سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

طرز کار با نرم افزار ARENA

انتشار 6 آذر 1397
مطالعه 2 دقیقه

در این فصل در مورد نرم افزار arena طرز کار آن و کاربرد های آن اطلاعاتی را برای شما گرداوری کرده ایم

طرز کار با نرم افزار ARENA

معرفی نرم افزار Arena

Arena یکی از نرم افزار های پرکاربرد در رشته مهندسی صنایع در حوزه شبیه سازی می باشد که استفاده های گوناگونی در زمینه های مختلف دارد و آشنایی با آن می تواند مهندسین صنایع را برای ورود به بازار کار مهندسی صنایع آماده سازد.Arena یک بسته نرم افزاری برای شبیه سازی سیستم های گسسته پیشامد است که توسط شرکت  systems modeling به بازار ارائه شده است. نرم افزاری کامل برای انجام مطالعات شبیه سازی است و تمام قدم های یک مطالعه شبیه سازی را پشتیبانی می کند.این نرم افزار قابلیت مدل سازی شی گرا را نیز دارد و در عین حال به راحتی توسط سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می گردد.Arena نرم افزاری کاربردی،با قابلیت مدل سازی بالا و ابزاری قدرتمند برای شبیه سازی است که به کاربران اجازه می دهد تا مدل شبیه سازی را ایجاد و روی آن آزمایش انجام دهند و در عین حال رابط کاربری آسانی دارد.این نرم افزار چندین گزارش از اجرای شبیه سازی به عنوان خروجی ارائه می دهد.

نوار پروژه که در سمت چپ پنجره نرم افزار و در بالای نوار ابزار قرار دارد و شامل سه پنل است:

  • پنل فرآیند پایه
  •  پنل گزارش
  •  پنل هدایت.

ماژول های Arena

ایجاد مدل های شبیه سازی با ARENA شامل استفاده از مدل سازی مشکل به نام ماژول است و از پایه پنجم انتخاب شده است. این مدل ها مانند بلوک های ساختمانی در ساخت مدل شبیه سازی عمل می کنند. در پانل، دو مدل وجود دارد:

FlowCartathy: کاربر محاسبات flowchartity را در مدل پنجره قرار می دهد و آن را به فلوچارت متصل می کند،توضیح مدل منطق. ماژول هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از ایجاد، تصمیم گیری، مرتب سازی، گروه بندی، جداسازی، اختصاص دادن و ضبط.

داده های ماژول: کاربر می تواند این ماژول ها را در صفحات گسترده تنظیم کند. این ماژول ها در پنجره مدل گنجانده نشده است. شایع ترین داده های ماژول ها عبارتند از: منبع، صف، متغیر، برنامه و مجموعه.

استفاده ازArena

برای ایجاد یک مدل شبیه سازی و اجرای شبیه سازی با ARENA، کاربر باید مراحل زیر را دنبال کند:

ایجاد یک مدل پایه: ARENA یک مدل نمایشگر Flowchart ارائه می دهد که محدوده فلوچارت را برای مدل فراهم می کند. کاربر ماژول فلوچارت را انتخاب می کند و آن را به مدل می کشد و سپس مدل را برای تعریف جریان روند متصل می کند.

اضافه کردن اطلاعات به پارامترها: کاربر به داده های واقعی (مانند زمان پردازش، تقاضای منابع، و غیره) را به مدل اضافه می کند. این کار با دو بار کلیک کردن بر روی آیکون ماژول انجام می شود.

پیاده سازی شبیه سازی مدل: اجرای کاربر شبیه سازی و بررسی نتایج.

تجزیه و تحلیل نتایج شبیه سازی توسط ARENA: که به طور خودکار گزارش می شود و کاربر می تواند جزئیات بیشتر از گزارش ها را به عنوان مورد نیاز را ببینید.

اصلاح و ارتقاء مدل: بسته به نیازهای کاربر. آنا یک خانواده از الگوهای پاسخ (AST) را بر اساس سیستم شبیه سازی فراهم می کند.

ویدئوی آشنایی با محیط نرم افزار ARENA

 
 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام