سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

تهیه پرسشنامه رشته روانشناسی

انتشار 10 دی 1397
مطالعه 5 دقیقه

برای تهیه مقاله و پایاننامه برای تمامی رشته ها ممکن است برای تکمیل بخش های ناقص از پرسشنامه ها استفاده کینم در این بخش نمونه پرسشنامه های مربوط به رشته روانشناسی را برای شما جمع آوری کرده ایم.

تهیه پرسشنامه رشته روانشناسی

یکی از رشته های پر طرفدار امروزی در بین داوطلبان رشته روانشناسی میباشد که چندین شاخه و گرایش در تمام دوره های کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری دارد. برای تهیه پروپزال و پایاننامه میتوانید در صورت نیاز به پرسشنامه پرسشنامه تهیه کنید و از اطلاعاتی که در پرسشنامه کسب میکنید استفاده کنید اما تهیه پرسشنامه سوال بسیار مطرح در بین محققین محسوب میشود که گاها نمیدانند پرسشنامه را چگونه باید تنظیم کنند و دربین یک قشر خاص پخش کنند.

در این بخش چند نمونه پرسشنامه برای شما آماده کرده ایم که میتوانید با مطالعه این پرسشنامه ها یک پرسشنامه برای تکمیل مقاله و تحقیق خود ایجاد کنید.

تصویر

 

پرسشنامه سنجش نگرانی

چکیده:

هدف پژوهش حاضر بررسی شیوه حل مساله در افراد افسرده و مقایسه آن با افراد عادی و نیز بررسی نقش متغیرهای نگرانی، عزت نفس، توان تصمیم گیری و کانون کنترل در ارتباط بین شیوه حل مساله و افسردگی بوده است. در این مطالعه تعداد ۸۸ نفر ( ۲۱ مرد و ۶۷ زن ) مورد ارزیابی قرار گرفتند. آزمودنیها شامل دو گروه بیماران افسرده ( ۴۵ نفر) و افراد عادی ( ۴۳ نفر) بودند. وسایل سنجش مورد استفاده در این تحقیق آزمون افسردگی بک، مقیاس خودسنجی افسردگی، PSWQ (برای سنجش نگرانی)، مقیاس کانون کنترل درونی- بیرونی راتر، مقیاس توان تصمیم گیری و مقیاس عزت نفس بوده است. جهت بررسی وتحلیل داده ها از روش تحلیل واریانس، تحلیل کواریانس، ضریب همبستگی پیرسون، همبستگی سهمی، تحلیل رگرسیون چند متغیره و ضریب آلفای کرنباخ استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل یافته ها نشان داد که بین افراد افسرده و عادی تفاوتهای معناداری در شیوه حل مساله وجود دارد و افراد افسرده در موقعیت های مساله زا بیشتر از شیوه های ناکارآمد حل مساله استفاده می کند. شیوه حل مساله در افراد افسرده با نگرانی و عزت نفس آنها ارتباط دارد و افراد افسرده نسبت به افراد عادی به طور معناداری نگرانی بیشتری تجربه می کند و عزت نفس پایین تری دارند. از دیگر یافته های پژوهش حاضر این است که توان تصمیم گیری افراد افسرده به طور معناداری کمتر از افراد عادی است و اینکه شیوه حل مساله افراد با کانون کنترل آنها رابطه دارد و افراد افسرده نسبت به گروه عادی در جهت یابی نسبت به مشکلات بیشتر ( بیرونی) هستند. همچنین مشخص شد که از بین عوامل شناختی- رفتاری دخیل در افسردگی از جمله: شیوه حل مساله، نگرانی، عزت نفس، توان تصمیم گیری و کانون کنترل، شیوه حل مساله از مهمترین عوامل پیش بین افسردگی است. چنانکه رگرسیون چند متغیره و سلسله مراتبی نشان می دهد شیوه حل مساله به تنهای ۶۸/۰ واریانس افسردگی را پیش بینی می نماید. چگونگی استفاده از یافته های حاضر در درمان و مداخلات درمانی مربوط به افسردگی بطور کامل در فصول مربوطه مورد بحث قرار گرفته است.

دانلود فایل نمونه پرسشنامه رشته روانشناسی با عنوان سنجش نگرانی

پرسشنامه تست خودشناسی 

در این پرسشنامه ۴۰ سوال مطرح می شود که اکثر مردم در زندگی خود با آنها روبرو می شوند.

دریافت فایل نمونه پرسشنامه رشته روانشناسی تست خود شناسی

پرسشنامه تفاوتهای شخصیتی دانش آموزان معلول جسمی و عادی

این پرسشنامه شامل ۱۸۷ سوال می باشد و با هدف بررسی و مقایسه تفاوتهای شخصیتی دانش آموزان معلول جسمی و دانش آموزان عادی طراحی شده است.

 

دریافت فایل نمونه پرسشنامه رشته روانشناسی با عنوان تفاوتهای شخصیتی دانش آموزان معلول جسمی و عادی

تصویر

 

پرسشنامه بررسی خودکشی در دانش آموزان

چکیده:

موضوع تحقیق این رساله، بررسی خودکشی در دانش آموزان با توجه به ساختار منشی آنها، می باشد، سئوالات بنیادین این تحقیق چنین بود که: چگونه است که از میان دانش آموزان، فقط عده ای خاص اقدام به خودکشی می کند؟ آیا این عده ساخت منشی خاصی دارند؟ این ساختار منشی چیست؟ آیا خصیصه های مشترکی در میان این دانش آموزان می توان یافت؟ از آنجایی که مقطع دانش آموزی مورد نظر ما بود لذا طیف سنی پیوستاری از ۷ تا ۱۹ سال را در بر گرفت، به عبارت دیگر هم کودکان و هم جوانان مورد تحقیق ما بودند گرچه تحقیقات چه در داخل و چه در خارج حاکی از آن است خودکشی در زیر ۱۴ سال بندرت صورت می گیرد ولی در دامنه ۱۴ تا ۱۹ سال از میزان بالایی برخوردار است و همچنان رو به افزایش است. در بخش نظری روند کار از اعم به اخص بود ، یعنی ابتدا خودکشی را در مفهموم کلی ان مورد بررسی قرار داده و سپس به بررسی آن در مورد کودکان و نوجوانان پرداختیم و در این گام سایکودینامی خودکشی، اشتغالات مرگ، مولفه های درون روانی و پویا بررسی وتکنیک های ارتباط و روش های مصاحبه و مداخله مورد بحث قرار گرفت. روشی که این تحقیق بر آن متکی است، مطالعه موردی است و داده های تحقیق از مسیر مشاهده، مصاحبه، آزمون توصیف خود و آزمونهای برونفکنی شخصیت از جمله آزمون خود پنداری ، و بالاخره منش شناسی ، تامین گردید. نتایج آزمون خویشتن پنداری نشان از وجود تعارض و ناهماهنگی در زمینه ها، موقعیتها و ابعاد مختلف دارد و حاکی از وجود تعارض در کل سیستم خانواده است، از طرفی، کمبود محبت ، فقر مادی و فرهنگی وجود تنبیهات شدید و اهانت ها از مسائل مهم مشاهده شده در این خانواده ها به شمار می رود.

در نهایت آنچه را که ما براساس ابزارهای تحقیق خود دریافتیم این است که : دانش آموزانی که اقدام به خودکشی می کند دارای ساخت های منشی: آرزوپرور= ( زودانگیخت، ناکارآور، دیرآهنگ ) و جوشی = ( زودانگیخت، ناکارآور، دیرآهنگ) می باشند، در واقع آنچه که در میان این دو ساخت مشترک است عوامل انگیختگی و کارآی ( زود انگیختگی و ناکارآوری ) است ولی آهنگ رفتار است که متفاوت می شود ( در یکی دیرآهنگی و در دیگری زود آهنگی) تفاوت در این عامل ، ساخت این دو منش را از هم متمایز می سازد. و از آنجای که معتقدیم که صفات منش از ثبات نسبی برخوردارند و در طول رشد و در تعامل با محیط ممکن است در نوع واکنش تغییراتی ایجاد گردد ، ولی ماهیتا تغیری نمی کند، لذا می توان نتیجه گرفت که در صورت همراهی عوامل زمینه ساز ( خانواده و محیط خانوادگی ) و دسترسی به عوامل خطر ساز (دارو، مواد سمی و…) در غیاب عوامل حمایت کننده احتمال وقوع خودکشی در دانش آموزان با این ساخت های منشی، می تواند قابل پیش بینی باشد.

 

دریافت فایل پرسشنامه رشته روانشناسی باعنوان بررسی خودکشی در دانش آموزان

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام