سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شرایط کار ضمن تحصیل در کشور کانادا

انتشار 3 مرداد 1397
مطالعه 4 دقیقه

در این مقاله شرایط کار ضمن تحصیل در کشور کانادا را مورد بررسی قرار می دهیم .

شرایط کار ضمن تحصیل در کشور کانادا

اجازه کار در کنار تحصیل برای دانشجویان بین المللی وجود دارد و کانادا از جمله کشورهایی است که به دانشجویانی که در کشور وجود دارند اجازه کار همزمان با تحصیل میدهد. اجازه کار دانشجویی در واقعیت امر مزیتی است که برای دانشجویان مهاجر به کانادا حایز اهمیت است و دانشجویان میتوانند  علاوه بر این که تجربه کاری کسب میکنند ، بیمه کار نیز استفاده کنند.

بسیاری از دانشجویانی که در حال تحصیل در کانادا هستند همزمان با تحصیلشان برای پایین آوردن میزان هزینه های تحصیل و زندگی به اشتغال و کار ضمن تحصیل درکانادا می پردازند در امور مهاجرتی این کشور به دانشجویان همانند بسیاری از کشورهای دنیا اجازه کار ضمن تحصیل داده می شود تا هم یک در آمدی برای پوشش هزینه های زندگی و تحصیل داشته باشند و یک تجربه مفید برای آینده و به دست آوردن کار دائم بعد از تحصیل و در نهایت برای گرفتن اقامت دائم کانادا اقدام نمایند ، طبق قوانین تعریف شده دانشجو پس از ورودش به کانادا و انجام کارهای اولیه برای ثبت نام می تواند به کار مشغول شود البته نکته ای که در این میان قابل توجه هست تا قبل از شروع کورس تحصیلی این اجازه را ندارد که مشغول به کار شود ، دانشجو می تواند در هر ۲ هفته تا حداکثر ۴۰ ساعت کار کند اما میزان دقیق آن بسته به نوع کورس آن و نوع کار آن بستگی خواهد داشت اگر کورس شما به صورت حضور در کلاس باشد شما حداکثر می توانید ۴۰ ساعت در ۲ هفته کار کنید و اگر کورس به صورت غیرحضوری و یا مجازی باشد بدون محدویت زمانی می توانید مشغول به کار شوید ، همچنین باید دانست که اگر در حین تحصیل کاری که به عنوان کارآموزی و یا کار عملی مرتبط با کورس داشته باشید این کارآموزی جزء آن حق کار ۴۰ ساعته شما محاسبه نمی شود . دستمزد کار دانشجویی بطور معمول بین 16 تا 22 دلار می باشد که این حقوق بسته به نوع کار متفاوت است،

انواع کار در دوران دانشجویی در کانادا:

کار دانشجویی در محیط دانشگاه (On campus) : 

دانشجویان بین المللی که مجوز تحصیلی معتبر دارند و به صورت تمام وقت در دانشگاه های دولتی و خصوصی و یا کالج های معتبر کانادایی تحصیل می کنند نیز بدون نیاز به مجوز کار واجد شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا در داخل دانشگاه محل تحصیل خود می باشند.

 کار دانشجویی در خارج از محیط دانشگاه( Off campus):

 دارندگان مجوز تحصیلی در کانادا می توانند با کار ضمن تحصیل در خارج از محوطه دانشگاه تجربه کاری کسب کنند. از تاریخ ۱ ژوئن، ۲۰۱۴، می توانید واجد شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا خارج از محوطه دانشگاه بدون اخذ مجوز کار باشید. اگر شرایط لازم را داشته باشید، مجوز تحصیلی به شما امکان می دهد:

  • کار تا ۲۰ ساعت در هفته در طول کلاس های منظم دانشگاه
  • کار تمام وقت در طول وقفه های برنامه ریزی شده، مانند تعطیلات زمستان و تابستان و یا تعطیلات بهار.

کار اشتراکی / کارآموزی:

طرح اجازه کار اشتراکی / کارآموزی برای دانشجویان بین المللی است که اشتغال بخش اساسی دوره تحصیلی آنها در کانادا و مورد تأیید موسسه آموزشی کانادایی باشد. بخش مربوط به کار این طرح می تواند تا ۵۰ درصد از دوره تحصیلی را شامل شود.

برای واجد شرایط بودن میبایست:

  • ویزای تحصیلی معتبر داشته باشید
  • کارورزی باید جز برنامه تحصیلی شما باشد.
  • استخدام شما باید بخشی حیاتی از دوره در موسسات آموزشی معتبر در کانادا بوده و نامه تاییدیه از موسسه داشته باشید.
  • دوره کارورزی نباید بیشتر از ۵۰٪ دوره تحصیلی باشد.

کار همسر دانشجو در کانادا:

مادامی که شرایط تحصیلی متقاضی اصلی سرجای خود باشد و ویزای تحصیلی او معتبر، همسر متقاضی اصلی با داشتن ویزای کاری میتواند به طور نامحدود در کشور کانادا کار کند. در این خصوص نیازی به دریافت ویزا یا اجازه یا اعلام جداگانه نمیباشد. بدیهی است برای کار در کانادا باید SIN دریافت شود.

سین نامبر کانادا (Social Insurance Number):
یک شماره ملی ۹ رقمی منحصر بفرد می باشد که برای هر فرد تازه وارد که اقامت دائم کانادا را دریافت نموده است و یا افرادی که با Study permit (دانشجویان) و یا Work permit وارد کانادا گردیده اند صادر میشود.
این شماره در واقع کد ملی در کاناداست که علاوه بر شناسایی افراد در کانادا ، برای کلیه خدمات دولتی و معاملات کاربرد دارد. دانشجویان و همسران آنها که دارای اجازه کار (Work permit)هستند ، پس از ورود به کانادا و انجام امور اولیه همچون اجاره منزل (مشخص شدن آدرس) می توانند با پاسپورت و استادی پرمیت و یا ورک پرمیت به نزدیکترین دفتر Service Canada مراجعه نمایند و برگه حاوی سین نامبر را دریافت نمایند.

دوره های غیر مجاز برای کار در کانادا

اگر در دوره های غیراز دوره های زیر تحصیل میکنید اجازه کار همزمان با تحصیل در کانادا را با حفظ شرایط خاصی خواهید داشت. قانون کار کانادا، کارفرمایان را مجاب میکند تا از نظر دستمزد حداقل را رعایت کنند. در دوره های زیر اجازه کار حین تحصیل وجود ندارد

  • دوره های پاره وقت
  • دوره دبیرستان
  • دوره های زبان
  • دوره های پیش نیاز general interest or preparatory courses

لینک های مفید برای کار در کانادا

تمامی اطلاعات ذکر شده در این مقاله برگرفته از سایت رسمی دولت کانادا www.cic.gc.ca میباشد. شما عزیزان میتوانید به منبع اصلی انگلیسی زبان این مقاله مراجعه نمایید.در پایان بحث کار ضمن تحصیل در کانادا، برای دانشجویان بین المللی می توان به صراحت بیان نمود که فرصت های شغلی کانادا برای دانشجویان هموار و میسر خواهد بود.و کسانی که به اقامت پس از تحصیل در کانادا فکر می کنند مقالات بعدی ما را در این خصوص دنبال کنند. 

 

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام