سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ترجمه متون تخصصی زبان فرانسه به فارسی

انتشار 8 اردیبهشت 1399
مطالعه 3 دقیقه

نیاز به ترجمه تخصصی متون خصوصا در دنیای امروز، هم در حوزه های مختلف و هم به زبانهای گوناگون و پرکاربرد دنیا بیش از پیش احساس میشود.

ترجمه متون تخصصی زبان فرانسه به فارسی

نیاز به ترجمه تخصصی متون خصوصا در دنیای امروز، هم در حوزه های مختلف و هم به زبانهای گوناگون و پرکاربرد دنیا بیش از پیش احساس میشود. یکی از این زبانها، زبان فرانسه است که علاوه بر کشور فرانسه، زبان رسمی بیش از ۲۰ کشور آفریقایی است و در کشورهای شمال آفریقا، حوزه مدیترانه، آمریکا و همچنین در کشورهایی در قاره آسیا نظیر لبنان به عنوان دومین زبان رایج است که در مدارس و دانشگاه ‌ها تدریس می شود. در ایران نیز زبان فرانسوی پس از انگلیسی و عربی، سومین زبان خارجی پرکاربرد محسوب میشود.

موارد مختلفی برای کاربرد ترجمه زبان فرانسه به فارسی وجود دارد. بسیاری از کتب و مقالات تخصصی حقوق، تجارت، مدیریت، پزشکی علوم انسانی و حوزه های دیگر، به زبان فرانسه نگارش شده و برای استفاده توسط مخاطبین ایرانی باید بصورت تخصصی ترجمه شوند. از این رو میتوان گفت اقشار مختلفی به فراخور هدف، رشته و زمینه کاری خود، به ترجمه تخصصی متون فرانسه به فارسی نیاز دارند. گروهی از این افراد، دانشجویان و محققین و اساتید دانشگاهی هستند. دانشجویان رشته های مختلف برای نگارش مقالات و پایان نامه ها، باید از مقالات جدید خارجی از جمله مقالات فرانسوی در پروسه تحقیق و مطالعه خود استفاده کنند. به همین دلیل خواه ناخواه به ترجمه تخصصی این متون نیاز خواهند داشت. همچنین بسیاری از ژورنالهای علمی به زبان فرانسه هستند و لزوما باید تحقیقات محققان ایرانی برای چاپ به زبان فرانسه ترجمه شوند. با توجه به تخصصی بودن این دست از متون و اهمیت دقت و ظرافت در ترجمه آنها، بایستی یک مترجم متخصص و حرفه ای که علاوه بر تسلط کامل به زبان فرانسه، در زمینه موضوعی متن نیز مهارت و اطلاعات کافی داشته باشد، فرایند ترجمه را انجام دهد تا کیفیت مطلوبی حاصل شود. شناخت مترجم و ارائه اطلاعات تخصصی لازم به وی، می تواند کمک بزرگی برای غنای مطلب باشد. مترجمی که اطلاعات لازم را در مورد موضوع داشته باشد، می تواند متن به مراتب روان تر و حرفه ای تری ترجمه کند.

کیفیت در ترجمه امر مهمی است که حتما باید به آن توجه داشت. کسانی که نیازمند ترجمه تخصصی متون فرانسه می شوند یا دانشجویانی هستند که قصد ادامه تحصیل و نگارش پایان نامه دارند، یا شرکت هایی هستند که قصد توسعه فعالیت خود در سطح بین المللی را دارند و یا افرادی هستند که قصد مهاجرت دارند. در نتیجه دقیق و شفاف بودن اطلاعاتی که از ترجمه بدست می آورند برای خود و یا مخاطبان خارجی شان بسیار اهمیت داشته و تعیین کننده است. پس حتما باید نسبت به کیفیت آن اطمینان داشت.

ترجمه متون تخصصی فرانسه به فارسی در موسسه سینا

مترجمین مجرب موسسه سینا با داشتن تجربه، دانش و اطلاعات به روز در زمینه ی ترجمه تخصصی انواع مقالات، کتب، پایان نامه و... در رشته های مختلف توانسته اند رضایت بسیاری از دانشجویان و محققان داخلی را جلب نمایند. این موسسه به صورت غیر حضوری، با دریافت فایل متن درخواستی برای ترجمه، در سریع ترین زمان ممکن و با قیمت مناسب، تمام نیاز های شما را در قبال ترجمه تخصصی برآورده می کند. همانطور که اشاره شد ترجمه متون تخصصی مقالات در این موسسه به صورت کاملا تضمینی انجام می شود و تا مدت 72 ساعت پس از تحویل فایل می توانید در صورت بروز هر گونه ایراد و خطا به مترجم اطلاع دهید تا دوباره بررسی و بازبینی شود. همچنین در صورتی که برای ترجمه زمان کافی نداشته باشید می توانید درخواست ترجمه فوری از مترجم داشته باشید. مراحل ترجمه متون تخصصی در موسسه به ترتیب زیر خواهد بود:

- ثبت سفارش و ارسال فایل مورد نظر برای کارشناس موسسه از طریق ایمیل

- برآورد هزینه ترجمه: کارشناس مربوطه برآورد هزینه انجام می دهد و آن را به اطلاع مشتری می رساند تا در صورت رضایت مشتری از هزینه کار ترجمه آغاز شود.

- ارسال متن برای ترجمه: پس از تایید متقاضی، متن جهت ترجمه به مترجم متخصص ارسال می شود.

- رفع نواقص: بعد از اتمام کار ترجمه، صحت و کیفیت متن ترجمه شده توسط دو تن از همکاران مترجم بررسی شده و در صورت وجود اشکال و ایراد در متن ترجمه شده، رفع می گردد.

- ارسال ترجمه برای متقاضی: در مرحله نهایی، متن ترجمه شده از طریق ایمیل برای متقاضی ارسال می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

ترجمه تخصصی تضمینی

ترجمه تخصصی مقالات علمی

ترجمه تخصصی متون ادبی به انگلیسی

ترجمه متن طولانی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام