سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ترجمه مقالات تخصصی به چند زبان زنده دنیا

انتشار 25 خرداد 1398
مطالعه 8 دقیقه

تا کنون به این موضوع اندیشیده اید که در دنیا چند زبان زنده وجود دارد و مهم ترین این زبان ها کدام ها هستند.برای ترجمه متون و مقالات تخصصی به زبان های زنده دنیا میتوانید از طریق موسسه سینا اقدام فرمایید در این موسسه ترجمه متون و مقالات تخصصی به 32 زبان زنده دنیا انجام میپذیرد.

ترجمه مقالات تخصصی به چند زبان زنده دنیا

ترجمه متون عمومی و تخصصی باعث ارتباط بین ملل مختلف و همچنین انتقال علم و دانش میشود شما در صورتی میتوانید از محتوای مقالات و کتاب های نوشته شده در سراسر دنیا استفاده کنید که بتوایند آنها را ترجمه کنید یک کتاب و مقاله هر چند بسیار معتبر و با ارزش باشد در صورتی که افراد کشوهای دیگر نتوانند این متون تخصصی را مطالعه بی ارزش خواهد بود.زبان ها و کشورهای بسیار زیادی وجود دارد که در این میان فقط برخی از آنها اعتبار دارند و میتوانیم آنها را ترجمه کنیم.بیش از 6000 زبان گفتاری در دنیای امروزی وجود دارد، اما در بین این زبانها 2000 زبان را کمتر از 1000 نفر صحبت می کنند.
در جوامع چند زبانه سرتاسر جهان، دانش زبانی عامل مهمی در برقراری ارتباط سریع و موثر با کشورهای مختلف بوده و مردم می توانند در فعالیت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه شرکت کنند.
تعیین رایج ترین زبان گفتاری در جهان بسیار فراتر از حد تصور می باشد. با اطمینان می توان گفت که زبانهای مندرین، انگلیسی، اسپانیایی و عربی جزء برترین زبانهای زنده دنیا هستند. اما شگفت آور است که زبان بنگالی نیز در بین ده زبان اول دنیا قرار دارد.

لیست ده زبان اول زنده دنیا 

1. چینی

طبق گفته نژادشناسان حدود 1.2 بیلیون نفر در جهان به زبان چینی صحبت می کنند ـ حدود یک بیلیون نفر به زبان مندرین حرف می زنند. اگر تمایل دارید زبانی را انتخاب کنید که از هر شش نفر یک نفر به این زبان حرف می زند، زبان چینی بهترین انتخاب خواهد بود. زبان نوشتاری آن بصورت علائم تصویری اندکی دشوار است. زبان مندرین اولین زبان گفتاری در جهان می باشد زیرا که تعداد گویندگان بومی زیادی دارد. مندرین دومین زبان متداول آنلاین می باشد و به پیشروی خود ادامه می دهد زیرا که شکل رسمی و ادبی زبان چینی مبتنی بر لهجه بیجینگ و یکی از زبانهای رسمی ملل متحد می باشد. کشورهای چین، تایوان و سنگاپور به زبان چینی حرف می زنند.

2. انگلیسی

حدود 360 میلیون نفر نیتیو انگلیسی زبان در جهان وجود دارد. بعبارت دیگر، حدود 603 میلیون نفر آن را بعنوان زبان دوم انتخاب می کنند. این موفقیت چشمگیر انگلیسی را بعنوان زبان بین المللی تجارت، سفر و روابط بین المللی نشان می دهد. سهولت نسبی زبان انگلیسی (بویژه در مقایسه با زبان چینی) و قدرت انعطاف پذیری فراگیر فرهنگ ایالات متحده بدین معنی است که انگلیسی بر تمامی زبانها در سطح جهانی چیره خواهد شد. برخی افراد بر این باور هستند که انگلیسی با فرصت های کاری و کیفیت زندگی بهتر همراه است. انگلیسی پرکاربردترین زبان در اینترنت بوده و یکی از زبانهای رسمی ملل متحد می باشد. لازم به ذکر است که تعداد افراد غیربومی انگلیسی زبان بیش از افراد بومی می باشد. زبان انگلیسی در کشورهای زیر صحبت می شود: بریتانیای کبیر (انگلستان، والز، اسکاتلند، ایرلند شمالی)، جمهوری ایرلند، آفریقا (زبان بین المللی، رسمی و تحصیلی 20 کشور)، آمریکا و کارائیب (کانادا و ایالات متحده و همچنین 15 کشور کارائیب)، آسیا (هند، پاکستان، فیلیپین، سنگاپور و سریلانکا)، استرالیا و جزایر اقیانوس آرام (استرالیا، نیوزلند و بیش از 15 جزیره اقیانوس آرام)

3. اسپانیایی

زبان اسپانیایی حدود 427 میلیون نفر نیتیو و 91 میلیون نفر غیر بومی دارد. زبان استرالیایی در بسیاری از نقاط جهان صحبت می شود: آرژانتین، بولیوی، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، جمهوری دومینیکان، اکوادور، گینه استوایی، السوادور، گواتمالا، هوندراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پورتو ریکو، اسپانیا، اروگوئه، ونزوئلا و بطور گسترده در بیش از 20 کشور به این زبان صحبت می کنند.
برتری زبان اسپانیایی در آمریکا و اروپا موجب شده است که یکی از ده زبان برتر دنیا شود. زبان اسپانیایی نیز جزء زبانهای رسمی ملل متحد می باشد. اسپانیایی زبان رسمی، ملی و گفتاری بیش از 44 کشور می باشد، از جمله ایالات متحده. شاید اندکی باور این مسئله سخت باشد اما پس از مکزیک، آمریکا دومین کشور بزرگ اسپانیایی زبان است.

4. هندی

حدود 310 میلیون نفر بصورت نیتیو و 120 میلیون نفر بصورت غیر بومی هندی صحبت می کنند. زبان هندی در هند، نپال، فیجی و پاکستان زیاد استفاده می شود.
زبان هندی دارای 23 زبان رسمی می باشد که زبان هندی / اردو مهمترین آنها می باشند. طبق استانداردهای زبان شناسی، هندی و اردو هر دو یک زبان هستند؛ با این وجود، بعلت برخی تفاوت های اساسی بین سیستم های نوشتاری و دامنه لغات آنها، دو زبان مجزا از هم تصور می شوند. زبان هندی از دست خط Devnagri  استفاده می کند در حالیکه زبان اردو  شکل نوشتاری فارسی را بکار می برد.

5. عربی

زبان عربی حدود 295 میلیون نفر نیتیو زبان و 127 میلیون نفر عربی زبان غیر بومی دارد. این زبان در کشورهایی مثل الجزایر، بحرین، کومور، چاد، جیبوتی، مصر، اریتره، عراق، اسرائیل، اردن، کویت، لبنان، لیبی، موریتانیا، ماراکو، عمان، قطر، عربستان سعودی، سومالی،سودان، سوریه،تونس، امارات متحده عربی، یمن، فلسطین و صحرای غربی صحبت می شود.

با توجه به اینکه عربی زبان رسمی ملل متحد بوده و زبان لیتوگرافی بیش از 1.6 میلیون مسلمان می باشد، بدون شک یکی از ده زبان برتر دنیا می باشد و بیش از 4000 کلمه به عاریه گرفته شده را با زبان اسپانیایی به اشتراک می گذارد. زبان عربی همانند زبان چینی دارای انواع لهجه ها می باشد ولی بخاطر راحتی به یک زبان گروه بندی شده است. زبان عربی استاندارد نوین شکل نوشتاری اولیه است که تا حد زیادی به عربی کلاسیک قرآن مرتبط می شود.

6. پرتغالی

زبان پرتغالی یکی دیگر از ده زبان برتر دنیا است. در قرن پانزدهم، تاجران و فاتحان پرتغالی زبان خود را وارد آفریقا، آسیا و آمریکا کردند. گسترش زبان پرتغالی تا حد زیادی به استعمار اروپایی مربوط می شود، اما کشورهای استعماریافته فرهنگ خود را گسترش دادند که موجب تغییر همیشگی زبان شد. امروزه، 215 میلیون نفر زبان پرتغالی را بصورت نیتیو در کشورهایی مثل برزیل، گوآ، آنگولا، موزامبیک، کیپ ورد، گینه بیسائو، سائو تومه، پرینسیپ و ماکائو مورد استفاده قرار می دهند. علاوه بر این، زبان ماچادو د آسیس، بوسا ناوا، میا کوتو، فرناندو پسو و آگوئولوسا نیز می باشد.

7. بنگالی

در سال 1947 بریتانیا بخش بنگال را به بنگال غربی (بویژه هندی) و بنگال شرقی تقسیم کرد که به ترتیب امروزه بخشی از هند و بنگلادش می باشد. بنگالی زبان مردم کلکته و جزایر آندامان می باشد که حدود 170 میلیون بنگلادشی در معرض تغییرات آب و هوایی قرار گرفته اند؛ بنگالی زبان اول حدودا 205 میلیون نفر می باشد، در حالیکه 19 میلیون نفر نیز قادر هستند به این زبان صحبت کنند. زبان بنگالی در هندوستان و بنگلادش زیاد استفاده می شود.

8. روسی

با حدود 170 میلیون روسی زبان، هشتمین زبان زنده دنیا می باشد. علت محبوبیت زبان روسی ساختار گرامری عجیب و دست خط سیریلیک زیبای آن می باشد. زبان روسی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد می باشد. زبان روسی در روسیه و کشورهایی استفاده می شود که اتحادیه جماهیر شوروی سابق را اشغال کرده اند (ارمنستان، آذربایجان،بلاروس، استونی، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، لتونی، لیتوانی، مولداوی، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، اوکراین)

9. ژاپنی

ژاپنی یکی دیگر از ده زبان برتر دنیا می باشد که حدود 127 میلیون نفر ژاپنی زبان نیتیو دارد و برآورد شده است که حدود 12000 فرد غیربومی نیز می تواند به زبان ژاپنی حرف بزند. این زبان فقط در کشور ژاپن مورد استفاده قرار می گیرد.
زبان ژاپنی دو نوع سیستم نوشتاری دارد، Hiragana  و  Katakanaکه بیشتر از کاراکترهای Kanji زبان چینی استفاده می کند. بیشتر افراد ژاپنی زبان که در کشور خود زندگی نمی کنند در کشورهای آمریکا، فیلیپین و برزیل ساکن هستند.

10. پنجابی / لاهدای

پنجابی نیز جزء ده زبان برتر دنیا می باشد. حدود 102 میلیون نفر بصورت نیتیو به این زبان صحبت می کنند. این زبان بیشتر در پاکستان و هند مورد استفاده قرار می گیرد. بریتانیا زبان پنجابی را به دو بخش تقسیم کرد که موقع اشغال هندوستان مردم مجبور شدند خانه، کسب و کار و خانواده خود را ترک کنند. اما آنها نیز به سبک بالیوود انتقام جویی کردند و امروزه آهنگ های پنجابی در میان 50% آهنگ های برتر دنیا قرار دارند.
لاهدای نام جمعی گروهی از زبانها می باشد که برای نخستین بار در منطقه پنجاب پاکستان و هند مورد استفاده قرار گرفت که امروزه آن را زبان پنجابی می نامند. تنها زبان زنده هندی ـ اروپایی است که زبانی کاملا موزون می باشد. 

در صورت نیاز به ترجمه متون تخصصی و عمومی به هر یک از این زبان ها میتوانید از طریق کارشناسان موسسه سینا اقدام فرمایید در موسسه سینا ترجمه متون و مقالات تخصصی بر عهده مترجمین متخصص و توانمند میباشد که میتوانند متون تخصصی در هر رشته را به تمامی این زبان ها ترجمه کنند ترجمه متون به صورت عمومی و تخصصی در موسسه سینا با بهترین کیفیت ارائه میشود.

برای سفارش ترجمه متون تخصصی در هر رشته میتوانید از طریق موسسه سینا اقدام فرمایید در موسسه سینا ترجمه تمامی متون و مقالات تخصصی دارای 72 ساعت گارانتی میباشد که در صورت عدم رضایت از کیفیت ترجمه میتوانید در طول 72 ساعت به کارشناس اطلاع دهید تا ترجمه تخصصی را انجام دهد.

برای ثبت سفارش ترجمه متون و مقالات تخصصی میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر اقدام فرمایید.

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: 09149724522

pub.sina@gmail.com

ثبت سفارش به صورت آنلاین

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام