه 3 دقیقه

از دانشگاه های معتبر کشور دانشگاه تبریز میباشد که در تمامی رشته ها و زمینه ها دانشجو پذیرش میکند.نگارش پایاننامه در این دانشگاه شیوه و اصول معینی دارد که دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری باید با روش های نگارش پایاننامه آشنا شوند به همین منظور شیوه های نگارشی و و اصول و قواعد نگارشی را در این بخش برای شما گرد آوری کرده ایم .

شیوه نگارش پایاننامه دانشگاه تبریز

همان طور که میدانید دانشجویان ترم آخر دوره کارشناسی ارشد و دکتری مجبور به ارائه پایاننامه هستند.پایاننامه باید طبق اصول و قواعد خاصی که از طرف دانشگاه تعیین میشود انجام پذیرد در غیر این صورت پذیرفته نخواهد شد.دانشجو موظف است قبل از شروع به نگارش ابتدا روش ها و اصولیات پایاننامه نویسی را به صورت کامل یاد بگیرد و سپس  شروع به نگارش کند.ترتیب صفحات پایاننامه باید کاملا مطابق با ترتیبی که مقرر شده انجام پذیرد.البته در مورد بخش های علمی هیچ نظریه و قانونی وجود ندارد و این بخش ها باید توسط شخص دانشجو انجام پذیرد فقط ساختار و قالب پایاننامه توسط دانشگاه تعیین میشود. 

جلد

جلد پایاننامه ابتدایی ترین بخشی است که باید آماده شود.بعد از اتمام نگارش پایاننامه را صحافی کنید و اطلاعاتی که باید در روی جلد پایاننامه ثبت شوند عبارتند از:آرم دانشگاه نام دانشگاه و دوره تحصیلی که پایاننامه برای آن نوشته شده است کارشناسی ارشد و یا دکتری و عنوان پایاننامه.نام استاد راهتما نام مشاور راهنما و نام نویسنده به ترتیب باید قیدشود و بعد باید سال نگارش پایاننامه نوشته شود.

بعد از این صفحه باید یک ورق خالی قرار داده شود و بعد از ورق خالی یک صفحه متعلق به کلمه بسم الله الرحمن الرحیم میباشد.

صفحه بعد صفحه عنوان نامیده میشود که تقریبا مشابه جلد پایاننامه است.همه اطلاعاتی که روی جلد پایانامه نوشتید را با همان ترتیب در این صفحه نیز باید بنویسید.

بعد از صفحه عنوان صفحه تقدیر و تشکر نوشته خواهد شد میتوانید در این صفحه در قالب یک متن کوتاه از تمام کسانی که شما را در این مسیر همراهی کردند تشکر و قدر دانی نمایید این متن میتواند در قالب یک متن ادبی بسیار کوتاه باشد.

چکیده

چکیده هر پایاننامه در یک الی دو صفحه نوشته میشود چکیده خلاصه ای از بخش های اصلی محتوای پایانامه میباشد که باید به ترتیب و با دقت نوشته شود سعی کنید در بخش چکیده به بخش های اصلی تحقیق اشاره نمایید.

فهرست مطالب فهرست مطالب که تقریبا برای همه آشنا است و همه کار برد و اصول نوشتن این بخش را بلد هستند فهرست مجموعه ای از اعداد است که با آن میتوانیم صفحات هر نوشته را پیدا کنیم.البته در پایاننامه علاوه بر فهرست مطالب یک بخش دیگر وجود دارد که فهرست اشکال و جداول میباشد اگر در طول یک تحقیق از اشکال یا جداول استفاده کرده اید در این بخش حتما باید به آنها اشاره کنید .

بعد از بخش فهرست فصل های اصلی پایاننامه شروع میشوند.فصل های اصلی پایاننامه نیز بخش های مختلفی دارد از جمله مقدمه

مقدمه نوشته یک پیشگفتار در مورد بخش های اصلی پایاننامه است.مقدمه یک آشنایی جزئی و کوتاه در مورد محتوای اصلی پایاننامه باید به خواننده بدهد.

پیشینه تحقیق برای بهبود هر چه بهتر تحقیقات و تقویت اصولی و اساسی نوشته ها میتوانیم از نوشته های پیشین در این زمینه استفاده کنیم.توجه داشته باشید که استناد به نوشته های دیگران بدون ذکر نام نویسنده و نام اثر سرقت علمی محسوب میشود شما باید در بخش منابع نام اثر به همراه نام نویسنده را حتما قید کنید. شماره گذاری کنید و در بخش منابع با توجه به شماره متن نام نویسنده را ذکر کنید.

مواد و روش ها رشته های تحصیلی یا به صورت عملی میباشند و یا به صورت تئوری روش تحقیق هر رشته بسته به شرایط رشته کاملا متفاوت میباشد.در برخی رشته های عملی روش تحقیق در آزمایشگاه و با ابزار های مختلف انجام میگیرد اما در برخی رشته های تئوری دیگر روش تحقیق فقط استفاده از جستجوهای اینترنتی و مطالعه در کتابخانه ها میباشد.

نتایج بحث همه یافته های تحقیق باید به هدف خاصی منتهی شود اگر تحقیقات به نتیجه نرسد علنا هیچ فایده ای نخواهد داشت پس بخش بحث و نتیجه گیری یکی از اجزای اصلی تحقیق است که باید در این بخش نوشته شود.

بخش منابع همان طور که گفتیم اگر از تحقیقات یا نوشته های یک نویسنده دیگر در پایاننامه استفاده کرده اید در بخش منابع حتما آنرا قید نمایید.

در انتهای پایاننامه نیز باید صفحه عنوان صفحه چکیده و بخش منابع به انگلیسی در انتهای پایاننامه نوشته شوند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام