سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

تفاوت مجلات بین المللی و داخلی

انتشار 26 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

معمولا دانشجویان و محققین و در حالت کلی نویسندگان مقالات علمی، مجلات بین المللی و داخلی را بر اساس معیارهای مختلفی همچون اعتبار، ضریب تاثیر، هزینه چاپ مقاله، تضمینی و غیر تضمینی بودن و مواردی از این قبیل ارزیابی و انتخاب میکنند.

تفاوت مجلات بین المللی و داخلی

معمولا دانشجویان و محققین و در حالت کلی نویسندگان مقالات علمی، مجلات بین المللی و داخلی را بر اساس معیارهای مختلفی همچون اعتبار، ضریب تاثیر، هزینه چاپ مقاله، تضمینی و غیر تضمینی بودن و مواردی از این قبیل ارزیابی و انتخاب میکنند. چون چاپ مقاله در هر گروه از این مجلات امتیاز و مزایای خاصی برای نویسنده دارد که با توجه به این مسئله، بایستی انتخاب درستی انجام دهد. 

در حالت کلی  چهار گروه از مجلات خارجی هستند که مقاله پذیرش و چاپ میکنند و عبارتند از: ISI ،ISC ،Scopus ،Pubmed/Medline. چهار ایندکس کننده معتبر بین المللی در علوم مختلف هم که این مجلات را نمایه میکنند شامل شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters)، اسکوپوس (Scopus)، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)  و در زمینه پزشکی هم پاب مد (PubMed) می باشند.

مجلات داخلی نیز سه نوع بوده و اعتبار و درجه علمی آنها از سوی یکی از سه ارگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و دانشگاه آزاد تعیین می شود که عبارتند از: مجلات علمی - پژوهشی، مجلات علمی - ترویجی و مجلات علمی - تخصصی. در بین این دسته، مجلات علمی - پژوهشی جایگاه ویژه ای در دانشگاهها و مراکز علمی کشور داشته و بسیار معتبر شناخته میشوند. مخاطبین اصلی این گونه مجلات، اساتید دانشگاهها، دانشجویان دوره های دکتری، پژوهشگران شاغل در مراکز علمی تحقیقاتی هستند. این مجلات معمولا مقالاتی را پذیرش میکنند که از دو خصلت اصالت و ابداع برخوردار باشد و نتایج آنها به کاربردها، روشها و مفاهیم و مشاهدات جدید در زمینه علمی با هدف پیشبرد مرزهای علمی و فن آوری منجر شود. 

تفاوت های چاپ مقاله در مجلات داخلی و بین المللی

هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی: هزینه چاپ مقاله در نشریات و مجلات علمی پژوهشی یا علمی ترویجی داخلی در مقایسه با نشریات خارجی بیشتر می باشد.

پروسه و روند داوری مجلات داخلی و خارجی: مجلات داخلی در مقایسه با مجلات خارجی، بازه زمانی بیشتری برای داوری نیاز دارند و پذیرش و چاپ مقاله در این مجلات، به مراتب سخت تر است.

تضمینی و غیر تضمینی بودن چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی: مجلات علمی پژوهشی داخلی طبق قانون وزارت علوم حق همکاری و قرارداد با هیچ یک از موسسات را ندارند، بنابراین چاپ مقالات در مجلات داخلی تضمینی نبوده و بستگی به محتوای مقاله دارد و به موسسات تنها 30 درصد اجازه رایزنی داده می شود. اما چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI ,ISC, SCOPUS (بدون ایمپکت) تضمینی بوده و مجلات تا 70-80 درصد اجازه رایزنی با موسسات دارند. برای مجلات JCR نیز در صورتی که مقاله نوشته شده از لحاظ محتوایی و ساختاری مشکلی نداشته باشد می توان پذیرش گرفت.

تفاوت در اعتبار و رتبه مجلات داخلی و خارجی: در حالت کلی، مطمئنا مجلات خارجی بخصوص JCR ها دارای اعتبار بسیار زیادی هستند، اما در داخل کشور ما سنجش مجلات بر اساس قوانین وزارت علوم است که مجلات داخلی را معتبر تر از مجلات خارجی می داند. بر همین اساس، دانشجویان دکتری برای کسب نمره لازم برای دفاع خود و اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه ها برای افزایش درجات علمی پژوهشی خود، مقالات خود را لزوما باید در این مجلات به چاپ برسانند. اما برای دانشجویان ارشد و دانشجویانی که قصد شرکت در مصاحبه دکتری را دارند، مجلات خارجی هم امتیاز لازم را برای این افراد فراهم میکند. 

چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی با موسسه سینا

موسسه سینا با سابقه بیش از شش سال در ارسال و اخذ پذیرش مقالات علمی از بهترین ژورنالهای داخلی و خارجی میتواند بهترین انتخاب دانشجویان و اهالی علم برای چاپ مقاله باشد. ما با گرد هم آوردن برجسته ترین متخصصان کشوری در بخش  چاپ مقاله، این امکان را فراهم آورده ایم که تمام خدمات خود را اعم از استخراج مقالات از پایان نامه، ترجمه تخصصی، معرفی مجلات معتبر و متناسب با موضوع مقاله، سابمیت مقاله از سوی موسسه به مجله مورد نظر، دریافت پذیرش تضمینی مقاله و هر آنچه که برای چاپ به موقع و بی نقص مقالات علمی شما مورد نیاز است، به صورت آنلاین و غیر حضوری به مشتریان ارائه دهیم. سیاست این موسسه صرفه جویی در زمان و هزینه است. کافیست، درخواست خود را از طریق ایمیل موسسه ارسال کنید تا در سریع ترین زمان، به درخواست شما رسیدگی و خدمات لازم ارائه شود.

بیشتر بخوانید:

چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی

تفاوت مجلات علمی پژوهشی خارجی با ISI

اکسپت مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی

نکات مهم در انتخاب مجله برای اکسپت مقاله

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام