سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

تفاوت مقاله isi با مقالات علمی دیگر

انتشار 7 آبان 1397
مطالعه 2 دقیقه

ISI یکی از انواع مجلات علمی نمایه شده در سایت تامسون رویترز می باشد که به مقالات چاپ شده در این مجلات اصطلاحا مقاله isi گفته می شود.

تفاوت مقاله isi با مقالات علمی دیگر

مقاله علمی حاصل تحقیق و پژوهش در زمینه یک موضوع جدید می باشد که هدف آن ارائه نتایج و یافته ها برای استفاده محققین و پژوهشگران می باشد. به عبارتی مقاله علمی به مانند یک رابط علمی میان محققین در نقاط مختلف جهان است تا بتوانند از یافته های دیگران در مسیر تحقیقاتی خود استفاده نمایند.

مقاله ISI چیست؟

ISI نام موسسه و سازمانی است برای اعتبار سنجی مقالات علمی می باشد. این مجموعه به صورت تخصصی بر روی موضوعات مختلف کار می کند. در واقع آی اس ای معیاری برای بررسی اعتبار یک مقاله علمی است. همان گونه که وزن را با کیلوگرم اندازه گیری می کنند و کیلوگرم یک واحد سنجش برای وزن می باشد، مقالات هم واحد های اندازه گیری و اعتبار سنجی برای خودشان دارند که آی اس آی یکی از معیار سنجش مقاله در سطح جهانی می باشد.
چند موسسه در کل دنیا به نمایه سازی مقاله های علمی مشغول می باشند ، این موسسه ها و مجموعه ها با تعیین استاندارد های متنوع و مناسب و دنبال کردن این استاندارد ها در مجلات منتشر کننده مقالات علمی، به گونه ای وسیله سنجش فعالیت های علمی در بخش های مختلف علمی یا جغرافیایی را فراهم نموده اند و با فعالیت دائم خود موج افزایش فعالیت های علمی گشته اند. از مجموعه ها و موسساتی که به طور کلی از اعتبار و شهرت زیادی برخوردارند می توان به ISI اشاره کرد که مخفف حروف آغازین نام این موسسه یعنی Institute for Scientific Information می باشد. بانک اطلاعاتی ISI موسسه ای برای فهرست کردن و پوشش دادن جامع مهمترین مجلات علمی منتشره در دنیا برای تبادل اطلاعات بین پژوهشگران است.
هر مجله علمی قبل از اینکه انتخاب شود و فهرست ISI  قرار بگیرد باید یک سری مراحل ارزیابی را پشت سر بگذارد که ازجمله عوامل مورد ارزیابی و سنجش: رعایت استانداردهای بانک اطلاعاتی ISI ، کمیته علمی منتخب، تنوع بین المللی مقالات چاپ شده در آن، نشر به موقع مجله و جایگاه نشر آن است.
از معیار های میزان تولید علم و محتوا در هر کشوری، نگارش مقالات علمی است، این مقالات هر چه در نشریه های علمی معتبر و قوی چاپ گردند و هر اندازه کیفیت این مقاله ها افزایش یابد، می توان به آینده علمی آن کشور خوش بین تر بود. در کشور ما ایران ، تولید محتوا و علم با مقیاس ISI در سطح جهانی قابل توجه است، که با به وجود آمدن مراکز تولید و چاپ مقاله ISI و مراکز مرتبط با این حوزه که کار های نگارش مقاله ISI را انجام می دهند، کیفیت مقاله های علمی کشور رو به پیشرفت است و کمک خیلی خوبی برای فعالات در این حوزه محسوب می شود.

تفاوت مقاله isi با مقالات علمی دیگر 

  1. اعتبار
  2. نوع داوری
  3. هزینه چاپ
  4. امتیاز پژوهشی

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله ISI در موسسه سینا :

  • گام اول: ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل  pub.sina@gmail.com 
  • گام دوم: بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان
  •  گام سوم: معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما
  •  گام چهارم: تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما
  • گام پنجم: ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری
  • گام ششم: پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسبت به ایمیل نویسندگان مقاله)
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام