سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مقاله ISI (آی اس آی) چیست و بهترین موسسه برای چاپ مقاله؟

انتشار 15 مهر 1399
مطالعه 9 دقیقه

ای اس ای (ISI) معیاری برای بررسی اعتبار یک مقاله علمی است. همانطور که متر یکی از واحد های اندازه گیری طول است. ISI یکی از معیار های سنجش مقاله در سطح جهانی است. با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی ISI یکی از بهترین موسساتی که در چاپ مقالات ISI حرف اول را می زند برایتان معرفی نماییم.

مقاله ISI (آی اس آی) چیست و بهترین موسسه برای چاپ مقاله؟

تاریخچه ISI

مؤسسه اطلاعات علمی یا ISI ‏(Institute for Scientific Information)، موسسه ای با تمرکز بر علم سنجی و انتشارات علمی است که در سال 1960 توسط یوجین گارفیلد تأسیس شد. این مؤسسه در سال 1992 توسط مؤسسه علمی تامسون خریداری و به عنوان Thomson ISI شناخته شد که اکنون نیز با نام Thomson Scientific شناخته می شود که بخشی از شرکت Thomson Reuters است.

تاریخچه

مقاله ISI

مقاله ISI چیست؟

ای اس ای نام موسسه و سازمانی هست برای اعتبار سنجی مقالات علمی. و با توجه به این که این مجموعه به صورت تخصصی روی این موضوع کار می کند، به همین دلیل آی اس ای معیاری شده است برای بررسی اعتبار یک مقاله علمی، همان طور که وزن را با کیلوگرم اندازه گیری می کنند و کیلوگرم یک واحد سنجش برای وزن است، مقالات هم واحد های اندازه گیری و اعتبار سنجی برای خودشان دارند که آی اس آی یکی از معیارهای سنجش مقاله در سطح جهانی است. مؤسسه ISI خدمات مربوط به پایگاه های داده، فهرست کتاب ها و مقالات را ارائه می دهد. به طور اختصاصی این خدمات نمایه سازی نقل قول ها و تحلیل آنها است که توسط خود گارفیلد پایه گذاری شده است، این خدمات شامل نگهداری داده ها و نقل قول های مقالات هزاران نشریه دانشگاهی است. این خدمات از طریق سرویس پایگاه دادهISI's Web of Knowledge در دسترس است، این پایگاه داده به پژوهشگران این امکان را می دهد که بداند کدام مقاله ها بیشتر مورد ارجاع قرار گرفته و چه مقالاتی از این مقاله مطلبی را نقل قول کرده اند. ISI سالانه گزارشی را تحت عنوان گزارش استنادی مجلات علمی را که به JCR جِی سی آر (Journal Citation Reports)‏ معروف است ارائه می کند که در آن مجلات نمایه شده در بانک اطلاعاتی خود را بر اساس شاخصی با عنوان ضریب تاثیرگذاری رتبه بندی می کند. در حال حاضر ضریب تاثیرگذاری یکی از شاخص های اصلی برای اعتبار علمی مجلات علمی محسوب می شود.

تقسیم بندی مجلات ISI

مجلات ای اس ای به طور کلی بر اساس داشتن ضریب تاثیر و ایمپکت فاکتور به دو دسته تقسیم می شوند:

مجلات JCR

مجلات دارای ضریب تاثیر گذاری یا ایمپکت فاکتور ( JCR)

جی سی آر نشریه ای است که به صورت سالانه ارایه می شود و در آن مجلاتی که در آی اس آی نمایه شده اند و دارای ایمپکت فکتور هستند لیست شده اند. می توان گفت مجلات JCR معتبرترین ژورنال های علمی هستند و در نتیجه داوران مجلات JCR در بررسی مقالات بسیار سخت گیرانه عمل می کنند. همچنین فرآیند داوری مقالات ارسال شده با این مجلات ممکن است چندین ماه طول بکشد.

مجلات ISI بدون ایمپکت

مجلات بدون ضریب تاثیر(ISI Listed)

اعتبار مجلات ISI Listed نیز کمتر از جی سی آر نیست، اما نسبت به مجلات JCR سخت گیر نسیتند و مراحل داوری راحتری دارند. مقالات ISI listed نیز از فیلترهای علمی معتبری عبور می کنند لذا دارای اعتبار بالایی هستند و دانشمندان و محققان به آسانی و با اطمینان بالا می توانند از نتایج آنها در تحقیقات خود استفاده کنند.

هزینه مجلات ISI

در مواردی که مجلات ISI، اسپانسر و یا حامی مالی نداشته باشد باید از طریق مختلف هزینه های لازم خود را تامین نمایند. در این روش دریافتی مجلات به دو نوع زیر تقسیم می شوند :

مجلاتی که هزینه چاپ را از مولف مقاله دریافت می کنند

در این مجلات که در اصطلاح رایج مابین نویسندگان و دانشجویان به مجلات پولی معروف هستند ، هزینه در زمان پذیرش و قبل از چاپ از نویسندگان مقالات دریافت می شود.

در واقع این مجلات مقاله دریافتی از نویسنده مقاله را چاپ کرده و به صورت رایگان در اختیار خوانندگان قرار می دهند . در اصطلاح این نوع مجلات open access هستند. یعنی دسترسی به این مقالات رایگان و آزاد می باشد . بنابراین مجله باید برای تامین هزینه های خود نویسنده مقاله هزینه را دریافت نماید .

مجلات پولی ISI

مجلات رایگان ISI

مجلاتی که هزینه را از خواننده مقاله دریافت می کنند

این نوع مجلات هنگام چاپ مقالات از نویسنده مقاله هزینه دریافت نمی کنند و در اصطلاح دانشجویان و محققان به این نوع مجلات رایگان می گویند .

در واقع این مجلات برای تامین هزینه های خود به ناچار هزینه را از خواننده مقاله دریافت می کنند . یعنی مجلات اپن اکسس نبوده و close access می باشند. و خوانندگانی که قصد مطالعه و استفاده از مقاله را دارند باید برای دریافت مقاله و اجازه دانلود هزینه پرداخت کنند . البته این نوع مجلات چکیده مقاله را بصورت رایگان در اختیار خوانندگان قرار می دهند که بعد از مطالعه آن خواننده تصمیم به پرداخت هزینه و دانلود تمام متن مقاله می گیرد.

ISI بودن یک مجله را چگونه تعیین کنیم؟

لیست مجلات ISI که به مجلات معتبر تامسون رویترز نیز مشهور است هر ساله توسط موسسه تامسون رویترز به اطلاع دانشمندان و محققان سرتاسر جهان می رسد و این لیست نقش بسیار عمده ای در برنامه ریزی کشورها و دانشگاه ها دارد. که شما برای آگاهی از isi بودن مجله می توانید در سایت تامسون رویترز در قسمت مربوطه با وارد کردن ISSN (کد 8 رقمی مجله) و یا اسم مجله به ISI بودن مجله و کاورج مربوطه پی ببرید.

ISSN مجله را از وب سایت مجله می توانید بیابید. با کمی بررسی و جستجو در هر مجله و ژورنالی می توانید ISSN آن را بیابید.توجه نمایید اگر جستجو نتیجه ای در بر نداشت بدین معنی است که مجله ایندکس ISI ندارد . البته مجله می تواند ایندکس های دیگری غیر از ISI برای مثال اسکوپوس داشته باشد.

تعیین ISI بودن

چاپ مقالات ISI در ایران

مقالات ISI نقش بسیار مهمی در فعالیت های علمی پژوهشگران داخل کشور ایفا می کند. در ایران بالاترین امتیاز به پژوهشگرانی تعلق می گیرد که بتوانند مقالات خود را در مجله ISI چاپ نمایند. طبق بخش نامه وزارت علوم نتیجه فعالیت های پژوهشی که به صورت مقاله های علمی چاپ می شوند بر اساس WOS (یا JCR) بودن یا ISI Listed بودن یا ISC بودن دارای امتیازات جداگانه هستند. به عنوان مثال اگر هزینه طرح پژوهشی از 5 میلیون تومان بیشتر شود، مجری طرح باید دو مقاله مستخرج از طرح را در یک مجله WOS (یا JCR) چاپ نماید. اگر از 10 میلیون تومان بیشتر شد 3 مقاله و اگر موفق به چاپ مقاله نشد جریمه می شود.دانشگاه ها برای دفاع از رساله دکتری و ارشد، هم چنین برای مصاحبه دکتری، امتیازات خاصی را برای چاپ مقاله مستخرج از پایان نامه در نظر گرفته اند. همچنین دانشجویان خارج از کشور برای به تأیید رساندن مدرک خود در وزارت علوم باید یک مقاله مستخرج از رساله دکتری در مجلات WOS چاپ نمایند.

ویژگی بهترین موسسه برای چاپ مقاله ISI

امروزه در ایران نیز بیشترین امتیاز به پژوهشگرانی تعلق می‌گیرد که توانسته‌اند مقاله خود را در مجلات و ژورنال‌های isi به چاپ رسانده باشند. بدین منظور مؤسسات و سایت‌هایی تشکیل شدن که می توانند با بهره‌مندی از متخصصان برتر کشور هرگونه خدمات پژوهشی ازجمله چاپ مقاله، ویرایش، ترجمه، پارافریز و سابمیت را بدون هیچ‌گونه محدودیتی انجام دهند. اما شاید اعتماد کردن به این نوع سایت‌ها کمی دشوار باشد؛ بنابراین برای شناسایی بهترین موسسه چاپ مقاله ISI ویژگی‌هایی وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره‌شده است.

مجلات ISI

بررسی هدف مشتری از چاپ و مشاوره رایگان جهت انتخاب مجله

معرفی مجلات معتبر هم راستا با هدف

اطلاع از برآورد هزینه و عوامل تاثیر گذار بر آن

معتبر بودن بودن و مورد اعتماد بودن سایت

ارائه اصلاحات لازم قبل از ارسال به مجله

انجام پیگیری‌های لازم جهت چاپ مقاله

پشتیبانی و ارائه خدمات 24 ساعته

با ما همراه باشید تا در ادامه یکی از بهترین موسسات چاپ مقاله را برای شما عزیزان معرفی کنم

معرفی بهترین موسسه چاپ مقاله

یکی از بهترین موسسات در پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی موسسه سینا ترجمه می باشد زیرا این موسسه با همکاری یک کادر مجرب و متخصص برای پذیرش و چاپ تخصصی مقالات شما عزیزان تمام تلاش خود را خواهد کرد و از صفر تا صد مراحل چاپ در کنار شما خواهد بود. کلیه خدمات در این موسسه با بهترین کیفیت و به‌صورت کاملاً تخصصی ارائه می‌شوند و ترتیب اقدام شامل موارد زیر می‌باشد:

تحویل فایل مقاله از طریق سایت سینا ترجمه و یا از طریق ایمیل و سایر راه های ارتباطی آنلاین

بررسی و ارزیابی مقاله توسط کارشناس خبره موسسه و تعیین مناسب ترین مجله برای مقاله شما

ترجمه تخصصی مقاله که توسط مترجمین متخصص انجام می گیرد که تا 1 سال دارای گارانتی می باشد.

تشخیص تشابهات ادبی موجود در مقالات تخصصی و پارافریز و بازنویسی آن

ویرایش مقاله و همچنین فرمت بندی مقاله طبق ساختار و فرمت قابل پذیرش برای مجله

سابمیت مقاله به مجله مورد نظر و انجام پیگیری های لازم برای پذیرش و چاپ

ویژگی منحصر به فرد سینا ترجمه در چاپ مقاله ISI

سینا ترجمه با بیش از 6 سال سابقه و فعالیت در حوزه‌ی پذیرش و چاپ مقاله isi ، ترجمه مقاله به‌صورت کاملاً تخصصی، ویرایش نیتیو و همچنین استخراج مقاله از پایان‌نامه به‌عنوان برندی مطمئن در اذهان اصحاب دانشگاهی مبدل شده است. دلیل موفقیت و سبقت گرفتن این موسسه نسبت به سایر مؤسسات دیگر ارائه خدمات مناسب به مشتریان، ایجاد تجربه کاری مناسب، سرعت عمل، صداقت و همچنین پاسخگویی 24 ساعته در تمامی ساعات شبانه‌روز و حتی روزهای تعطیل می باشد. و همچنین می توان بیان کرد مجلات ISI پیشنهادی در این موسسه دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد که در زیر به آن ها اشاره شده است:

مجلات پیشنهادی مرتبط با موضوع و اهداف مقاله و رشته تحصیلی شما می‌باشند.

مجلات پیشنهادی دارای نمایه و ضرایب معتبر و قابل استناد می‌باشند.

مجلات پیشنهادی دارای هزینه چاپ معقول و منصفانه یا کلاً رایگان می‌باشند.

مجلات پیشنهادی جزء نشریات معتبر و خارج از لیست سیاه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور می‌باشند.

مجلات پیشنهادی دارای مدت‌زمان پذیرش کوتاه می‌باشند.

مجلات پیشنهادی دارای مدت‌زمان چاپ کوتاه می‌باشند.

خدمات معرفی مجلات ISI در سینا ترجمه برای تمامی رشته ها به صورت رایگان توسط کارشناسان ارائه می شود.

ثبث سفارش مقاله ISI

ثبت سفارش چاپ مقاله ISI

اگر می‌خواهید در زمان و هزینه پذیرش و چاپ مقالات صرفه‌جویی نمایید.کارشناسان و محققان حرفه‌ای سینا ترجمه را انتخاب نمایید. سینا ترجمه با در نظر گرفتن دغدغه نویسندگان برای تسریع درروند امور چاپ مقالات تخصصی شرایطی فراهم آورده است تا شما عزیزان بتوانید به کمک این موسسه خدمات پذیرش و چاپ را به‌صورت کاملاً تخصصی دریافت نمایید. این موسسه باسابقه چندین ساله در حوزه خدمات پژوهشی اکنون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مؤسسات رسمی در کشور شناخته می‌شود. معرفی ژورنال‌های معتبر به‌صورت رایگان و چاپ مقاله در ژورنال‌های ISI از خدمات اصلی موسسه محسوب می‌شود.لازم به ذکر است که کلیه خدمات لازم جهت آماده‌سازی مقاله به‌صورت تضمینی در این موسسه انجام می‌شود.

جهت اطلاعات بیشتر برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات ISI می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی ( واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام ) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

اصله بین پذیرش مقاله و چاپ مقاله عمدتاً از سوی سردبیر بر روی نامه پذیرش قید می­‌شود. این زمان ممکن است از چند روز تا حتی دو سال متغیر باشد

خیر، نامه­‌های پذیرش در فرمت­‌های مختلفی ارسال می­‌شوند و بسته به نظر و سلیقه یک مجله می‌­تواند شکل­‌های مختلفی داشته باشد. برای مثال، شکل و صفحه‌­آرایی مقالات چاپ شده در مجلات مختلف مشابه یکدیگر نیست. نامه پذیرش نیز دقیقاً از همین روال تبعیت می­‌کند.

تا زمانی که مقاله در وب‌سایت مجله آنلاین نشده باشد، نویسندگان مجله می‌­توانند مقاله خود را کنسل کنند و در مجله دیگری چاپ نمایند. البته احتمال دارد برخی مجلات با کنسل کردن مقاله مخالفت نمایند زیرا فرآیند داوری بر روی مقاله اعمال‌شده است و مجله متضرر خواهد شد.

برای آگاهی از isi بودن مجله می توانید در سایت تامسون رویترز در قسمت مربوطه با وارد کردن ISSN (کد 8 رقمی مجله) و یا اسم مجله به ISI بودن مجله و کاورج مربوطه پی ببرید.

نخیر. مجلات هم وجود دارد که بدون هزینه مقاله شما را به چاپ می رسانند اما می توان گفت پذیرش و چاپ در این مجلات بسیار سخت می باشد.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام