سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شرایط کار ضمن تحصیل در لهستان

انتشار 14 شهریور 1397
مطالعه 3 دقیقه

در این مقاله شرایط کار ضمن تحصیل در لهستان را برای شما عزیزان توضیح می دهیم.

شرایط کار ضمن تحصیل در لهستان

سالیانه بسیاری از افراد مشتاق به ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان می باشند و با اخذ ویزای تحصیلی کشور لهستان از مزایا و امکانات این کشور بهره مند می شوند. هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی کمتر است اما بسیاری از افرادی که برای تحصیل در این کشور اقدام می کنند شرایط کار ضمن تحصیل در لهستان را مورد نظر قرار می دهند، چرا که با کار ضمن تحصیل در کشور لهستان امکان تامین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی را خواهند داشت. کشور لهستان اجازه کار ضمن تحصیل را به دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور اعطا نموده است و شرایطی خاصی را برای دانشجویان برخی از کشورها در نظر گرفته است که موسسه سینا در این مقاله به تشریح شرایط و نکات کار ضمن تحصیل در لهستان می پردازد.

 

شرایط کار ضمن تحصیل در لهستان 

 

کاریابی در کشور لهستان برای متقاضیان تحصیل در این کشور به کشور مبدا متقاضی وابسته است اما پروسه دشواری نبوده و دانشجویان می توانند به کار ضمن تحصیل در لهستان بپردازند. بسیاری از دانشجویان خارجی در کشور لهستان در کنار مطالعات خود به کار ضمن تحصیل به صورت پاره وقت می پردازند. برخی از این افراد مشغول به سپری نمودن دوره کارورزی یا کارآموزی می باشند که تحت نظر کارفرما مرتبط با دوره تحصیلی جهت اخذ تجربه کاری صورت می گیرد. متقاضیانی که از اتحادیه اروپا برای کار ضمن تحصیل در لهستان اقدام می کنند می توانند  بدون درخواست اجازه کار در تمام طول سال به کار پاره وقت مشغول شوند. در صورتی که متقاضیان کار ضمن تحصیل در لهستان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا باشند باید تنها در طول ماه های ژوئیه، اوت و سپتامبر برای کار درخواست نمایند و مشغول به کار گردند همچنین این افراد باید اجازه اقامت معتبر را دارا باشند. به طور کلی دانشجویان بین المللی تا هنگامی که برای تحصیل در یک موسسه آموزشی ثبت نام کرده باشند، حق کار ضمن تحصیل در لهستان را خواهند داشت، ۲۰ ساعت کار در طول تحصیل و همچنین ۳ ماه کار تمام وقت در زمان تعطیلات برای متقاضیان مجاز می باشد.

شهروندان اتحادیه اروپا و کشورهای این منطقه  نظیر کشورهای سوئیس، ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین شرایط مورد نیاز برای کار در کشور لهستان بدون نیاز به اجازه کار را دارا می باشند. شهروندان روسیه، بلاروس و اوکراین می توانند در کشور لهستان به مدت ۳ ماه (دوره های کوتاه تر از ۶ ماه) بدون نیاز به اخذ اجازه کار، به کار در این کشور مشغول شوند که کارفرما باید تأییدیه استخدام متقاضی را در مرکز کاریابی محلی ثبت نماید. شهروندان غیر اتحادیه اروپا هنگام تحصیل در کشور لهستان در ماه های ژوئیه، اوت و سپتامبر مجاز به کار ضمن تحصیل در لهستان می باشند اما برای باقی سال، برای کار ضمن تحصیل در لهستان به اجازه کار نیاز است که بر اساس قوانین کلی اتحادیه اروپا، کارفرما باید جهت استخدام نیروی کار، سه ماه در خود کشور لهستان و سه ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی نماید، در صورتی که هیچ یک از شهروندان اتحادیه اروپا تمایل به انجام آن کار را نداشته باشند و متقاضی برای دریافت کار مورد نظر یافت نشد، دانشجو می تواند به کارفرما مراجعه نموده و برای دریافت شغل مورد نظر اقدام نماید. کشور لهستان به افرادی که برای تحصیل در کالج های زبان این کشور ثبت نام نموده اند حق کار به صورت پاره وقت را اعطا نموده است.

 

انواع مجوز انجام کار در لهستان

در کشور لهستان پنج نوع مجوز انجام کار وجود دارد:

نوع A: این نوع مجوز به افرادی اعطا می شود که بر اساس قرارداد کاری یا قرارداد قانون مدنی توسط کارفرمای لهستانی و با ثبت نام رسمی در ادارات دولتی لهستان به کار مشغول شده اند. این نوع مجوز انجام کار پرطرفدارترین و محبوب ترین مجوز محسوب می گردد.

نوعB: این مجوز به افرادی اعطا می شود که به عنوان عضو هیات مدیره یا …، تنها برای مدت شش ماه در یک دوره ی دوازده ماهه مایل به انجام کار در لهستان باشند.

نوعC : این مجوز به افرادی اعطا می شود که جهت انجام کار در شعبات یک شرکت خارجی در کشور لهستان و برای مدت بیش از ۳۰ روز خواستارِ انجام کار در این کشور باشند.

نوعD:  این مجوز به افرادی اعطا می شود که در بخش های صادارتی یک شرکت خارجی مشغول به کار هستند و جهت بازاریابی یا موادری دیگر به لهستان وارد می شوند.

نوعE: چنانچه شغل فردی شامل هیچ یک از موارد فوق نگردد، این مجوز به او اعطا می گردد که البته این مجوز نادرترین نوع مجوز است.

 

 سایت های کاریابی 

  • Careerjet.pl
  • Careers In Poland
  • Infopraca.pl
  • Interia
  • Jobs.pl
  • Jobs In Krakow
  • Jobs In Warsaw
  • Kariera w Finansach
  • MonsterPolska

 

مشاغل فصلی در لهستان

در طول فصل تابستان، شما قادر به یافتن کارهای غیر رسمی در هتل ها، رستوران ها و کافه ها و همچنین در شرکت های بزرگ خواهید بود. آموزش انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی یکی از مشاغل قابل دسترس برای بومی های زبان انگلیسی در لهستان است. شما نیاز به یک مدرک لیسانس خوب و مدارک تحصیلی مناسب برای این برنامه ها دارید که معمولا یک سال طول می کشد. با انجام کارآموزی، می توانید CV خود را تقویت کنید، در حالی که تجربه کاری با ارزشی را به دست آورید. 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام