سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ترجمه تخصصی متون رشته معماری

انتشار 26 فروردین 1397
مطالعه 1 دقیقه

ترجمه تخصصی متون رشته معماری برای دانشجویان و اساتید این رشته که قصد نوشتن مقاله یا پایان نامه از مقالات خارجی را دارند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ترجمه تخصصی متون رشته معماری

ترجمه تخصصی متون رشته معماری

معماری یکی از پرطرفدارترین رشته از رشته‌های گروه هنر است که به نوعی جزء علوم بین رشته‌ای محسوب می‌شود. زیرا با دیگر علوم از جمله مهندسی عمران، زیباشناسی، شهرسازی، مجسمه‌سازی، نقاشی و ... مرتبط است. علاوه بر این ارتباط بسیار نزدیکی نیز با سایر هنرها دارد. رشته معماری از جمله باسابقه‌ترین رشته‌ها در ایران است. بناهای باستانی که در جای جای کشور ایران وجود دارد، معماری بسیار قوی و پیشرفته‌ای را نشان می‌دهند که توجه گردشگران، بخصوص گردشگران خارجی را به خود جلب می‌کنند.

با توجه به اینکه این رشته از سابقه طولانی برخوردار است، بنابراین افرادی که به نوعی با این رشته درارتباط هستند تمایل زیادی به پیشرفت در این زمینه دارند. بخصوص دانشجویان و اساتید این رشته برای پیشرفت در این حوزه و همچنین برای اینکه آثار و بناهای زیبایی را خلق کنند، باید علاوه بر اینکه از معماری‌های ایرانی و اسلامی استفاده می‌کنند، از معماری پیشرفته نیز استفاده کنند.

پس تحقیق در این رشته و آشنایی با معماری پیشرفته سایر کشورها، نیاز به استفاده از منابع خارجی از جمله کتاب‌ها، مقالات، مجلات و ... دارد. از آنجاییکه این رشته گرایش‌های مختلفی از جمله معماری، طراحی شهری، انرژی معماری و ... دارد و از طرفی در طی زمان نیز حجم دانش و کلمات تخصصی در این رشته افزایش یافته است، لذا ترجمه کتاب، مقاله و متون تخصصی این رشته برای افراد، بخصوص افرادی که تحصیلات دانشگاهی آن‌ها مرتبط با این رشته نیست و بر این رشته و لغات تخصصی آن تسلط کافی ندارند و همچنین تجربه این کار را نیز ندارند بسیار دشوار است.

در واقع ترجمه تخصصی متون رشته معماری نیازمند آگاهی از مفاهیم و مطالب مد نظر نویسنده و همچنین تسلط کافی به آن‌ها است. از این رو مؤسسه سینا با داشتن کادر مجرب از متخصصین در زمینه ترجمه و فارغ التحصیل در رشته معماری، آماده ارائه خدمات به دانشجویان و اساتید گرامی می باشد. مراحل ترجمه در موسسه سینا به ترتیب زیر است:

  • ثبت سفارش و ارسال فایل
  • برآورد آنلاین هزینه و زمان
  • ترجمه فایل توسط مترجمین متخصص مؤسسه
  • بررسی و تأیید بخش کنترل کیفی
  • تحویل ترجمه باکیفیت به شما

اصلی‌ترین ومهمترین هدف مؤسسه سینا در ترجمه، ارائه خدمات ترجمه تخصصی است. در ترجمه تخصصی باید دقت داشت که معنای تخصصی تنها به فرآیند ترجمه اشاره نمی‌کند. بلکه باید با به کارگیری مترجمانی که علاوه بر آشنایی کامل با اصول و قواعد ترجمه، با مبانی زمینه تخصصی متن نیز آشنا بوده و یا در همان رشته دانشگاهی تحصیل کرده باشند، ترجمه‌ای تخصصی و بدون نقص را رقم بزند.

ارتباط با مؤسسه سینا:

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲

ایمیل: pup.sina@gmail.com

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام