سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

شرایط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون 1399

انتشار 14 مهر 1398
مطالعه 2 دقیقه

پذیرش دانشجو در دوره بدون آزمون مقطع دکتری ، منوط به کسب حداقل 70 امتیاز از فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و مصاحبه مطابق جداول ارائه شده در این مقاله می باشد.

شرایط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون 1399

دکتری بدون آزمون (استعداد درخشان) چیست؟

عنوان دیگر دکتری بدون آزمون ، دکتری استعداد درخشان می باشد. پذیرش دکتری بدون آزمون به صورت غیرمتمرکز انجام می گیرد. به عبارت دیگر هر دانشگاه به صورت بدون کنکور به طور مستقل و جداگانه برای پذیرش دانشجویان اقدام می نماید. در طی چندین سال اخیر شاهد تغییراتی در شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون (دکتری استعداد درخشان) بوده ایم که لازم دانستیم در این مقاله شما را از این شرایط آگاه سازیم. دارا بودن معدل بالای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، دارا بودن مقاله ای مرتبط با پایان نامه و نداشتن فاصله زیاد از دوران فارغ التحصیلی مقطع کارشناسی ارشد از شرایط اصلی پذیرش دکتری بدون آزمون می باشد.

 
تصویر
 

آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون استعداد درخشان در مقطع دکتری تخصصی

 از شرایط پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری بدون آزمون این است که بیشتر از دو سال از زمان فارغ التحصیلی آن ها نگذشته باشد.

 کسب حداقل 70 امتیاز از فعالیت‌های آموزشی ، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی پیوست. (در ادامه مطلب جداول ارزشیابی را در اختیارتان قرار داده ایم).

داشتن میانگین کل 16 در دوره‌ی کارشناسی و میانگین 17 (بدون احتساب نمره‌ی پایان‌نامه) در دوره‌ی کارشناسی ارشد.

کسب حداقل نمره‌ی 50 در آزمون زبان (MSRT یا معادل آن در دیگر آزمون‌ها) پیش از آزمون جامع دکتری.

نحوه‌ی امتیازدهی به متقاضیان درجدول ارزیابی ، طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه می باشد که می بایست قبل از ثبت‌ نام داوطلبان ، از طریق فراخوان دانشگاه به اطلاع همگان برسد.

این قانون شامل دو تبصره به شرح زیر می باشد:

دانشگاه های پیام نور ، آزاد ، غیرانتفاعی و پردیس های خودگردان مشمول نکات ذکر شده برای پذیرش استعداد درخشان در مقطع دکتری نمی باشند.

تحصیل داوطلبان در دوره دکتری بدون آزمون به صورت رایگان و بدون پرداخت شهریه خواهد بود.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در مقطع دکتری به دو صورت با آزمون و بدون آزمون دانشجو می پذیرد. این پذیرش فرصت بسیار مناسبی برای دانشجویانی است که موفق به شرکت در آزمون دکتری و کسب حدنصاب نمره در آزمون دکتری نشده اند.

داشتن حـداقل میـانگین نمـرات 18 در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته. برای رشته های علوم انسانی (به استثنای رشته های حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی).داشتن حداقل میانگین نمرات 17 برای دیگر رشته ها (از جملـه رشـته هـای حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی).

دارا بودن حداقل میانگین 17 جهـت فـارغ التحصـیلان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای یا عمومی. متقاضیان دوره بدون آزمـون می بایست فاقـد دروس معادلسازی شده باشند .متقاضیان براسـاس مقررات آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته می بایست حداکثر در 6 نیمسال فارغ التحصیل شده و حداقل نمره پایان نامـه آن ها 18.50 باشد.

توجه داشته باشید که رشته فارغ التحصـیلی در مقطـع کارشناسی ارشد می بایست با رشته انتخابی در مقطع دکتری تخصصی متجانس و همنام باشد.

تهیه و ارائه نسخه از فایل مقالات و تولیدات علمـی چـاپ شـده در مجـلات ISI یـا مجلات علمی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC.

نحوه ارزشیابی داوطلبان بدون آزمون دکتری ph.D را از این قسمت دانلود نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام