سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شرایط اخذ بورسیه از دانشگاه های آلمان

انتشار 17 اردیبهشت 1397
مطالعه 4 دقیقه

موسسه سینا بر آن شده است تا در سری مقالات خود به شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های کشورهای خارجی  را بررسی کند. در این مقاله شرایط اخذ بورسیه از دانشگاه های آلمان مورد کنکاش قرار گرفته است.

شرایط اخذ بورسیه از دانشگاه های آلمان

امروزه دغدغه بسیاری از دانشجویان در مقاطع مختلف ادامه تحصیل در دانشگاه های کشورهای خارجی می باشد. دلایل مختلفی نیز برای این تصمیم وجود دارد. از سطح علمی بالای این دانشگاه ها گرفته تا امکانات اجتماعی و اقتصادی این کشور ها و شرایط تحصیلی آنها. اما یک مانع بزرگ در تحصیل در یک کشور خارجی هزینه های آن می باشد که ممکن است برای افراد سنگین باشد. بدین دلیل بسیاری از افراد تصمیم به گرفتن بورسیه از دانشگاه های خارجی می کنند. این کار بهتر است با داشتن اطلاعات کافی صورت گیرد. به دلیل اهمیت این موضوع موسسه سینا بر آن شده است تا در سری مقالات خود به شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های کشورهای خارجی  را بررسی کند. در این مقاله شرایط اخذ بورسیه از دانشگاه های آلمان مورد کنکاش قرار گرفته است.

شرایط اخذ بورسیه از دانشگاه های آلمان چگونه است؟

آلمان یکی از کشورهای برتر دنیا از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و علمی است. شاید بتوان گفت که از نظر قدرت قناوری در دنیا جزو 5 کشور اول باشد. سطح زندگی  از نظر رفاه اجتماعی برای شهروندان آلمانی بسیار بالا بوده و دانشگاه های این کشور از سیستم های پیشرفته آموزشی بهره برده اند.

امکان ادامه تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه های این کشور برای دانشجویان خارجی فراهم آمده است و متقاضیان می توانند درخواست ادامه تحصیلی در مقاطع مختلف را بدهند. بسیاری از دانشگاه های این کشور برای دانشجویان مقطع دکتری امکان بورسیه را فراهم آورده اند که هزینه های تحصیلی و گاها زندگی دانشحویان را فراهم می آورد. اما گرفتن این بورسیه شرایطی دارد که  دانشجویان متقاضی با داشتن آن ها است که می توانند برای گرفتن این بورسیه اقدام کنند. شرایط اخذ بورسیه از دانشگاه های آلمان به شرح زیر است:

  1. داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس از دانشگاه های مورد تایید نظام اموزشی آلمان. این یکی از شرط های مهم اخذ بورسیه می باشد.
  2. ارائه مدرک ایلتس آکادمیک با نمره 7 به بالا. تمامی متقاضیان اخذ بورسیه باید بتوانند این مدرک را به دانشگاه مورد علاقه خود ارائه دهند.
  3. دانشجویان متقاضی باید مورد تایید و حمایت یک استاد در دانشگاه هدف قرار گیرند. به عبارت دیگر باید استاد راهنما و یا سوپروایزری از دانشگاه هدف آنها را قبول کرده و توسط وی اکسپت شوند تا شرایط اخذ بورسیه را پیدا کنند.
  4. داشتن رزومه قوی از شرایط مهم دیگری است که در تقاضاهای بورسیه دانشجویان و متقاضیان مورد توجه قرار می گیرد. افراد برای اینکه بتوانند بورسیه بگیرند باید رزومه تحصیلی قوی داشته باشند که نوشتن مقاله و چاپ مقاله های علمی در مجلات مختلف از موارد قوی تر کردن این رزومه محسوب می شود.

بورسیه تحصیلی دولتی آلمان

  1. بورسیه DAAD  :  خدمات دانشگاههای آلمانی(DAAD)  ارائه کننده کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آلمان در سطوح مختلف است.
  2. بورسیه اراسموس: بزرگترین ارائه دهنده کمک هزینه تحصیلی برای تحصیل در اتحادیه اروپا می باشد، بورسیه اراسموس توسط کمیسیون اروپا اهدا میگردد، بودجه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در اروپا را تامین می کند. این کمک های مالی هزینه های زندگی در برنامه مبادله دانشجو جهت تحصیل در اروپا را فراهم می کند.

کمک هزینه بورسیه تحصیلی غیر دولتی آلمان

  1. بنیاد توپفر آلفرد:  بورس های تحصیلی برای دانش آموزان اروپا (به استثنای آلمان)، اسرائیل و ترکیه که به دنبال تحصیل در مقاطع تکمیلی (به جز مدارک کارشناسی) در رشته های فرهنگی، علوم اجتماعی، هنر، معماری و یا کشاورزی و جنگلداری را دارند اعطا میگردد. درخواست برای بورسیه های سال 2017 باید تا زمان مشخصی از طریق اینترنت ارسال گردد.
  2. بورسیه بین المللی دوره فوق دکترا فلوشیپ انیشتین : این بورسیه توسط بنیاد اینشتین برای تحقیقات فوق دکتری در دانشگاه برلین اعطا میگردد.
  3. بورسیه تحصیلی هاینریش بل برای دانشجویان بین المللی: بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا که قصد تحصیل در آلمان در یک موسسه معتبر دارند اعطا میگردد.
  4. بورسیه کنراد آدناور از بنیاد بورسیه (KAS) : بورس های تحصیلی ماهانه کارشناسی ارشد و دکترا برای متقاضیان بین المللی زیر 30 سال که مدرک دانشگاهی خود را قبلا در کشور خود تکمیل کرده اند در دسترس می باشد. نیاز است شما شواهدی از عملکرد تحصیلی بالاتر از متوسط را داشته باشید، و به طور فعال در کارهای داوطلبانه به نفع جامعه در کشور خود درگیر شده باشید، و علاقه مند به مسائل سیاسی باشید.
  5.  بورسیه کورت هانسن برای شاخه های علوم: این کمک هزینه تحصیلی برای تحصیل در آلمان دررشته های علوم ارائه شده است، بودجه این بورسیه توسط بنیاد بایر  به دانش آموزانی که در حال آموزش برای تبدیل شدن به مربیان در زمینه علم باز هستند اعطا میگردد.
  6. فرصت های مطالعاتی بین المللی ماری کوری (IIF) برای کشورهای در حال توسعه : بورسیه پژوهشی فوق دکترا برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در آلمان را دارند اعطا میگردد. بودجه توسط کمیسیون اروپا تامین می شود.
  7. بورس تحصیلی Mawista : این بورسیه تحصیلی برای کسانی است که خارج از کشور خود برای تحصیل اقدام میکنند در حالی که از یک کودک مراقبت میکنند، از جمله کسانی که قصد تحصیل در  آلمان را دارند.
  8. بورسیه تحصیلی  Stipendium : کمک هزینه تحصیلی که بر اساس لیاقت به دانشجویان در حدود € 300 در ماه به دانشجویان بسیار با استعداد که در دانشگاه های آلمان ثبت نام کردند تعلق می گیرد. ملیت و درآمد شخصی بر روی شانس شما برای گرفتن این بورسیه تاثیری نمیگذارد.
  9. بورسیه انجمن هلمهولتز :کمک هزینه های تحصیلی سالانه برای دانشجویان دکترا و فوق دکترا از سراسر جهان را تامین میکند، به آنها این فرصت را می دهد که به انجام تحقیقات در مرکز هلمهولتز در آلمان بپردازند.
  10. هر دانشگاهی یا هر نوع بورسیه تحصیلی تا مبلغ خاصی دانشجو را یاری می رساند، بنابراین مهم است بدانید مبلغ بورسیه و فاند تحصیلی آلمان بسته به دانشگاه انتخابی شما متفاوت می باشد. با دریافت بورسیه شهریه دانشجویان بورسیه آلمان به طور کامل و یا تا حدودی چشم پوشی میگردد.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

Parwin Batory
دیدگاه من نسبت به المان این است که کشوری چون المان برای پشرفت و ترقی خوب است و محصل و متعلم میتوان خوب تحصیل کرد تا بتواند برای اینده خود شخصی موثر واقع شود
4 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام