سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

تفاوت آزمون MSRT و MHLE

انتشار 29 خرداد 1397
مطالعه 2 دقیقه

آزمون های MSRT و MHLE، هر دو به عنوان آزمون های ملی زبان در کشور برگزار می گردند. متولی برگزاری آزمون MSRT وزارت علوم و متولی برگزاری آزمون MHLE وزارت بهداشت می باشد.

تفاوت آزمون MSRT و MHLE

مدرک MSRT و MHLE کسب شده، به مدت ۲ سال و صرفا در داخل کشور دارای اعتبار است. نمره این آزمون ها از صفر تا ۱۰۰ در نظر گرفته شده و دانش زبانی هر فرد بر اساس نمره دریافت شده در هر آزمون ارزش گذاری می گردد. داوطلبین شرکت در این آزمون ها را معمولا دانشجویان و یا داوطلبان مقطع دکتری، بورسیه های دولتی و فرصت های مطالعاتی تشکیل می دهند.
هر مرکز علمی و دانشگاهی، بسته به نیازهای آن و تعریف علمی آن، حداقل نمره آزمون را برای داوطلبان اعلام خواهد کرد. دانشگاه ها با توجه به تعاریف و مقررات دانشگاهی، با توجه به رشته های مختلف دانشگاهی، نمرات زبان های مختلف را برآورده می کنند.مخاطبین آزمون MSRT را کلیه اقشار آکادمیک، فارغ از رشته تحصیلی و دانشگاه تشکیل می دهند. در حالیکه مخاطبین آزمون MHLE شامل دانشجویان و افراد آکادمیک رشته های مرتبط با علوم پزشکی دانشگاه های سراسری می باشند.

تفاوت آزمون MSRT و MHLE

آزمون MSRT :

  •  ۳۰ سوال شنیداری شامل ۱۰ سوال از ۱۰ مکالمه کوتاه و ۲۰ سوال از ۴ مکالمه بلند و لکچر آکادمیک (lecture) ، شبیه سازی شده از آزمون TOEFL iBT
  •  ۳۰ سوال گرامر شامل ۱۴ سوال ۴گزینه ای ( انتخاب گزینه صحیح) و ۱۶ سوال ۴ گزینه ای (انتخاب گزینه ای که متن را غلط می کند)
  •  ۴۰ سوال درک مطلب از ۴ متن آکادمیک

آزمون MHLE :

  • ۳۰ سوال شنیداری شامل ۲۰ سوال از ۲۰ مکالمه کوتاه و ۱۰ سوال از ۲ مکالمه بلند و لکچر آکادمیک (lecture) ، شبیه سازی شده از آزمون TOEFL PBT
  •  ۲۰ سوال لغت شامل ۱۰ سوال ۴ گزینه ای (انتخاب گزینه صحیح) و ۱۰ سوال ۴ گزینه ای (انتخاب synonym)
  • ۲۰ سوال گرامر شامل ۱۰ سوال ۴ گزینه ای انتخاب گزینه صحیح و ۱۰ سوال ۴ گزینه ای انتخاب گزینه ای که متن را غلط می کند
  • ۳۰ سوال درک مطلب از ۴ متن که ۶۰ الی ۷۰ درصد این متون مرتبط با فضای آکادمیک علوم پزشکی می باشد.
  • هر دو آزمون شامل 100 سوال است، اما در زمان بندی متفاوت است. آزمون MHLE 90 دقيقه است، اما زمان آزمون MSRT صد و يك دقيقه است. این تفاوت زمان به علت طولانی مدت پخش MPRT تست صوتی است که شامل 4 آهنگ بالا و سخنرانی است.

در هر دو این آزمونها، شرکت کننده می توانند زمان خود را برای پاسخگویی به سوالات بر اساس توانایی های خود تنظیم کنند. از آنجا که در طول آزمون فقط یک پرسشنامه به شرکت کننده ارائه می شود. زمان بندی پیشنهادی طراحان سوال در نوت بوک نوشته می شوند، اما شرکت کننده می تواند با توجه به توانایی خود تغییر کند. این زمان بندی و فرمول بندی با توجه به توانایی هر فرد نقش بزرگی در موفقیت آزمون خواهد داشت.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام