سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ترجمه ﻣﻘﺎﻟه ھﺎی ﺗﺧﺻﺻﯽ ﺣﺳﺎﺑداری

انتشار 25 اسفند 1397
مطالعه 2 دقیقه

رشته حسابداری یکی از رشته های گروه علوم انسانی میباشد.دانشجویان و اساتید در این رشته به مقالاتی برخواهند خورد که به زبان فارسی نباشند و برای مطالعه آنها مجبور به ترجمه شوند.

ترجمه ﻣﻘﺎﻟه ھﺎی ﺗﺧﺻﺻﯽ ﺣﺳﺎﺑداری

رشته حسابداری رشته ای میباشد که در همه مشاغل دولتی خصوصی شرکت ها مغازه ها و حتی زندگی شخصی افراد نیز کاربرد دارد.این رشته پر از لغات و اصطلاحاتی میباشد که فهم آن برای یک فردی که حسابداری نمیداند ممکن است دشوار باشد در ترجمه نیز به اینصورت است در ترجمه مقالات حسابداری به لغات و اصطلاحاتی برخواهیم خورد که توسط یک مترجم معمولی که فقط به زبان انگلیسی تسلط دارد نمیتواند ترجمه شود.ترجمه تخصصی به این معنی میباشد که همه واژه ها و اصطلاحات تخصصی به صورت کاملا تخصصی ترجمه شده باشد که این کار از عهده یک فرد مترجم عادی بر نمی آید و نیاز به تخصص ترجمه در رشته حسابداری دارد.

ترجمه تخصصی متون رشته حسابداری در حوزه ترجمه های دقیق و دشوار قرار می گیرد و نکات ظریفی در حین ترجمه می بایست رعایت گردد. می توان گفت حسابداری حرفه‌ای است که با استفاده از آن وضعیت و عملکرد مالی یک بنگاه اقتصادی در طول یک بازه زمانی محاسبه شده و گزارشات مربوطه در قالب آمار و ارقام کمّی به استفاده‌کنندگان ارائه می‌شود. هر چند این حرفه در ظاهر با اعداد و ارقام سر و کار دارد اما باید توجه داشت که همه عملیات حسابداری در چارچوب یک سری مفروضات، اصول و مفاهیم نظری انجام می‌گیرد. از این‌رو پیدا است که هنگام ترجمه تخصصی رشته حسابداری، برخورداری از دانش کافی راجع به مفاهیم، اصول و مبانی نظری حسابداری از یک سو و از سوی دیگر آشنایی با نحوه بیان اعداد و ارقام در هنگام صحبت درباره مبلغ، ارزش، بها، سود و سایر اقلام حسابداری، کمک شایانی به مترجم خواهد کرد.

مشکل اصلی و عمده در امر ترجمه تخصصی حسابداری، عدم آشنایی مترجم با اصطلاحات و مفاهیم علمی رشته حسابداری می باشد. بسیاری از واژگان در دیکشنری‌های عمومی به گونه‌ای ترجمه شده‌اند که معادل صحیحی برای آن واژه تخصصی به شمار نمی‌روند. برای مثال، کسی که به اندازه کافی در رشته حسابداری تخصص نداشته باشد ممکن است در ترجمه متون تخصصی رشته حسابداری به جای واژه income از «درآمد» استفاده کند، در حالی که غالباً معادل این واژه در رشته حسابداری، «سود» است و اصطلاح «درآمد»، معادل کلمه revenue است. بنابراین چنانچه مترجم هیچ تسلطی به رشته حسابداری نداشته باشد قادر به انتقال درست پیام نخواهد بود و لذا این ضرورت احساس می‌شود که باید برای ترجمه تخصصی حسابداری از مترجمی کمک گرفت که دانش کافی در این زمینه داشته باشد.  

در رشته حسابداری یکی از موسساتی که مترجمان آن تجربه و دانش کافی در خصوص متون حسابداری دارند موسسه سینا میباشد در این موسسه متون تخصصی حسابداری با بهترین کیفیت و ارزانترین قیمت و به صورت صد در صد تضمینی ترجمه میشود.در این موسسه شما میتوانید برای کسب اطلاعات در مورد نحوه استفاده از تمامی خدمات دانشگاهی و همچنین هزینه های ترجمه با کارشناسان موسسه سینا تماس بگیرید و در خواست خود را ثبت نمایید.

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: 09149724522

pub.sina@gmail.com

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام