سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

سنتز نانوکاتالیست با قابلیت ذخیره‌سازی اکسیژن بسیار بالا توسط محققان مجتمع آموزش عالی اسفراین

انتشار 11 اسفند 1399
مطالعه 1 دقیقه

پژوهشگران مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین موفق به سنتز نانوکاتالیست با قابلیت ذخیره‌سازی اکسیژن بسیار بالا به منظور بهبود فرآیند احتراق سوخت در موتور دیزل و کاهش گازهای آلاینده‌های خروجی از اگزوز شدند.

سنتز نانوکاتالیست با قابلیت ذخیره‌سازی اکسیژن بسیار بالا توسط محققان مجتمع آموزش عالی اسفراین

امروزه ایران و جهان با مشکلات شدید آلودگی هوا ناشی از احتراق سوخت های فسیلی روبروست. استفاده از سوخت های جایگزین چون بیودیزل که منشا کاملاً زیستی دارد، می تواند یکی از راه حل های موجود باشد که به طور گسترده در آمریکا، کشورهای اتحادیه اروپا چون آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریکای جنوبی و جنوب شرق آسیا مورد توجه است. به علاوه استفاده از نانوکاتالیست های با ظرفیت ذخیره سازی بالای اکسیژن به عنوان یک افزودنی، می تواند با آزادسازی اکسیژن به احتراق کامل سوخت در موتور و کاهش سطح آلاینده های خروجی بسیار کمک کند.
دکتر حامد نایب زاده عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی مجتمع آموزش عالی اسفراین در خصوص این موفقیت پژوهشی عنوان کرد: در راستای کمک به رفع مشکلات شدید آلودگی هوا ناشی از احتراق سوخت های فسیلی طرح پژوهشی با مشارکت اساتیدی از دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه کوینزلند و دیکین استرالیا و ماریتیم ویتنام در قالب رساله دکتری تعریف گردید که حاصل این طرح سنتز یک سری از نانوکاتالیست ها با ساختار MgxFe(3-x)O4 با قابلیت ذخیره سازی بسیار بالای اکسیژن بوده است.
وی افزود: در این پژوهش چالش های بسیاری در بهبود ساختاری و ایجاد ظرفیت ذخیره سازی اکسیژن بالا برای نانوکاتالیست وجود داشته است که با تلاش محققان نتایج بسیار مطلوبی به دست آمده است به طوری که افزودن این نانوکاتالیست به عنوان یک افزودنی بهبود دهنده احتراق به سوخت دیزل، بیودیزل و ترکیب سوخت
دیزل – بیودیزل، کاهش مناسب در میزان آلاینده های خروجی از اگزوز (مونوکسید کربن، هیدروکربن نسوخته، ناکس (NOx) و ذرات معلق) را نشان داد.
دکتر نایب زاده عنوان کرد: بخشی از نتایج حاصل از این پژوهش گسترده به صورت مقاله ای با عنوان:
Effects of enhanced fuel with Mg-doped Fe3O4 nanoparticles on combustion of a compression ignition engine: Influence of Mg cation concentration
در مجله Renewable and Sustainable Energy Reviews (IF=12.1) از انتشارات معتبر الزویر (Elsevier) به چاپ رسیده است که به منظور دسترسی به اطلاعات کامل مقاله پژوهشگران و دانشجویان می توانند با مراجعه به لینک زیر از نتایج آن استفاده کنند:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S136403212100112X

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام