سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

تاریخ آزمون دکتری ۹۹ تغییرکرد.

انتشار 24 مهر 1398
مطالعه 3 دقیقه

سازمان سنجش زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۹ را به ۹ اسفند سال جاری تغییر داد.

تاریخ آزمون دکتری ۹۹ تغییرکرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه سینا:

 در روز گذشته جدول زمان بندی آزمون دکتری ۹۹ از سوی سازمان سنجش اعلام شد. تاریخ برگزاری کنکور دکتری ۹۹ دوم اسفند سال جاری بود که امروز به ۹ اسفندماه تغییر پیدا کرد.

ثبت نام آزمون دکتری 99 از ششم آذر ماه 1398 آغاز خواهد شد.

زمان آزمون دکتری 99 سراسری و آزاد

به گزارش سینا، آزمون دکتری 99 در روز جمعه نهم اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد. بنابراین زمان برگزاری آزمون دکتری 99 نیز همانند گذشته در اوایل اسفند خواهد بود.

از سال 96، بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 18 اسفند 94 مجلس شورای اسلامی، آزمون‌های متمرکز زیر نظر وزات علوم و بهداشت و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

در نتیجه برگزاری آزمون کتبی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1399، تابع قوانین دو وزارتخانه علوم و بهداشت بوده و به صورت یکپارچه با آزمون آن‌ها برگزار می‎شود. آزمون رشته‌های دارای پذیرش در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی که زیرمجموعه وزارت علوم هستند، به صورت ادغام با آزمون دانشگاه‌های دولتی زیر نظر این وزارتخانه و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‎شود و کنکور دکتری رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌صورت یکپارچه با آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

لازم است داوطلبان پیش از آزمون، نسبت به دریافت کارت آزمون دکتری اقدام کنند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری 99

ثبت نام آزمون دکتری 99 از 6 آذر ماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز خواهد شد. کلیه داوطلبان آزمون دکتری 99 دوره‌های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و نیز دانشگاه آزاد اسلامی در زمان ثبت نام آزمون دکتری لازم است با در نظر داشتن شرایط ثبت نام دکتری 99 نسبت به ثبت نام جهت شرکت در آزمون دکتری 99 اقدام نمایند.

با توجه به این که برگزاری کنکور دکتری 99 دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه با آزمون دکتری سراسری است، شرایط و ضوابطدفترچه ثبت نام دکتری شامل داوطلبان دکتری دانشگاه ازاد نیز می‌شود.

همچنین با توجه به موضوع یادشده، امکان شرکت در دو رشته در آزمون دکتری 99 وجود ندارد و رشته انتخابی برای آزمون دکتری برای هر دو دانشگاه سراسری و آزاد یکسان خواهد بود.

تصویر

جزئیات برگزاری آزمون دکتری 99

در پذیرش از طریق آزمون دکتری دانشگاه‌های سراسری، داوطلبان پس از ثبت‌نام در کنکور، در آزمون کتبی شرکت می‌کنند. آزمون کتبی شامل دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و دروس عمومی (متشکل از زبان عمومی و استعداد تحصیلی) است.

عناوین دروس امتحانی تخصصی هر رشته در دفترچه ثبت نام دکتری 99 درج می‎گردد. ضرایب این دروس در سال‌های اخیر تغییراتی داشته است، اما در آزمون دکتری سال 99 همانند آزمون پنج سال گذشته، ضریب ۴ برای دروس تخصصی و ضریب ۱ برای هر یک از دروس عمومی درنظر گرفته شده است.

سرفصل ها و منابع امتحانی کنکور دکتری 

سرفصل های دروس امتحانی تخصصی آزمون دکتری سراسری و آزاد از سوی سازمان سنجش به شرح زیر اعلام شده است:

سرفصل ها و رشته های امتحانی آزمون دکتری

داوطلبان می‌توانند با در نظر داشتن سرفصل‌های امتحانی نسبت به شناسایی مهم‌ترین منابع آزمون دکتری جهت کسب آمادگی برای آزمون دکتری اقدام نمایند.

ضرایب دروس عمومی و تخصصی در آزمون دکترا 99

همانند آزمون دکتری 98، تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه در پذیرش دکتری هر یک به میزان 50 درصد خواهد بود. در حقیقت، سهم آزمون کتبی در پذیرش نهایی داوطلبان دوره آموزشی – پژوهشی کنکور دکتری 99، 50 درصد، مصاحبه علمی 30 درصد و سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 درصد خواهد بود.

این در حالی است که در پذیرش داوطلبان دکتری 99 دوره پژوهش محور، تأثیر آزمون کتبی 30 درصد می‌باشد.

عنوان

دوره دکتری آموزشی پژوهشی

دوره دکتری پژوهش محور

آزمون متمرکز

50 درصد

30 درصد

سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری

20 درصد

20 درصد

مصاحبه علمی و سنجش عملی

30 درصد

30 درصد

تهیه طرحواره

20درصد

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام