سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شیوه نگارش پایان نامه دانشگاه زنجان

انتشار 1 بهمن 1397
مطالعه 4 دقیقه

دانشجویانی که تصمیم به ارائه پایاننامه در هر یک از رشته های دانشگاه زنجان دارند میبایست قبل از شروع به نگارش با شیوه های اصولی نگارش آشنا شوند و سپس نگارش را شروع کنند.

شیوه نگارش پایان نامه دانشگاه زنجان

بعد از اتمام نگارش پایاننامه برای اینکه آماده مرحله دفاع از پایاننامه شویم باید پایاننامه را صحافی کنیم اطلاعاتی که در روی جلد پایاننامه نوشته میشود باید به صورت مرتب و همانطور که مشخص شده است نوشته شوند و ترتیب رعایت شود.در جلد پایاننامه باید به ترتیب اطلاعات آرم دانشگاه نام دانشگاه تعیین کردن دوره کارشناسی ارشد یا دکتری رشته تحصیلی عنوان پایاننامه نام دانشجو.استاد راهنما استد مشاور و سال نگارش پایاننامه تمام این اطلاعاتی که ذکر شد باید به صورت مرتب و به همین ترتیب نوشته شودند.

تصویر

بعد از جلد پایاننامه شروع به نوشتن مطالب داخل پایاننامه میکنیم که اولین صفحه متعلق به کلمه بسم الله الرحمن الرحیم میباشد.در یک صفحه سفید کامل این کلمه را مینویسم و بعد سراغ مطالب و بخش های اصلی میرویم.
صفحه بعد اصطلاحا صفحه عنوان پایاننامه گفته میشود که در این صفحه باید اطلاعاتی از قبیل آرم دانشگاه نام دانشگاه نام و نام خانوادگی دانشجو عنوان پایاننامه تاریخ دفاع رشته تحصیلی گرایش نوشته شود و در بخش پایینی به ترتیب اسامی هیئت داوران را مینویسیم به همراه امضا و در اخر برگه باید نام و نام خانوادگی مدیر تحصیلات تکمیلی نوشته شود به همراه امضای آن ترتیب صفحات به صورت زیر میباشد:

تصویر

برگه بعدی یک صفحه تاییدیه اطلاعات پایاننامه میباشد که باید آنرا از آموزش دانشگاه تحویل بگیرید و اطلاعات شخصیتان را در این برگه بنویسید و آنرا امضا کنید و در این بخش قرار دهید.
برگه بعدی برگه مجوز پایاننامه میباشد که این برگه نیز باید از طرف دانشگاه دریافت شود و آنرا پرکنید و در این بخش قرار دهید برگه مجوز برگه بهره برداری از اطلاعات پایاننامه میباشد.
صفحه بعدی پایان نامه صفحه سپاسگذاری میباشد در این صفحه میتوانید از تمامی کسانی که شما را در این مسیر همراهی کرده اند سپاسگذاری کنید البته این صفحه کاملا اختیاری میباشد و نیازی نیست که حتما این صفحه را بنویسید.
صفحه بعدی صفحه تقدیم میباشد این صفحه نیز اجباری نیست و کاملا اختیاری است میتوانید در این صفحه در قالب یک جمله پایاننامه را به تمام کسانی که میخواهید تقدیم کنید.
صفحه بعدی چکیده میباشد چکیده یک متن در حدود 300 کلمه میباشد که باید در این صفحه خلاصه ای از بخش های اصلی پایاننامه را بنویسید چکیده باید یک چکیده از بخش های اصلی باشد.
صفحه بعدی فهرست مطالب میباشد البته در پایاننامه علاوه بر فهرست مطالب فهرست شکل ها نمودار ها و جدول ها نیز وجود دارند که به ترتیب هر یک در یک صفحه جداگانه قرار میگیرند.
بعد از فهرست نوبت به بخش مقدمه مقاله خواهد رسید این بخش از مقاله یکی از بخش های مهم و اساسی میباشد و طوری باید نوشته یک دید کلی در مورد مطالب داخل پایاننامه به خواننده بدهد اگر خواننده از این بخش شروع به مطالعه کرد متوجه موضوعات اصلی پایاننامه بشود و بداند که قرار است در مورد چه چیزی مطالعه کند.مقدمه باید رد یک الی یک و نیم صفحه نوشته شود.
بعد از مقدمه فصل های پایاننامه شروع خواهند شد و باید بر اساس اهمیت مطالب و موضوعات نوشته شوند.و فصل های اصلی بر این اساس نوشته میشوند که باید بعد از مقدمه کلیات موضوع تحقیق و بیان اهمیت مسئله را بنویسیم و سپس روش تحقیق بنویسیم بعد از روش تحقیق باید تمام داده هایی که در طول تحقیق به دست اورده ایم را تجزیه و تحلیل کنیم و در این بخش بنویسیم.بخش بعدی بخش جمع بندی و پیشنهادات میباشد اگر در طول تحقیق اطلاعاتی کسب کردید که در متن اصلی قابل نوشتن نیستند در این بخش میتوانید به عنوان پیشنهاد بنویسید.و بعد از بخش پیشنهادات باید بخش منابع و ماخذ بنویسد استناد به نوشته های ددیگران و یا استفاده از دیگر منابع باید در این قسمت اشاره شود.و بعد بخش پیوست ها میباشد اگر بخشی از نگارش را اشاره به محتوای یک نامه اداری کرده اید این نامه را حتما باید در بخش پیوست ها بیاورید و اشاره کنید که متن فلان بر حسب پیوست شماره فلان نوشته شده است.و سپس باید بخش صفحه عنوان پایاننامه و چکیده به انگلیسی نوشته شود و در پشت جلد پایاننامه نیز اطلاعاتی که در جلد ابتدایی به آنها اشاره شد باید به انگلیسی نوشته شوند.
نوع جلد و رنگ پایاننامه / رساله جلد پایاننامه یا رساله باید از نوع گالینگور و رنگ آن نیز شامل موارد زیر است:
  • رسالۀ کارشناسی ارشد: یشمی
  • پایاننامه کارشناسی: سرمهاي

توجه داشته باشید که آیین نامه ترتیب صفحات پایاننامه دانشگاه زنجان به این صورت میباشد و شما حق جابه جایی هیچ یک از صفحات یا مطالب را ندارید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام