سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

چگونه رزومه علمی خود را برای مصاحبه دکتری 1400 تقویت کنیم؟

انتشار 14 فروردین 1400
مطالعه 3 دقیقه

برای راه یابی به مقطع دکتری، بعد از گذراندن آزمون دکتری 1400، باید در مصاحبه دکتری نیز شرکت کنید که در این مصاحبه از شما درخواست رزومه خواهد شد. در رزومه دکتری باید سوابق تحصیلی خودتان را درج نمایید. همچنین باید اطلاعاتی درج شود تا بتواند شایستگی شما را به خوبی نشان داده و نظر داوران مصاحبه دکتری 1400 را به خود جلب نماید.

چگونه رزومه علمی خود را برای مصاحبه دکتری 1400 تقویت کنیم؟

تقویت رزومه دکتری 1400 چالشی ترین موضوعی است که داوطلبان مصاحبه دکتری به دنبال پاسخ آن می باشند. رزومه دکتری نمایشی از سابقه تحصیلی و پژوهشی فرد داوزطلب می باشد و قطعا هر چقدر این رزومه پر بار تر باشد، شانس بیشتری برای قبولی در مصاحبه دکتری 1400 وجود دارد.

برای تقویت رزومه دکتری 1400 چیکار کنیم؟

باید بدانید که در روز مصاحبه به غیر از رتبه علمی و نمره آزمون دکتری، رزومه دکتری دانشجو در سه دسته آموزشی، پژوهشی و حضور در آزمون نیز بررسی می شود و به آن ها امتیازاتی تعلق می گیرد. برای تقویت رزومه دکتری باید در این سه حیطه و به خصوص در فعالیت های پژوهشی امتیاز خوبی کسب نمایید.

نحوه امتیاز دهی به رزومه جهت تقویت رزومه دکتری 1400

همانطور که گفتیم، در سه حیطه به رزومه دکتری امتیاز تعلق می گیرد که این سه بخش شامل فعالیت های آموزشی، فعالیت های پژوهشی و جلسه آزمون دکتری هستند. در کل ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته میشود که با توجه به سبک یا سنگین بودن رزومه داوطلب، امتیازی به آن داده می شود.

امتیاز فعالیت های آموزشی دانشجو در تقویت رزومه دکتری

فعایلت های آموزشی که دانشجو انجام دهد در مجموع ۳۰ امتیاز دارد. در این بخش داوران با بررسی کیفیت دانشگاه محل تحصیل و مدت زمان تحصیل در کارشناسی و ارشد، به دانشجو امتیاز می دهند. امتیازاتی دیگری نیز در این بخش به داوطلب تعلق می گیرد. اگر دانشجو مدرک معتبر زبان بین المللی داشته باشد تا ۸ امتیاز و اگر در المپیادهای علمی مقام کسب کرده باشد تا ۵ امتیاز، اضافه بر این به فرد داوطلب تعلق می گیرد.

امتیاز فعالیت های پژوهشی در رزومه دکتری

برای تقویت رزومه دکتری 1400 با فعالیت های پژوهشی باید بدانید که در مجموع ۴۰ امتیاز به این بخش داده می شود. فعالیت هایی که در این بخش برای تقویت رزومه دکتری می توانید انجام دهید، شامل چاپ مقاله علمی در مجلات معتبر داخلی و خارجی، چاپ مقالات کنفرانسی، چاپ کتاب در رشته تخصصی و ترجمه کتاب می باشد. در میان همه این فعالیت ها، چاپ مقاله تا ۲۲ امتیاز را به خود تعلق می دهد که بیشترین تاثیر را در تقویت رزومه دکتری دارد. برای تقویت رزومه دکتری 1400 می توانید برای چاپ مقاله در مجلات معتبر اقدام کنید تا بتوانید شانس خود را برای قبولی در آزمون مصاحبه دکتری 1400 ارتقا دهید.

حضور در جلسه آزمون

نحوه شرکت در جلسه آزمون دکتری نیز در تقویت رزومه دکتری موثر است و در مجموع ۳۰ امتیاز دارد. در این جلسه با زیر نظر گرفتن رفتار های دانشجو و با توجه به رزومه وی، مشورت صورت می گیرد.

تقویت رزومه دکتری با فعالیت های پژوهشی

  • تقویت رزومه دکتری با چاپ کتاب

تقویت امتیاز رزومه دکتری با چاپ کتاب، شیوه ای مرسوم و مورد استقبال بین داوطلبان دکتری است که می توانند برای تبدیل پایان نامه خود به کتاب اقدام نمایند. چاپ کتاب مانند چاپ مقاله علمی امتیاز بالایی ندارد اما چاپ مقاله علمی در مجلات معتبر دشواری های زیادی دارد که با چاپ کتاب برای تقویت رزومه دکتری این دردسر ها را ندارید.

  • تقویت رزومه دکتری با ترجمه کتاب

باید بدانید که امتیاز ترجمه کتاب با چاپ کتاب برابری می کند اما ترجمه کتاب ممکن است آسان تر باشد. اما مهم ترین نکته در ترجمه کتاب برای تقویت رزومه دکتری این است که باید حواستان باشد که کتابی که ترجمه می کنید، قبلا ترجمه نشده باشد و نسخه هایی از آن در بازار موجود نباشد.

  • تقویت رزومه دکتری با چاپ مقاله علمی

برای تقویت رزومه دکتری در مصاحبه دکتری چاپ مقاله علمی نیز بسیار توصیه می شود. چاپ مقاله علمی بالاترین امتیاز (22 امتیاز ) را دارد.

اگر برای تقویت رزومه دکتری خود جهت شرکت در مصاحبه دکتری زمان کمی دارید، چاپ مقاله علمی پژوهشی بهترین راهکار می تواند باشد.

موسسه سینا

برای تقویت رزومه خود برای مصاحبه دکتری 1400 میتوانید از خدمات استخراج مقاله از پایان نامه ، چاپ مقاله در مجلات و کنفرانس های معتبر ، تبدیل پایان نامه به کتاب، ترجمه کتاب ،چاپ کتاب موسسه سینا استفاده نمایید. برای ثبت سفارش می توانید با ارسال ایمیل و یا تماس با کارشناسان موسسه سینا درخواست خود را مطرح نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام