سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

تفاوت چاپ مقاله علمی و کنفرانسی

انتشار 6 آبان 1397
مطالعه 3 دقیقه

هنگامی که تحقیقی انجام می دهید گزارش آن را باید به صورت مقاله ارائه دهید.دراین مسیر دو شیوه برای چاپ مقالات خود می توانید انتخاب کنید این دو شیوه چاپ مقاله در کنفرانس های علمی ومعتبر و چاپ مقاله درمجلات علمی می باشد.

تفاوت چاپ مقاله علمی و کنفرانسی

مقاله کنفرانسی چیست؟

کنفرانس علمی به گردهمایی علمی اطلاق می شود که در آن پژوهشگران و اندیشمندان در زمینه و موضوع علمی خاص دور هم جمع شده و با یکدیگر به تبادل اطلاعات می پردازند که این کار را از طریق ارائه مقاله، پوستر و یا سخنرانی انجام می دهند. به مقالاتی که در این کنفرانس های علمی چاپ می شوند، مقالات کنفرانسی می گویند که انگلیسی آن Proceedings می باشد. مقالات کنفرانسی بازه زمان مشخصی برای ارائه دارند و توسط گروهی از داوران، بررسی می شود و یا به صورت چاپی و یا به صورت الکترونیکی منتشر می شوند. 

اما چاپ مقالات در مجلات علمی و کنفرانس ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند. اولین تفاوت این دو، محدودیت داشتن از نظر بازه زمانی برای ارائه مقالات کنفرانسی است. زمان مشخصی برای ارسال مقالات خود به کنفرانس ها فرصت دارید و بعد از گذشت زمان مورد نظر مقالات شما پذیرفته نخواهند شد ولی در مجلات شما محدودیت زمانی برای ارسال مقاله خود ندارید.

داوری مقالات در کنفرانس ها خیلی آسان تر از داوری مقالات در ژورنال ها و مجلات است و تقریبا تمامی آثار ارسال شده به کنفرانس ها پذیرفته می شوند. تفاوت دیگر تفاوت در اعتبار علمی مقالات است. متاسفانه در کشور ما مقالات کنفرانسی بسیار پایین تر از مقالاتی است که در ژورنال های معتبر چاپ می شوند.

کنفرانس ها هزینه ای را برای چاپ و ارائه مقاله از فرد می گیرند ولی این هزینه نسبت به ژورنال هایی که هزینه دریافت می کنند بسیار پایین تر و کمتر است. طول  و مدت زمان داوری برای مقالات کنفرانسی نسبت به داوری مقالات در مجلات پایین تر بوده و سریعتر انجام می گیرد. علاوه بر این در بعضی موارد ایراداتی در مقالات ژورنالی گرفته می شود که باید تصحیح شود و دوباره فرستاده شود که این مورد در مقالات کنفرانسی وجود ندارد.

در نهایت حجم کلماتی که در مقالات ارائه می شود در کنفرانس ها محدودیت دارد ولی در اکثر ژورنال ها، مقالات محدودیتی از نظر حجم ندارند.

خدمات چاپ مقاله در کنفرانس ها

پژوهشگرانی که علاقه مند به ارائه مقالات خود در کنفرانسهای معتبر علمی پژوهشی داخل کشور می باشند، می توانند به روش زیر اقدام فرمایند:

  • اول باید از طریق تقویم کنفرانس های کشور و یا بانک اطلاعاتی گردهمایی های ایران کنفرانسی که در ارتباط با رشته مورد نظرتان هستن را جستجو کنید و از این طریق تاریخ پذیرش مقالات را پیدا کنید تا در تاریخ گفته شده مقاله را برای کارشناسان کنفرانس ارسال کنید.اگر در اطلاعات ثبت شده برای کنفرانس تاریخ پذیرش مقاله گذشته باشد.برای اطمینان وبسایت کنفرانس را مجددا کنترل فرمایید و یا در صورت لزوم به صورت تلفنی از دبیرخانه در زمینه پذیرش مقالات سوال کنید.
  • مرحله دوم ارسال مقاله به کارشناس کنفرانس است بر اساس سیاست پذیرش مقاله هر کنفرانس باید خلاصه و یا چکیده مقاله را برای سردبیر ارسال کنید در مواردی هم باید کل مقاله را ارسال کرد اول باید دستورالعمل کنفرانس را مطالعه کرد و سپس طبق اصول گفته شده رفتار کرد.
  • مرحله سوم این است که باید فرمت مقاله ای که توسط دبیرخانه معرفی شده است را مطالعه نمایید و مقاله را به فرمت خواسته شده تبدیل نمایید. توجه داشته باشید اگر فرمت مقاله همخوانی نداشته باشد میتواند دلیل عمده برای رد مقاله باشد لذا باید استاندارد های خواسته شده را رعایت کنیم.
  • پس از داوری اولیه، نوع پذیرش مقاله شما (قطعی یا مشروط) به شما اعلام می شود که در حالت پذیرش مشروط، پذیرش مقاله شما منوط به اعمال اصلاحات ذکر شده توسط هیات داوران کنفرانس می باشد و در غیر این صورت مقاله شما پذیرفته نخواهد شد که این اصلاحات معمولا ویرایشی و مربوط به فرمت مقاله می باشند.

موسسه سینا با داشتن کادری مجرب و خبره با سابقه کار طولانی در این زمینه در تمامی مراحل به صورت آنلاین همراه و پشتیبان شماست و به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به شما دوستدارن علم و ادب می باشد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام