سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

تاثیر معدل در مصاحبه دکتری

انتشار 7 اردیبهشت 1397
مطالعه 2 دقیقه

همان طور که آگاه هستید برای قبولی در مقطع دکتری هم مصاحبه و هم آزمون کتبی هر دو امتیاز برابری دارند 50% درصد بستگی به آزمون کتبی و 50% درصد بستگی به مصاحبه دارد سوابق تحصیلی و معدل از جمله فاکتور هایی هستند که حین مصاحبه بررسی میشوند تاثیر معدل در مصاحبه را در این بخش به صورت کامل برای شما اعلام خواهیم کرد.

تاثیر معدل در مصاحبه دکتری

همان طور که گفتیم 50 درصد قبولی در آزمون دکتری مصاحبه میباشد که 20 درصد آن مختص سوابق آموزشی و تحصیلی و فعالیت های علمی داوطلب میباشد از جمله فعالیت ها عبارتند از نوشتن و تنظیم مقالات در مجلات معتبر، ثبت اختراع و اینگونه موارد است. نتایج دوره ها و مقاطع پایین تر از جمله کارشناسی و کارشناسی ارشد هم در این قسمت جای دارد و معدل های فرد هم در سنجش ها مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. البته باید خاطر نشان کرد درجه اهمیت هر بخش از سوابق تحصیلی در دانشگاه های مختلف بنابه سیاست های خاص هر دانشگاه متفاوت می باشد و درجه تاثیر معدل که داوران در جلسه مصاحبه به شما می دهند می تواند متغیر باشد.

علاوه بر این 30% باقیمانده به نظر اساتید و داوران بستگی دارد و آن ها هم با سنجش علمی شما در جلسه مصاحبه میتوانند رای خود را اعلام کنند پس کاملا روشن است که سوابق تحصیلی شما در دوره کارشناسی اردش و دکتری میتواند تاثیر مثبتی در افکار داوران بگذارد پس نتیجه میگیریم که معدل تاثیر خوبی در پذیرش شما در دکتری دارد.اگر دو داوطلب در شرایط کاملا یکسان قرار داشته باشند داوطلبی که مدعدل بالاتری دارد در اولویت قرار میگیرد پس کسانی که می‌خواهند در آزمون دکتری شرکت کنند حتما می‌دانند که دیگر نتیجه آزمون در قبولی تاثیر کامل و قطعی ندارد و تاثیر معدل و سوابق پژوهشی هم نقش به سزایی دارد. بر همین اساس، آگاهیو شناخت کافی و کامل از ماجرای تاثیر معدل می‌تواند چراغ راهی برای داوطلبان این آزمون مهم کشوری تلقی گردد تا بتوانند با دور نمای بهتری از مسیر کنکور دکتری، در آن قدم وارد شوند.

تاثیر معدل در آزمون دکتری

متقاضیان شرکت در آزمون دکتری تخصصی باید توجه کنند که در آزمون دکتری سازمان سنجش، معدل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تاثیر زیادی دارد، در حالی که در آزمون دکتری دانشگاه آزاد این طور نیست.

طبق اعلام سازمان سنجش، میزان تاثیر معدل 20 درصد و میزان تاثیر آزمون کتبی 80 درصد است. نحوه محاسبه معدل موثر نیز به این گونه است که 60 درصد به معدل کارشناسی ارشد و 40 درصد به معدل کارشناسی اختصاص داده می شود.

کسانی که کارشناسی ناپیوسته را گذراندند، اول باید معدل کاردانی و کارشناسی خود را با هم جمع کرده و از آن ها میانگین بگیرند. پس داوطلبان آزمون دکتری 97 باید نسبت به درج معدل خود در دکتری 97 دقت عمل داشته باشند. داوطلبان می بایست معدل مقاطع قبلی تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای خود را در هنگام ثبت نام در فرم ثبت نام سایت سازمان سنجش آموزش کشور درج نمایند و در وارد کردن اعشار آن دقت کنند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام