سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

طریقه ی چاپ کتاب

انتشار 23 اردیبهشت 1398
مطالعه 10 دقیقه

چاپ کتاب یک روند طولانی دارد که بیش از نصف مراحل چاپ یک کتاب طی مراحل اداری میباشد که بسیار طولانی و زمان بر میباشد در صورتی که بخواهید از امتیازات چاپ کتاب استفاده کنید میتوانید از کارشناسان سینا ترجمه کمک بگیرید در سینا ترجمه مراحل چاپ کتاب تا حد امکان بسیار کوتاه و بهینه میباشد.

طریقه ی چاپ کتاب

چاپ کتاب یکی از سخت ترین اقداماتی میباشد که هم مراحل آن بسیار طولانی است و هم ممکن است هزینه زیادی داشته باشد اما امتیاز آن برای بسیاری از موارد نیاز است. در صورتی که مطالبی نوشته اید که احساس میکنید برای چاپ شدن به شکل یک کتاب کاملا مناسب میباشد و یا اینکه پایان نامه ای دارید که می خواهید به کتاب تبدیل نمایید فرصت را از دست ندهید و همین امروز سری به موسسه سینا ترجمه بزنید البته خوشبختانه ارائه همه خدمات این موسسه به صورت کاملا آنلاین میباشد و نیازی به مراجعه حضوری ندارید بنابراین شما هر چه زود تر می توانید سفارش خود را ثبت کرده و در بازه زمانی کوتاه کتاب چاپ شده خود را درب منزل دریافت نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا طریق چاپ کتاب را برای شما بازگو نماییم.

ضرورت چاپ کتاب

ضرورت چاپ کتاب چیست؟

افرادی که می خواهند راه کسب علم و دانش را ادامه دهند و فرصت های شغلی جدید داشته باشند یا کسب و کار فعلی خود را گسترش دهند، باید رزومه تحقیقاتی خود را تا حد امکان قوی و پر بار کنند. یکی از بهترین راه هایی که باعث تقویت رزومه می شود چاپ کتاب است. چاپ یک کتاب می تواند برای نویسنده فواید مالی و غیر مالی بسیاری داشته باشد، که شاید در نگاه اول مشخص نباشد. باید بدانیم نگارش یک کتاب به نویسنده این امکان را می دهد عقاید و آرمان ها و رویاهای شخصی را با تخصص خود در هم آمیخته و خود را به عنوان متخصص در زمینه های مطالعاتی، در بین دوستان و همکاران، شناخته سازد. در کل چاپ کتاب به نویسنده اجازه می دهد علم و تجربه و آموخته های خود را به نمایش بگذارد.

فواید چاپ کتاب چیست؟

همانطور که می دانید یکی از اقدامات فرهنگی، چاپ کتاب است. چاپ کتاب میتواند علوم و ارتباطات را گسترش دهد و مفاهیم را بهترین شکل منتقل نماید و فواید زیادی برای نویسنده آن داشته باشد که در زیر به یک سری از فواید اشاره شده است:

کسب کردن امتیاز و تقویت رزومه برای دانشجویان و اساتید

هزینه ی بسیار پایین برای ارتقا رزومه

دریافت امتیازات در آزمون های استخدامی و مصاحبه ی دکتری

اخذ امتیازات لازم در مصاحبه ی دکتری

اسم در لیست نویسندگان در کتابخانه ملی به ثبت می‌رسد

به راحتی می توانید بن کتاب دریافت کنید

برای ورود به بنیاد نخبگان بسیار مفید است

فواید چاپ کتاب

طریقه چاپ کتاب

شما به سه طریق می توانید کتاب چاپ شده داشته باشید با ما همراه باشید تا علائه بر معرفی این سه روش در مورد هر کدام توضیحات لازم داده شود.

تالیف

تالیف کتاب و چاپ آن

شما می توانید یک موضوعی را انتخاب کرده و کتابی نگارش نمایید و سپس بعد اماده شدن فایل کتاب اقدام به چاپ کتاب نگارش شده خود نمایید.

تبدیل فرمت پایان نامه به فرمت کتاب و چاپ آن

تبدیل پایان نامه ارشد و دکترا به کتاب یکی از کارهای بسیار حرفه‌ای، علمی و تخصصی است. بسیاری از پایان‌نامه‌هایی که توسط دانشجویان در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا نگارش شده است به دلیل دسترسی بسیار سخت جامعه علمی به آن‌ها متأسفانه کاربردی پیدا نمی‌کنند و اغلب در کتابخانه‌های دانشگاه‌ها بدون استفاده باقی ‍‌می‌مانند. تألیف کتاب مرتبط با رشته تحصیلی و چاپ آن بعد از مقاله از امتیاز بالایی برخوردار است. برخلاف تصور بسیاری از دانش‌پژوهان، تبدیل پایان نامه به کتاب مراحل کاملاً ساده‌ای دارد و شما می‌توانید با اعمال تغییرات اندک در پایان­ نامه خود، آن را تبدیل به یک کتاب کرده و چاپ کنید در این صورت دید داوران را نسبت به خود بهتر می‌کنید زیرا یقیناً پایان نامه‌هایی قابل چاپ می‌باشند که استانداردهای لازم برای چاپ کتاب را داشته باشند. تبدیل پایان­ نامه به کتاب علاوه بر اینکه می‌تواند به بالا بردن سطح علمی و ذخایر تحقیقاتی کشور کمک کند بلکه امتیاز ویژه‌ای نیز در رزومه‌ی محقق محسوب می‌شود.

تبدیل پایان نامه به کتاب

ترجمه کتاب

ترجمه کتاب جدید خارجی و چاپ آن

ترجمه کتاب در حوزه‌های علمی مختلف بسیار حائز اهمیت می‌باشد برای این که مخاطبان و دانشمندان فارسی زبان بتوانند از آخرین دستاوردهای حوزه‌ی علمی در تخصص خود بهره‌مند شوند و با علم گسترده جهان ارتباط برقرار کنند، باید از ترجمه‌ی تخصصی و مناسب کتاب‌های دیگر جوامع باید استفاده نمایند. ترجمه کتاب‌های عمومی و تخصصی جدیدالنشر به امتیازات پژوهشی کمک بزرگی می‌کند. اما تنها شرطی که وجود دارد این است که کتاب‌ها باید کاملاً جدید و به روز باشند و برای اولین بار ترجمه شده باشند. ترجمه کتاب جدیدالنشر خارجی مرتبط با رشته تحصیلی شما امتیازی برابر با تألیف کتاب دارد. از این رو می‌توانید بدون هرگونه دغدغه درخواست خود را برای کارشناسان سینا ترجمه ارسال نمایید تا کتابی در حوزه تحصیلی شما معرفی کرده و اقدامات لازم جهت ترجمه و چاپ را انجام شود.

مراحل چاپ کتاب

بسیاری از افراد علاقه دارند نامی از خود بر روی یک کتاب داشته باشند. گاهی اوقات این کتاب می‌تواند محتوای بسیار ارزشمندی داشته باشد و توسط مردم یا اگر کتابی علمی باشد توسط اهالی علم و دانشگاهیان مورد استقبال قرار گیرد. گاهی اوقات نیز هدف نویسنده یا مترجم از چاپ کتاب عرضه آن به تعداد محدود و برای یک جامعه هدف خاص است. در هر دو صورت، کتاب برای اینکه به صورت قانونی چاپ شود یک سری مراحل که در زیر به این مراحل اشاره شده است را طی نماید:

آماده کردن فایل کتاب

اولین مرحله آماده سازی محتوای کتاب است که توسط شما (نویسنده) انجام می شود. حال این محتوا می تواند برگرفته از تالیف کتاب نگارش شده توسط نویسنده باشد، تبدیل پایان نامه به کتاب و یا ترجمه کتاب جدید النشر باشد. هیچ فرقی ندارد باید در قالب ورد جهت چاپ آماده سازی شود و باقی مراحل را طی نمایید.

آماده کردن کتاب

دریافت شابک

دریافت شابک (ISBN)

شابک مخفف عبارت شماره استاندارد بین المللی کتاب یا به انگلیسی International Standard Book Number است. شابک یک کد 10 الی 13 رقمی است که به هرکتاب منسوب می‌شود. باید توجه نمود که با تجدید چاپ یک کتاب شابک آن تغییر نمی‌کند. همچنین از سال 2007 به بعد شابک از 10 رقم به 13 رقم افزایش یافت تا بتوان کتاب‌های بیشتری را چاپ کرد. در ایران دریافت شابک از خانه کتاب انجام می‌گیرد. به این صورت که ناشر شابک‌هایی که از خانه کتاب دریافت کرده است را به یک کتاب نسبت می‌دهد و سپس فرم مربوطه را پر کرده و به خانه کتاب ارسال می‌کند.

طراحی کردن جلد کتاب

طراحی جلد از مهم ترین بخش های چاپ کتاب می باشد. طرح جلد کتاب باید به گونه ای باشد که در نگاه اول مخاطب را جذب خود کند. در حقیقت اولین چیزی که خریدار را به خرید و خواندن یک کتاب وادار می کند، طراحی جلد حرفه ای آن است.در واقع به طور کلی جلد کتاب از سه قسمت روی جلد، پشت جلد و قسمت عطف کتاب که رابط و میان پشت و روی جلد است تشکیل شده است.یکی از قسمت های مهم طراحی صفحات اولیه کتاب انتخاب عنوان مناسب است که باید در این صفحه درج گردد. در این قسمت باید عنوان کتاب و نام نویسنده ذکر شود.از نوشتن و درج هرگونه اطلاعات اضافه ی دیگری خودداری کنید چرا که برای این قبیل اطلاعات می توانید از صفحات دیگری استفاده کنید.

طراحی کردن جلد

دریافت فیپا

اخذ فیپا

فیپا که مخفف فهرست نویسی پیش از انتشار است شامل اطلاعاتی است که در پشت صفحه عنوان کتاب چاپ می‌شود. اداره کل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی مسئول مستقیم صدور فیپا در ایران است و برای اخذ فیپا باید از طریق این سازمان اقدام کرد. برای دریافت فیپا، کتاب به کتابخانه ملی ارسال می‌شود که شامل شابک، پرینت کتاب و فایل آن در سی دی و در نهایت فرم تکمیل شده درخواست فهرست نویسی است. تحویل فیپا یک هفته الی 10 روز زمان می‌برد.

اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در این مرحله پرینت کتاب به همراه فایل آن در قالب سی دی و اطلاعات مربوط به فیپا و شابک و همچنین طرح رنگی جلد برای صدور مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌گردد. به طور معمول مجوز وزارت ارشاد یک هفته الی 4 ماه بعد از تحویل کتاب صادر می‌شود که بستگی به موضوع کتاب دارد. کتاب‌های علمی و دانشگاهی معمولاً در کمترین زمان بررسی می‌شوند اما کتاب‌های شعر یا با موضوعات حساس ممکن است چند ماه پس از ارسال مجوز را دریافت نمایند. همچنین گاهی اوقات ممکن است برای دریافت مجوز نیاز به تغییرات و اصلاحاتی در محتوای کتاب باشد.

مجوز ارشاد برای چاپ کتاب

چاپ کتاب

چاپ کتاب

بعد از اتمام مراحل فوق کتاب برای چاپ به چاپخانه ارسال می‌شود. برای کتاب‌های دارای تیراژ بالای 1000 جلد معمولاً از چاپ افست استفاده می‌شود و برای کتاب‌های زیر 1000 نسخه معمولاً چاپ دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از آماده شدن کتاب چاپ شده، صحافی آن نیز انجام می‌گیرد. با توجه به اینکه این مرحله در اختیار خود ناشر قرار دارد معمولاً به سرعت انحام می‌گیرد.

ارسال کتاب به ارشاد و اعلام وصول

در نهایت پس از اینکه کتاب به چاپ رسید، ناشر باید سه نسخه از آن را به وزارت ارشاد ارسال کند و با دریافت اعلام وصول، عملاً فرایند چاپ کتاب به اتمام رسیده است.

چرا چاپ کتاب را به موسسات بسپاریم؟

امروزه موسساتی زیادی برای چاپ کتاب برای تسریع در روند کار اساتید و دانشجویان به‌صورت آنلاین انجام وظیفه می نمایند. که این موسسات به دلیل داشتن نیروهای متخصص و ماهر و آشنایی با فرایند چاپ کتاب، می‌توانند در کمترین زمان نسبت به اخذ مجوزها، ویراستاری علمی و ادبی، صفحه آرایی، طراحی جلد و در نهایت چاپ و صحافی شما اقدام کنند از این رو در ادامه یکی از بهترین موسسات در این زمینه را برای شما معرفی خواهیم کرد تا در سریع ترین زمان و بالاترین کیفیت با تعداد تیتراژ دلخواه کتاب خود را به چاپ برسانید.

چرا سینا ترجمه را برای چاپ کتاب انتخاب کنیم؟

سینا ترجمه یکی از بهترین موسسات در زمینه چاپ کتاب می باشد که به همراه تیم حرفه‌ای متشکل از ویراستاران، طراحان گرافیک و ناظرین چاپ آماده است تا با بهره‌گیری از اصول نوین و مدرن و به وسیله دستگاه های چاپ پیشرفته آثار نویسندگانی که قصد دارند اندیشه‌ و دانش خود را ماندگار سازند را در کمترین زمان به چاپ برساند و علاوه بر موارد ذکر شده این موسسه ویژگی های منحصر فرد دیگری دارد که موجب می شود تا از سایر موسسات و انتشارات پیشی گرفته و بهترین گزینه برای انتخاب باشد که در ادامه به این امتیازات و ویژگی ها اشاره شده است:

دریافت مجوز رایگان

سینا ترجمه به پاس اعتماد به این شرکت، در صورت ثبت سفارش تمامی اقدامات مربوط به اخذ مجوزهای لازم برای انتشار کتاب شما را انجام خواهد داد.

چاپ کتاب در زمان کوتاه

تمامی مراحل را در کوتاه ترین زمان ممکن در کمتر از 25 روز کاری انجام خواهد داد.

ارائه سه جلد کتاب رایگان

به عنوان هدیه و سپاسگزاری از شما برای اعتماد به این مجموعه، 3 جلد کتاب رایگان توسط موسسه به کتابخانه مرکزی ارسال می شود.

ارسال به صورت کاملا رایگان

سینا ترجمه بعد از انجام سفارشات و چاپ کتاب، تمامی کتاب ها را به صورت رایگان و فوری درب منزل شما در تمامی نقاط کشور ارسال می کند.

چاپ کتاب

چاپ کتاب در کمترین زمان

خدمات چاپ کتاب در در سینا ترجمه

موسسه سینا ترجمه در طول سال‌های اخیر توانسته است تعداد بسیار زیادی کتاب علمی و دانشگاهی را به چاپ برساند. این مجموعه هم اکنون دارای سه انتشارات مختلف است و به دلیل برخورداری از نیروهای متخصص و با تجربه آمادگی دارد نسبت به چاپ کتاب فوری دانشجویان و پژوهشگران اقدام نماید. سینا ترجمه تمامی مراحل چاپ کتاب (صفحه آرایی ، اخذ تمامی مجوزات ، طراحی روی جلد و ...) را در کمترین زمان ممکن طی می کند و شما می توانید در کمتر از 1 ماه کتاب چاپ شده خود درب منزل دریافت نمایید.

برای ثبت سفارش چاپ کتاب می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی ( واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام ) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

عوامل بسیاری مانند تعداد کلمات، زبان، تخصص متن، سفارش صفحه آرایی و طراحی جلد، تعداد منابع و ... بر هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب تاثیرگذارند. پس از ثبت سفارش خود در سایت سینا ترجمه، محاسبه قیمت برای فایل ارسالی شما به صورت آنلاین انجام شده و هزینه پروژه در فرم پیش فاکتور ارائه می‌گردد

1- شابک از خانه کتاب (یک الی سه روزکاری بعد از شروع قرارداد) 2- فیپا از کتابخانه ملی (ده تا چهارده روز بعد از شروع قرارداد) 3- مجوز ارشاد (بعد از تایید نهایی فایل‌های کتاب توسط صاحب اثر) 4- اعلام وصول (ارسال 3 نسخه از تعداد کتاب‌های چاپ شده، بعد از چاپ اثر و برای تکمیل پرونده‌ی مجوز) که در سینا ترجمه این 3 جلد کتاب به صورت رایگان چاپ شده و ارسال می شود.

هر کدام از نویسندگان می­‌بایست کپی کارت ملی خود را برای نشر ارسال کنند. اگر قرار بر این است که صاحبان اثر بر روی جلد از عنوان دکتر یا عضو هیئت علمی برای نام خود استفاده نماید. در این‌صورت آنها می­‌بایست مدارک مربوط به اینکه عضو هیئت علمی هستند یا در مقطع دکترا فارغ‌التحصیل شده‌­اند را به نشر ارسال کنند. در اینجا ارسال مدرک دکتری لازم و اجباری است. دلیل دریافت مدرک دکتری یا حکم کارگزینی برای ارسال به ارشاد آن است تا نشر اثبات کند نویسنده یا نویسندگان واقعاً فارغ‌التحصیل دوره دکترا یا هیئت علمی می‌باشند و افراد غیر نتواند برای خودشان از عناوین جعلی استفاده کنند.

وقتی مجوز فیپای کتاب اخد می­‌شود صاحبین اثر می‌­توانند به صورت آنلاین آن را در سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران مشاهده کنند. این کار از طریق جست و جوی نام نویسنده یا نام کتاب یا ناشر در باکس مربوطه امکان­‌پذیر است. همچنین بعد از چاپ کتاب، صاحبین اثر می­‌توانند وارد وب سایت خانه کتاب شده و در آنجا نیز با جستجوی نام اثر و کتاب خود از گرفتن مجوزهای رسمی برای چاپ کتاب مطمئن شوند

بر اساس مصوبه وزارت ارشاد (که در سال 98 ابلاغ شده است) صاحبین اثر دیگر نمی­‌توانند برای اخذ مجوزهای قانونی برای چاپ کتاب شخصاً اقدام کنند و می‌­بایست از طریق یکی از ناشرین دارای مجوز فعالیت از وزارت ارشاد اقدام کنند



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام