سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

تقویت امتیازهای پژوهشی برای مصاحبه دکتری

انتشار 17 شهریور 1399
مطالعه 6 دقیقه

از مولفه های بسیار مهم در آزمون دکتری داشتن امتیازات پژوهشی و رزومه قوی می‌باشد و همه دانشجویان باید قبل از روز مصاحبه رزومه خود را تقویت کنند که بتوانند امتیازات لازم را در آزمون کسب کنند.

تقویت امتیازهای پژوهشی برای مصاحبه دکتری

آیین نامه مصاحبه دانشجویان در آزمون دکتری

آزمون دکتری یکی از حساسترین مراحل تحصیلی دانشجویان می باشد که پذیرش در آزمون دکتری و تحصیل در این دوره علاوه بر آزمون کتبی نیاز به یک جلسه مصاحبه دارد که در این جلسه داوران باید طبق آیین نامه مشخص شده از طرف وزارت علوم و دانشگاه مربوطه دانشجو را مورد ارزیابی قرار دهند. در سالهای اخیر امتیاز بندی مصاحبه آزمون دکتری دستخوش تغییرات بسیاری بوده است و هر سال امتیاز دهی تفاوت های جزئی دارد که ما در این بخش با بررسی شیوه امتیاز دهی مقالات سالهای اخیر جدول رده بندی امتیازات را برای شما فراهم کرده ایم که با مطالعه این جدول بتوانید امتیازاتی که برای تقویت رزومه احتیاج دارید را فراهیم کنید. این نکته را مد نظر قرار دهید که هر چقدر دانش علمی بیشتری داشته باشید و عملکرد خوبی در آزمون کتبی داشته باشید فقط 50% از امتیاز را کسب خواهید کرد و مابقی امتیازات کاملا وابسته به رزومه شما خواهد بود.

بر اساس آیین نامه پذیرش دوره دکتری، امتیاز سوابق پژوهشی۴۰درصد، سوابق آموزشی ۳۰ درصد و ۳۰ درصد نیز به ارزیابی های جلسه مصاحبه دکتری اختصاص داده شده است. سوابق علمی و پژوهشی شامل تمامی تحقیقات علمی پژوهشی دانشجو است که آنها را بصورت مقاله در مجلات معتبر isi، Elsevier، pubmed، isc، scopus و ... چاپ نموده و یا با تالیف کتاب و چاپ کتاب، ترجمه کتاب و چاپ آن، اختراع و ابداع، اکتشافات و کارهای تحقیقاتی و .... پرداخته، از سوابق پژوهشی محسوب می شود.

نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی در مصاحبه دکتری

(حداکثر ۴۰ امتیاز)

ردیف

نوع فعالیت

حداکثر امتیاز

نحوه ارزیابی

۱

۱-۱ مقالات علمی – پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی

۲-۱ گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران

۳-۱ برگزیدگان در جشنواره علمی معتبر

۲۲ امتیاز

– هر مقاله تا ۷ امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء

– گواهی ثبت اختراع بین المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز

– برگزیدگی داخلی تا ۳ و خارجی تا ۷ امتیاز

۲

مقالات علمی – ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی

۶ امتیاز

هر مقاله تا ۲ امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء

۳

مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی یا خارجی)

۴ امتیاز

خارجی تا ۲ و داخلی ۱ امتیاز

۴

تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی

۴ امتیاز

۵

کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد

۴ امتیاز

عالی تا ۴ و بسیار خوب تا ۲ امتیاز

جمع

۴۰ امتیاز

نحوه محاسبه امتیازات آموزشی در مصاحبه آزمون دکتری
(حداکثر ۳۰ امتیاز)

ردیف

نوع فعالیت

حداکثر امتیاز

نحوه ارزیابی

۶

معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی

تا ۶ امتیاز

طبق نظر کمیته مصاحبه کننده

۷

معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته

تا ۵ امتیاز

طبق نظر کمیته مصاحبه کننده

۸

طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی

۳ امتیاز

طبق نظر کمیته مصاحبه کننده

۹

طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته

۳ امتیاز

طبق نظر کمیته مصاحبه کننده

۱۰

برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی

۵ امتیاز

رتبه ۱ تا ۳، ۵ امتیاز. رتبه ۴ تا ۶، ۴ امتیاز، رتبه ۷ تا ۹، ۳ امتیاز، رتبه ۱۰ تا ۱۲، ۲ امتیاز، رتبه ۱۳ تا ۱۵، ۱ امتیاز

۱۱

مدرک زبان معتبر

۸ امتیاز

طبق جدول مرتبط با زبان

جمع

۳۰ امتیاز

همترازی نمرات آزمون های ملی و بین المللی زبان انگلیسی

MSRT

IELTS Equivalent

TOEFL IBT

TOEFL Computer

TOEFL Paper + TOLIMO

حداکثر امتیاز

۹۵-۱۰۰

۵/۷-۹

۱۱۳-۱۲۰

۲۶۳-۳۰۰

۶۲۵-۶۸۰

۸

۹۰

۷

۱۰۰

۲۵۰

۶۰۰

۸۵

۵/۶

۹۰-۹۱

۲۳۲

۵۷۵

۷

۸۰

۶

۷۹-۸۰

۲۱۳

۵۵۰

۶

۷۵

۵/۵

۶۹-۷۰

۱۹۶

۵۲۵

۵

۷۰

۵

۵۶-۶۰

۱۷۳

۵۰۰

۴

۶۵

۴/۵

۴۹-۵۰

۱۵۲

۴۷۵

۳

۵۵

۴

۳۹-۴۰

۱۳۳

۴۵۰

۲

۴۵

۳/۵

۲۹-۳۰

۱۱۳

۴۲۵

۱

جداول فوق امتیازات پژوهشی را به تفکیک و جز به جز برای شما معرفی می کند که دانشجو باید برحسب مهارت خود اقدام به انجام یکی از فعالیت های تحقیقی کند. رزومه دکتری باید تشکیل شده از بخش های زیر باشد:

اطلاعات شخصی

مشخصات فردی همچون اطلاعات هویتی، محل زندگی، اطلاعات تماس، پست الکترونیکی و …

اطلاعات تحصیلی

در این بخش باید کلیه مدارک تحصیلی خود را از آخرین مدرک تا به اولین مدرک ارائه نمایید. کلیه سوابق تحصیلی و آموزشی خود را به همراه معدل هر دوره بیان نمایید.

اطلاعات پژوهشی

این بخش در خصوص سوابق و دستاوردهای پژوهشی و علمی است که در خصوص رزومه دکتری بسیار حائز اهمیت است. می توان گفت که 40 امتیاز مربوط به جلسه مصاحبه دکتری از این بخش کسب می شود. در این قسمت باید کلیه مقالات علمی که به چاپ رسانده اید، موضوع پایان نامه و نمره کسب کرده آن و در صورتی که کتابی ترجمه و یا نوشته اید که به چاپ رسیده است را بیان نمایید. تمامی مدارک مربوط به این ادعا ها باید ارائه شود.

تصویر

سوابق شغلی

سوابق حرفه ای و شغلی خود را در این بخش باید با تاریخ شروع و پایان آن بنویسید ولی توجه داشته باشید که سوابق شغلی در رزومه های تحصیلی بخصوص دکتری زیاد اهمیت ندارد مگر اینکه مربوط به تدریس در دانشگاهها در رشته مرتبط با رشته مورد نظر جهت تحصیل در مقطع دکتری باشد.

علایق و برنامه ها آینده

علایقی که درخصوص فعالیت های مربوط به رشته درخواستی است را باید بیان نمایید. و همچنین اگر برنامه ای در خصوص پژوهش و کسب مدارک و رتبه های علمی دارید که مربوط به مدرک تحصیلی و رشته درخواستی است ارائه نمایید.

مهارتها

اگر در زمینه زبان های خارجی مهارت خاصی دارید و می توانید مدارک مستند ارائه نمایید. در این بخش حتما یادداشت نمایید. علاوه بر این اگر به نرم افزارهای کامپیوتری مرتبط و غیر مرتبط با رشته مورد نظر تسلط دارید حتما ذکر نمایید. هرچند مشخص است که تسلط بر نرم افزارهای مرتبط امتیاز بیشتری دارد.

معرف

در رزومه دکتری بسیار قابل توجه است که از اساتیدی که عضو هیئت علمی هستند و یا دارای رتبه علمی بالایی هستند نامه معرفی و یا توصیه نامه دریافت نمایید و در روز مصاحبه همراه خود داشته باشید .

ارجاعات و مستندات

در این بخش باید مدارکی دال بر تمامی ادعاهای تحصیلی، پژوهشی، شغلی و مهارتی را ارائه نمایید. معمولا تمامی مدارک و گواهی ها را در این قسمت بصورت آلبوم شده و مجزا شده جهت مطالعه در اختیار داوران قرار می دهند .

اگر زمانتان برای شرکت در مصاحبه دکتری محدود است و هنوز شروع به نگارش مقاله نکرده اید در اسرع وقت با کارشناسان موسسه سینا تماس حاصل فرمایید تا در سریع ترین زمان پایان نامه شما را تبدیل به مقاله کنند و برای مقاله استخراج شده از مجلات دلخواه شما پذیرش بگیرند این موسسه با توجه به سابقه طولانی که در زمینه پذیرش و چاپ مقاله دارد در سریع ترین زمان ممکن برای مقاله شما پذیرش خواهند گرفت و شما می توانید از امتیاز آن بهره بگیرید. همچنین برای ترجمه کتب جدید النشر و چاپ کتاب در زمینه های علمی مورد نظر خودتان نیز می توانید از خدمات تضمینی این موسسه کمک بگیرید. کلیه خدمات ارائه شده در این موسسه به صورت کاملا تضمینی و با هزینه بسیار پایین می باشد و دانشجویان به سادگی می توانند از خدمات این مجموعه به صورت فوری و تضمینی استفاده کنند. موسسه ی تحقیقاتی سینا جهت مشاوره و راهنمایی برای دانشجویان گرانقدر آماده ی ارائه ی خدمات برای هر کدام از موارد یاد شده درجدول جهت موفقیت و افزایش احتمال پذیرش در مصاحبه ی دکتری می باشد. امیدواریم ارائه مشاوره به کاربران عزیز بتواند راهگشای داوطلبان مصاحبه دکتری باشد.لطفا جهت دریافت اطلاعات با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام