سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

تفاوت مجلات علمی پژوهشی خارجی با ISI

انتشار 8 اردیبهشت 1397
مطالعه 3 دقیقه

بیشتر دانشجویان و اساتید برای کسب امتیاز پایان نامه ارشد یا دکتری ،تقویت رزومه برای مصاحبه دکتری و.. دنبال چاپ مقاله خود در مجلات معتبر می باشند.

تفاوت مجلات علمی پژوهشی خارجی با ISI

 مقالات علمی پژوهشی خارجی دو نوع هستند:

  1. مجلات علمی پژوهشی خارجی بدون ایمپکت
  2. مجلات علمی پژوهشی خارجی ایمپکت دار

بیشتر فرهیختگان خواهان چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی ایمپکت دار می باشند، اما چون این مجلات سطح علمی بالایی دارند و قطعا مقالاتی که ارسال می شوند باید قوی و پرمحتوا باشند، از دانشجویان کارشناسی ارشد و متقاضیان مصاحبه دکتری نوشتن چنین مقالاتی را نمی توان انتظار داشت. پس آنها می توانند با چاپ مقالات خود در مجلات علمی پژوهشی خارجی بدون ایمپکت هم نمره مورد نیاز خود را به دست آورند. ارائه مقاله در مجلات علمی پژوهشی ایمپکت دار برای دانشجویان دوره دکتری که در مرحله دفاع از رساله هستند الزامی می باشد.

مجلات علمی پژوهشی خارجی بدون ایمپکت

مجلات علمی پژوهشی خارجی بدون ایمپکت همان مجلات ISI LISTED ، مجلات اسکوپوس سطح Q3 و Q4 ،مجلات علمی پژوهشی خارجی و مجلات ISC می باشند که تضمینی هشتند و در پذیرش این مقالات موسسات تا 70 درصد حق رایزنی دارند و نهایتا تا یک ماه پذیرش می شوند.

مجلات ISI در سایت تامسون رویترز نمایه می شوند و مجلات اسکوپوس از محصولات شرکت الزویر می باشند و استفاده از اطلاعات آن نیاز به اشتراک و پرداخت هزینه دارد. البته برای مقالاتی که Open Access هستند نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد. ارزیابی و رتبه بندی این مجلات در پایگاه Scimago براساس نمره Q یا Quartile انجام می شود و بر اساس آن مجلات به 4 گروه Q1، Q2، Q3،Q4 تقسیم بندی می گردند که Q3،Q4 از نوع مجلات بدون ایمپکت در نظر گرفته می شوند.

Q1 تا Q4 نشان دهنده جایگاه ژورنال در حیطه تخصصی با توجه به SJR یا نفوذ علمی آن ژورنال می باشد. در این تقسیم بندی که برای هر حیطه تخصصی بصورت جداگانه انجام می گیرد، ژورنال ها بر اسا شاخص کیفی و در اعتبار به 4 گروه تقسیم شده و کلمه Quartile به معنای ربع یا یک چهارم است. نمره Q شبیه به ضریب تاثیر مجلات ISI می باشد با این تفاوت که ضریب تاثیر ممکن است بازه ای از یک هزارم تا  30درصد داشته باشد اما Q  از 1 تا 4 متغیر می باشد.

مجلات ISC که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است و در سایت www.isc.gov.ir نمایه می گردند، از سومین پایگاه استنادی معتبر برای مقالات و نشریات علمی معتبر بعد از پایگاه های ISI و اسکوپوس می باشد. همانطور که می دانید چاپ مقاله در این 3 مجله که علمی پژوهشی خارجی هستند برای کسب امتیاز مفید است.

مجلات علمی پژوهشی خارجی ایمپکت دار

این مجلات بسیار معتبر و سخت گیر می باشند وبرای مقاطع دکتری برای گرفتن مجوز دفاع و برای اساتید و اعضای هیات علمی برای افزایش رتبه علمی ضروری می باشند. شرایط این مجلات طوری است که احتمال 70 درصد پذیرش به محتوای مقاله ارسالی فرهیخته ربط دارد و موسسات فقط 30 درصد می توانند برای پذیرش رایزنی کنند. دانش پژوهان باید دقت کنند که در هیچ مجله ای احتمال پذیرش 100درصد نمی توان داد.

مجلات ایمپکت دار سطح علمی بالاتری دارند و از نظر کیفیت ارزشمندتر و معتبرند. این مجلات دارای ضریب تاثیر می باشند، بنابراین دانشجویان عزیزی که قصد چاپ مقاله در این ژورنال ها را دارند باید مطالب علمی جدید و مهم و با ارزش در مقاله ارسالی داشته باشند. مقالاتی که در این نوع مجلات چاپ می شوند محتوایی پربار و دقیق دارند و ازمهمترین منابع علمی جهان تلقی می گردند. مجلات ISI ایمپکت دار (JCR) ، مجلات اسکوپوس سطح Q1، Q2 از نوع مجلات علمی پژوهشی خارجی ایمپکت دار محسوب می شوند. Q1، Q2 بالاترین سطح مجلات Scopus می باشد که سطح علمی بسیار بالایی دارد و با مجلات ISI ایمپکت دار برابری می کند.

مراحل ثبت سفارش چاپ مقاله در موسسه سینا :

  1. ارسال درخواست خود به آدرس ایمیل  pub.sina@gmail.com 
  2. بررسی درخواست شما و ارسال ایمیل یا تماس تلفنی برای درخواست چکیده مقاله شما و مدارک دیگر برای بررسی توسط کارشناسان
  3. معرفی مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما یا بررسی مجله پیشنهادی شما
  4. تائید نهایی مجله انتخابی از سوی شما
  5. ارسال مقاله به مجله و قرار دادن در پروسه داوری
  6. پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسبت به ایمیل نویسندگان مقاله)

راه های ارتباطی با موسسه سینا

تلفن ثابت:  ⌕        تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲

ایمیل : pub.sina@gmail.com

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام