سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

تولید نانو‌ساختاری با خاصیت همزمان آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌باکتریایی و قابلیت پانسمان زخم

انتشار 20 آذر 1399
مطالعه 1 دقیقه

همکاری مشترک میان پژوهشگران دانشکده علوم و فناوری‌های بین‌رشته‌ای دانشگاه تربیت مدرس و چند دانشگاه علوم پزشکی کشور، به ساخت نانوفیلم جدیدی منتهی شد که به‌طور هم‌زمان دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌باکتریایی است، اثرات سمی ناچیزی دارد و قابلیت بالایی در استفاده به‌عنوان پانسمان زخم را نشان می‌دهد.

تولید نانو‌ساختاری با خاصیت همزمان آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌باکتریایی و قابلیت پانسمان زخم

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، نتایج این پروژه نشان داد که اضافه کردن نانوذرات نقره (AgNPs) که به روش سبز سنتز شده اند، به نانوالیاف پلی لاکتیک اسید/پلی اتیلن گلیکول (PLA/PEG) منجر به مهار رشد کامل باکتری های بیماری زای سودوموناس آئروژینوزا و استافیلوکوکوس اورئوس می شود و فعالیت آنتی اکسیدانی و ضدمیکروبی نانوفیلم به دست آمده (AgNPs/PLA/PEG) نشان می دهد که این نانوساختار پتانسیل استفاده به عنوان پانسمان زخم را دارد.

در این مطالعه، نانوذرات نقره که با استفاده از عصاره گیاهی کلپوره (Teucrium polium) سنتز شده اند در فیلم پلی لاکتیک اسید/پلی اتیلن گلیکول جاسازی شدند تا پوشش ضخیم و قابل جذبی با ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضدباکتریایی را فراهم کنند و به حل یکی از چالش های اصلی روند ترمیم زخم کمک کند.

بر اساس این گزارش، نوآوری به کار رفته در این پروژه تحقیقاتی هم اکنون در فاز آزمایش های حیوانی قرار دارد و قابلیت تجاری شدن را داراست.

همچنین بررسی نتایج سازگاری زیستی نانوذرات سنتزشده به روش سبز نشان داد که این نانوذرات دارای سازگاری زیستی بالایی هستند و اثر سمی کمی روی سلول های ماکروفاژ انسانی داشته اند که این آزمایش قابلیت بالای این نانوذرات را برای استفاده بالینی نشان می دهد.

شایان ذکر است؛ این پژوهش حاصل همکاری دکتر حامد باقری از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر حسن بردانیا از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر محسن علیپور از دانشگاه علوم پزشکی جهرم و دکتر محمد اکرمی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

گفتنی است نتایج این کار با عنوان Facile preparation of a novel biogenic silver-loaded Nanofilm with intrinsic anti-bacterial and oxidant scavenging activities for wound healing در مجله Scientific Reports با ضریب تأثیر ۴٫۱۲۰ به چاپ رسیده است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام