سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ترجمه و چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی

انتشار 6 آبان 1397
مطالعه 5 دقیقه

چاپ و پذیرش مقاله در مجلات علمی داخلی و همچنین مجلات معتبر ISI، ISC و اسکوپوس از خدمات برتر موسسه سینا برای اساتید و دانشجویان عزیز می باشد.

ترجمه و چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی

امروزه رغبت به چاپ مقاله در بین دانشجویان بالا رفته چون برای ورود به درجات عالیه تحصیلی و یا برای جذب در هیئت علمی دانشگاه ها باید در درزومه خودشان 2تا 3 مقاله چاپ شده داشته باشند. شرط قبولی در مقطع دکتری 50% آزمون کتبی و 50% مصاحبه میباشد که اگر در رزومه خود مقاله نداشته باشد 50% مصاحبه را از دست داده است.مجلات در حالت کلی به دودسته تقسیم میشوند: مجلات خارجی و مجلات داخلی مجلات داخلی فقط برای ارگان ها و سازمان های داخل کشور مورد تاییدهستند برای دانشگاه ها و موسسات خارجی قابل قبول نیستند چون به زبان فارسی نوشته میشوند و نمیتوانند در مجلات خارجی به چاپ برسند.فرد باید اول هدف خود را مشخص کند که آیا قصد ادامه تحصیل و جذب در دانشگاه های  داخل کشور را دارد یا قصد محاجرت و پذیرش از دانشگاه های خارجی اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی داشته باشد باید اقدام به چاپ مقالات خارجی بکنید ولی اگر قصد اقامت در داخل کشور را دارد میتواند از نشریات معتبر داخلی که  تحت نظر وزارت علوم میباشند استفاده کند. ناگفته نماند که پذیرش گرفتن و چاپ مقاله هم در مجلات داخلی و هم در مجلات خارجی پروسه ای طولانی دارد و نیاز به دقت و سواد علمی بسیار زیادی دارد.چندین مجله خارجی داریم که از لحاظ اعتبار با هم تفاوت دارند و به چندین دسته تقسیم میشوند در این بخش دسته بندی مجلات خارجی و پروسه گرفتن پذیرش از هر کدام از این این مجلات را برای شما ارایه خواهیم کرد :

انواع مجلات علمی خارجی

اگر بخواهیم مجلات خارجی را از نظر درجه و اعتبار بررسی کنیم، بایستی تفاوت مؤسسات اصلی نمایه‌کننده (ایندکس) مجلات را بدانیم. در حالت کلی چهار ایندکس‌کنندۀ معتبر بین‌المللی در علوم مختلف عبارتند از : موسسه تامسون رویترز (Thomson Reuters)، شرکت الزویر (Scopus)، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و  پابمد (PubMed). 

مجلات نمایه شده در تامسون رویترز (ISI):

مجلاتی که در رتبه اول سطح بین المللی قرار دارند مجلات مربوط به شرکت تامسون رویترز میباشند که به مجلات isi شهرت دارند.شرکت تامسون رویترز همه ساله لیستی از مجلاتی که قابل تایید این موسسه هستند ارابیه میکند که تعداد این مجلات هر سال با هم برابر نمیشود یعنی ممکن است مجله ای سال پیش در لیست این موسسه قرار داشت اما امسال به دلیل افت سطح علمی از لیست خارج شده است.این موسسه دو نوع مجله دارد ایمپکت دار و بدون ایمپکت به مجلاتی از WoS که دارای ایمپکت فاکتور هستند مجلات JCR گفته می‌شود و به مجلات بدون ایمپکت فاکتور، مجلات ISI Listed می گویند.

برای اطمینان از ایندکس بودن یک مجله در موسسه تامسون می توانید به آدرس : http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl مراجعه کنید.

 

مجلات اسکوپوس (Scopus)

مجلات اسکوپوس در رتبه دوم علمی قرار دارند یعنی مجلات شناخته شده بعد از isi هستند که حدود 25 میلیون سند را در خود جمع آوری کرده اند. اسکوپوس اطلاعات محصولات حدود 5000 ناشر علمی را از سراسر جهان در خود جای داده ‌است. در مجموع اسکوپوس اطلاعات 16500 مجلۀ علمی-پژوهشی را در خود نمایه کرده‌است. اسکوپوس (Scopus) یکی از محصولات شرکت الزویر (Elsevier) است که استفاده از اطلاعات آن نیاز به اشتراک و پرداخت هزینه دارد.

برای اطمینان از ایندکس بودن یک مجله در موسسه اسکوپوس می‌توانید به آدرس : http://www.scimagojr.com/journalsearch.php مراجعه کنید.

 

مجلات پابمد (PubMed)

این مجلات که در رتبه سوم مجلات علمی قرار دارند و در زمینه اطلاعات بیلیوگرافی پژوهشی برای تمام رشته های علوم پزشکی و زیست شناسی هستند.این مجلات مهم ترین ابزرا جستجوی پایگاه داده های آزاد  مدلاین میباشند.این دیتابیس تا سال ۲۰۰۸ حاوی ۱۷ میلیون عنوان بود که قدیمی‌ترین آن‌ها به سال ۱۸۶۵ باز می‌گرددپابمد مجموعه‌ای از اطلاعات کیفی مرکز ملی اطلاعات زیست‌فناوری و سایر نهادها و سازمان‌های دولتی حوزۀ سلامت ایالات متحده آمریکا است. این دیتابیس به‌طور رایگان برای جهانیان قابل دسترس است.

برای اطمینان از ایندکس بودن یک مجله در پابمد می‌توانید به آدرس : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/nlmcatalog/ مراجعه کنید.

 

مجلات پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)

در رتبه چهارم مجلات علمی مجلات مربوط به پایگاه استنادی علوم جهان اسلام قرار دارند که یک سامانه اطلاع رسانی علمی میباشد که وظیفه تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشور های اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر اسلامی میباشد. پس از تامسون و اسکوپوس، ISC (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) سومین پایگاه استنادی برای سنجش عملکرد پژوهشی کشورها محسوب می‌شود که ۵٧ کشور در آن مشارکت دارند.

خدمات موسسه سینا در زمینه چاپ مقاله

موسسه سینا در رشته‌های زیر تاکنون اقدام به سابمیت، پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی و داخلی نموده است:

  • چاپ و پذیرش مقاله در مجلات علمی داخلی و خارجی در رشته گروه هنر (معماری و شهرسازی و مدیریت شهری...)
  • چاپ و پذیرش مقاله در مجلات علمی داخلی و خارجی در رشته علوم انسانی و علوم پایه 
  • چاپ و پذیرش مقاله در مجلات علمی داخلی و خارجی در ده‌ها رشته دیگر.

همچنین آن‌دسته از دانشجویانی که قصد استخراج مقاله از پایان‌نامه و سپس چاپ و پذیرش مقاله دارند نیز می‌توانند از خدمات استخراج مقاله موسسه سینا بهره‌مند گردند. یقیناً مقاله‌ استخراج شده توسط همکاران متخصص موسسه سینا از همان ابتدا دارای استانداردهای لازم برای ارسال به مجله خواهد بود و بنابراین بخشی از زمان فرآیند چاپ مقاله کوتاه‌تر خواهد شد.

فرایند چاپ مقاله در موسسه سینا به این صورت خواهد بود که پس از ارسال مقاله آماده شده به موسسه سینا، متخصصان رشته مربوطه به ارزیابی کیفیت مقاله ارسالی می‌پردازند و در صورت داشتن حداقل استانداردها ادامه کار انجام می‌شود. همچنین مقاله توسط همکاران ما به صورت کامل مطالعه و اصلاحات علمی لازم در آن اعمال می‌گردد تا امکان اکسپت و چاپ آن بالا رود. در نهایت مجلات مورد نظر معرفی شده و فرایند سابمیت و سایر مراحل توسط موسسه انجام می‌گیرد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
ترجمه من از عربی به فارسی است ایا قابل چاپ هست؟
سلام و عرض ادب ابتدا نهایت تشکر را داریم که ما را برای چاپ مقاله برگزیده اید. احتراما بله موردی نیست فایل مقاله را ارسال بفرمایید تا جهت پذیرش وچاپ در کوتاه ترین زمان اقدام شود. با تشکر
11 ماه پیش
بازدیدکننده

شبنم حاجی میرزایی
ترجمه من از عربی به فارسی است ایا قابل چاپ هست؟
11 ماه پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام