سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

تقویم آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت سال 1397

انتشار 16 خرداد 1397
مطالعه 3 دقیقه

برنامه زمان بندی برگزاری آزمون های زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) سال ۱۳۹۷ منتشر شد.

تقویم آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت سال 1397

امروزه با توجه به پیشرفت گسترده کشور ایران در زمینه تحصیلی و اهمیت بالای دانش زبان انگلیسی ، کلاس ها و آزمون های متفاوتی برای بالا بردن سطح دانش زبان انگلیسی علاقه مندان و سنجش این دانش برگزار می شود. وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مجری آزمونی به نام MHLE است که این آزمون را برای سنجش توانایی متقاضیان تحصیل در رشته های علوم پزشکی در زمینه زبان انگلیسی برگزار می کند  .

آزمون MHLE

 MHLE مخفف عبارت Ministry of Health Language Exam است. داوطلبان شرکت در آزمون دکتری رشته های گروه پزشکی ملزم به داشتن مدرک زبان هستند . آزمون های زبان متفاوتی مانندMSRT ، TOLIMO و EPT در کشور برگزار می شود. متقاضی تحصیل در رشته های علوم پزشکی می تواند علاوه بر آزمون MHLE، در آزمون MSRT و آزمون TOLIMO نیز شرکت کند و از نظر وزارت بهداشت مدارک زبان آن ها نیز قابل قبول است.

زمان ثبت نام آزمون MHLE

دانستن زمان ثبت نام آزمون MHLE  بسیار مهم است و بسیاری از داوطلبان به دلیل عدم اطلاع کافی از زمان ثبت نام و نحوه ثبت نام در آزمون MHLE از آزمون جا مانده اند . داوطلبان برای ثبت نام باید با وزارت بهداشت و درمان پزشکی (مرکز امتحان) تماس بگیرند و درخواست ثبت نام کنند و پس از ایجاد مشخصات شخصی، یک تاریخ را از تاریخ اعلام شده انتخاب کنند. لازم به ذکر است که امکان بازگشت هزینه ثبت نام این آزمون امکان پذیر نیست. در جدول زیر برنامه زمان بندی برگزاری آزمون های زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) سال ۱۳۹۷ آورده شده است:

دوره

آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت MHLE

تاریخ برگزاری آزمون

۴۶

آزمون MHLE فروردین ماه

۱۳۹۷/۰۱/۳۰

۴۷

آزمون MHLE تیر ماه

۱۳۹۷/۰۴/۰۷

۴۸

آزمون MHLE مرداد ماه

۱۳۹۷/۰۵/۱۸

۴۹

آزمون MHLE مهر ماه

۱۳۹۷/۰۷/۱۹

۵۰

آزمون MHLE آذر ماه

۱۳۹۷/۰۹/۱۵

۵۱

آزمون MHLE بهمن ماه

۱۳۹۷/۱۱/۲۵

محتوای آزمون MHLE

محتوای آزمون MHLE شامل 100 پرسش است که 30 پرسش مربوط به بخش شنیداری، 40 پرسش مربوط به بخش ساختار و نگارش و واژگان و 30پرسش مربوط به بخش درک مطلب است . در کل این آزمون دارای 100 نمره می باشد و نمره منفی ندارد . اعتبار آزمون زبان MHLE مانند آزمون تافل ، 2 سال معتبر است .

بخش بخش شنيداری  

اين بخش شامل مكالمه های آمريكایی بين افراد ميی باشد كه بعد از هر مكالمه ، يك مكث كوتاه صورت می گیرد و داوطلب بايد در مورد آن مكالمه به چند سؤال پاسخ دهد .

بخش ساختار و نگارش و واژگان

در این بخش شما باید به سوالات ساختاری و چند گزینه ای پاسخ دهید. این بخش شامل دو دسته سوال است که در دسته اول باید به سوالاتی پاسخ دهید که در آن‌ها بخشی از یک جمله خالی بوده و با گزینه مناسب باید آن را تکمیل کنید. و در دسته دوم سوال ها شما با سوالاتی مواجه خواهید شد که در آن‌ها جمله ای دارای اشتباه بوده و شما باید عبارت نادرست را شناسایی کرده و آن گزینه را انتخاب کنید.

بخش درك مطلب

این بخش آزمون MHLE  معمولا شامل 4 متن آکادمیک و دانشگاهی بوده که شما باید به سوالاتی راجع به آن متن پاسخ دهید .البته سعی شده در این متون بیشتر از Medical & Health استفاده شود.شرط اصلی موفقیت در آزمون MHLE دایره لغات قوی می‌باشد.

همان طور که گفته شد این آزمون مشابه  (TOEFL (PBT می‌باشد و شما با کار کردن بر روی آزمون‌های نمونه تافل نیز می‌توانید در آزمون  MHLE  موفق شوید. تفاوت عمده آزمون تافل و این آزمون نحوه ی نمره دهی بوده و اینکه در آزمون MHLE بیشتر سؤالات در حوزه پزشکی می باشد.

اعلام نتایج آزمون MHLE

اعلام نتایج آزمون MHLE معمولا بین 4 تا 6 روز بعد از برگزاری آزمون صورت می پذیرد و داوطلبان از طریق سایت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ( مرکز سنجش ) و طی کردن مسیر زیر ، می توانند کارنامه خود را دریافت کنند :

1. رفتن به سایت Sanjeshp.ir

2.   رفتن به قسمت آزمون زبان MHLE

3. دریافت و تائید کارنامه

4. Show exam result

لازم به ذکر است مراجع گوناگون مانند سازمان ها ، دانشگاه ها و ... از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و طی کردن مراحل 1 تا 3 بالا و رفتن به قسمت check certificate validity می توانند از اعتبار کارنامه شما اطمینان حاصل کنند .

 تفات آزمون MHLE  با آزمون MSRT چیست؟

 از داوطلبان شرکت در آزمون های ملی بعضی از سوالاتی مانند (تفاوت بین آزمون MHLE و آزمون MSRT وجود دارد؟) به گوش می رسد.. آزمون MHLE یک زبان انگلیسی تحت مدیریت وزارت بهداشت و درمان پزشکی است و به بخش علوم پزشکی اختصاص دارد. امتحان MSRT توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد و همه دانشگاه های تحت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزاد اسلامی پذیرفته خواهد شد و در طول مصاحبه پذیرفته خواهد شد. سیستم محتوا و نمره دهی هر دو آزمون تقریبا یکسان است و تفاوت بین زبان آزمون MHLE و آزمون زبان MSRT در محتوای کلمات و سؤالات متنی است. در آزمون MHLE، این محتوا در علوم پزشکی تخصصیتر است. تفاوت های دیگر بین این دو آزمون را می توان در تعداد دفعاتی که آنها سالانه برگزار می شود دیده می شود. آزمون MSRT تقریبا هر ماهه برگزار می شود، اما در صورت نیاز، آزمایش MHLE توسط وزارت بهداشت انجام می شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام آموزشگاه هاو زبان سراهایی که مدرک mhle آن معتبراست لطفابگیدممنون میشم
باسلام وعرض ادب فرهیخته گرامی برای هرشهر اموزشگاههای متفارتی وجود داره متاسفانه دراین امرنمیتونمی کمکتان کنیم. باتشکر ازحسن توجه شما به موسسه سینا
5 سال پیش
بازدیدکننده

نوشین
سلام آموزشگاه هاو زبان سراهایی که مدرک mhle آن معتبراست لطفابگیدممنون میشم
5 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام