سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شرایط جذب هیات علمی

انتشار 4 دی 1398
مطالعه 3 دقیقه

داشتن مدرک تحصیلی متناسب با یکی از مراتب علمی، آشنایی با یک زبان خارجی و شرط سنی ازجمله شرایط جهت شرکت در جذب هیات علمی است.

شرایط جذب هیات علمی

شرایط اختصاصی جذب هیات علمی

شرایط اختصاصی جذب هیات علمی بر اساس اعلام مرکز جذب وزارت علوم به قرار زیر است:

۱- مدرک تحصیلی متناسب با یکی از مراتب علمی مورد تقاضا به شرح ذیل:

الف) دارا بودن مدرک تحصیلی دکتری تخصصی و یا سطح چهار حوزوی با رساله تحقیقی برای کلیه رشته‌های دانشگاهی (بغیر از گروه پزشکی) و یا دارا بودن درجه تخصصی در گروه پزشکی برای متقاضیان ورود به خدمت در مرتبه استادیار

ب) دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا سطح سه حوزوی در رشته تخصصی مربوط برای کلیه رشته های دانشگاهی (بغیر از گروه پزشکی) و دارا بودن درجه دکتری حرفه ای (در گروه پزشکی) برای متقاضیان ورود به خدمت در مرتبه مربی

۲- آشنایی کافی با یک زبان خارجی برای متقاضیان ورود به خدمت در مرتبه مربی و تسلط کافی به یک زبان خارجی برای متقاضیان ورود به خدمت در مرتبه استادیار.

۳- در زمان ثبت نام در فراخوان اگر مدرک مورد نیاز دکتری قید شده باشد، شخص باید دارای مدرک دکتری بوده و از ثبت نام دانشجویان دکتری جلوگیری می گردد، مگر این که مدرکی رسمی از دانشگاه محل تحصیل مبنی بر دفاع از پایان نامه و فارغ التحصیل بودن ارائه نماید.

در مواردی که در فراخوان قید شده باشد، مدرک مورد نیاز کارشناسی ارشد، شخص باید دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و از ثبت نام دانشجویان کارشناسی ارشد خودداری و ممانعت می‌شود.

همچنین تعهد و اشتغال بورسیه مطابق ضوابط و مقررات خود می باشد و متعهدین بورسیه حق شرکت در فراخوان های غیر بورسیه را ندارند.

۴- رشته تخصصی و شرایط متقاضی با اعلام نیاز درج شده در سامانه جذب دانشگاه همخوانی داشته باشد.

۵- متقاضی دارای حداقل مدرک مورد نیاز در رشته مربوطه (درج شده در جدول اعلام نیاز‌ها) باشد.

برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر درخصوص شرایط، ضوابط و نحوه جذب هیات علمی می‌توانید دفترچه راهنمای شرکت در فراخوان جذب وزارت علوم را بررسی نمایید.

متقاضیان جذب می توانند از لینک ذیل دفترچه راهنما را دریافت نمایند:

 شرایط جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

شرایط شرکت در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مطابق شرایط عمومی استخدام اعضای هیأت علمی است.

همچنین دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده است که لازم است رشته تحصیلی متقاضی در دو مقطع آخر تحصیل همخوانی داشته باشد.

ضمن این که اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی (اعم از قراردادی، پیمانی یکساله، پیمانی، رسمی آزمایشی، رسمی قطعی و …) مجاز به شرکت در فراخوان جذب دانشگاه نمی‌باشند.

شرایط سنی جذب هیات علمی

شرایط سنی جذب هیات‌ علمی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد ۳۰ سال و برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی ۴۰ سال تعیین شده است.

برای متقاضیان زیرگروه پزشکی شرط سنی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و دانشجویان دوره دکتری تخصصی حداکثر ۳۵ سال و برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی حداکثر ۴۵ سال می‌باشد.

حداقل معدل برای جذب هیات علمی

حداقل معدل برای مقاطع کارشناسی ۱۴، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای ۱۶ و دکتری تخصصی ۱۷ (با اعمال ضریب تطبیق معدل) می‌باشد.

بر اساس مصوبه مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، آن دسته از متقاضیان جذب هیات علمی که به دلیل کسر معدل در مقطع کارشناسی (کمتر از ۱۴)، در جلسه هیات مرکزی مورد تأیید قرار نمی‌گیرند، در صورتی که درخواست تجدید نظر کنند، تعداد مقالات نمایه شده آنها، جبران کننده کسرمعدل در جلسه تجدیدنظر نخواهد بود و سایر توانمندی های آموزشی و پژوهشی باید بررسی شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام