سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

طریقه چاپ مقاله

انتشار 21 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

زمانی که تصمیم به انجام یک کار پژوهشی مطالعاتی میگیرید، قاعدتا هدف و برنامه ریزی برای این فرایند خواهید داشت.

طریقه چاپ مقاله

زمانی که تصمیم به انجام یک کار پژوهشی مطالعاتی میگیرید، قاعدتا هدف و برنامه ریزی برای این فرایند خواهید داشت. برای اینکه بتوانید چنین پروژه ای را با موفقیت به سرانجام برسانید، لازم است علاوه بر دانش و تخصص کافی در زمینه مطالعاتی مورد نظر، با مراحل انجام کار نیز آشنایی کامل داشته باشید تا در نهایت بتوانید زحمات چندین ماهه و حتی چند ساله خود را به ثمر برسانید. ثمره این زحمات و تلاشها، موفقیت در به چاپ رساندن مقالات علمی ایست که بر اساس نتایج پژوهش تدوین و نگارش شده اند. 

بدیهیست که برای شروع و تکمیل تحقیقات خود نیاز به داده‌های تحقیقات پیشین خواهید داشت و بایستی با یک روش تحقیق مناسب، کار تحقیقی خود را انجام دهید. در این راستا هدف پژوهشگر، ایجاد یک بصیرت و نگرش تئوری و انتشار نتایج تئوری و کابردی آن است؛ برای اینکه کار پژوهشی تاثیرگذاری لازم را داشته باشد و سایر محققین به نتایج پژوهشها دسترسی داشته باشند، نگارش و انتشار مقالات علمی در مجلات معتبر علمی، امری ضروریست. هرچه اعتبار علمی مجله انتخاب شده بالاتر باشد، مخاطب مقاله بیشتر خواهد بود و طیف بیشتری از افراد از محتوای مقاله استفاده خواهند کرد. همچنین تعداد استنادات وارد بر مقاله نیز افزایش خواهد یافت. اما برای چاپ مقاله در یک مجله علمی لازم است با برخی از مباحث آشنایی داشته باشید که ما در این گفتار قصد داریم از آنها سخن بگوییم. 

هر محقق و دانشجویی باید بداند که یک مقاله چه مراحلی را طی میکند تا به مرحله چاپ برسد. در ابتدا لازم است تا یک مجله خوب برای ارسال مقاله خود انتخاب نماید. سپس آن را از لحاظ تخصص موضوعی و اعتبار مورد بررسی قرار دهد. سپس مقاله خود را از طریق سایت مجله برای ادیتور مجله ارسال نماید. مقاله پس از ارسال، مقاله در پروسه داوری قرار می گیرد و در نهایت در صورت تائید از سوی داوران، پذیرش می شود.

طریقه چاپ مقاله

1. سابمیت (Submit) مقاله: منظور از سابمیت، ارسال مقاله نگارش شده به مجله مورد نظر است. فرایند سابمیت مقاله دو نوع است: سیستم مکانیزه سابمیت از طریق سایت مجله و سیستم آنلاین ایمیل از طریق آدرس پست الکترونیک مجله. 

2. داوری مقاله: هر مقاله ای بعد از ارسال به مجله در پروسه داوری قرار می گیرد و  داوران قابلیت های مقاله را برای چاپ در مجله میسنجند. گاهی داوران ایرادات اساسی گرفته و در نهایت به ادیتور اعلام می کنند و تصمیم نهایی را به ادیتور واگذار میکنند. در این مواقع بعد از اصلاحات، ادیتور، مقاله را دوباره در فرایند داوری مجدد قرار میدهند که در اینصورت ترکیب تیم داوری نیز متفاوت خواهد بود. 

3. اکسپت (Accept) مقاله: بهترین اتفاق ممکن گرفتن پذیرش یا همان اکسپت است. در این صورت نامه ای از سوی ادیتور مجله برای شما ارسال می شود که نشان می دهد مقاله شما جهت چاپ در مجله پذیرفته شده است.

4. ریجکت (Reject) مقاله: به معنای رد شدن مقاله در ژورنال است. البته نه به این معنی که مقاله به هیچ عنوان شرایط لازم برای چاپ در مجلات علمی را ندارد. شما می توانید نظرات داوران را اعمال کرده و مقاله خود را برای یک مجله دیگر ارسال نمایید. 

5.گالی پروف و چاپ مقاله: وقتی کارهای تکنیکی و قالب بندی روی مقاله انجام شد یک نسخه قبل از چاپ از سوی مجله برای شما ارسال می گردد تا تائیدیه نهایی جهت مشخصات نویسندگان و موارد جزئی دیگر گرفته شود و در نهایت مقاله آماده چاپ در مجله میشود.

چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی معتبر با موسسه سینا

موسسه سینا یکی از موسسات معتبر و باسابقه درخشان در زمینه خدمات پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی است. کلیه این خدمات در این موسسه با بهترین کیفیت و به صورت کاملا تخصصی ارائه می‌گردد. همچنین چاپ مقاله در برخی از ژورنال ها به صورت کاملا تضمینی انجام میگیرد که ارائه خدمات چاپ تضمینی مقاله بستگی به مجله انتخابی و در واقع به هدف و نیاز شما دارد. اما کلیه مراحل و خدمات لازم برای سابمیت مقاله به صورت کاملا تخصصی و تضمینی انجام می‌شود. در صورت تمایل به چاپ مقاله در ژورنالهای داخلی و خارجی علمی پژوهشی می‌توانید در اولین فرصت اقدام به ثبت سفارش کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

بیشتر بخوانید:

نحوه چاپ مقاله در مجلات بین المللی

چگونگی پذیرش مقاله در isi

نحوه ارسال مقاله به مجلات خارجی

نحوه فرمت بندی مقاله ISI

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام